Teugels...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Teugels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 10:05

Ik heb even een vraag over teugels die gebruikt worden in de dressuur. Is het zo dat je in de dressuur geen springteugels mag gebruiken tijdens een proef? Ik heb van die heerlijke rubberen springteugels aan mijn hoofdstel hangen en ik was eigenlijk niet van plan om deze voor leren dressuurteugels om te ruilen.
Nou had ik al van verschillende mensen gehoord dat het in de dressuur niet gewenst is om met springteugels te rijden en dat je wel eens een opmerking kan krijgen op je protocol. Ook is het schijnbaar beter dat die martingaal stopjes er af gehaald worden...?
IK heb het echter nog niet meegemaakt en ik rijd altijd met die dingen.
Weten jullie hoe dit zit?
Ik moet zondag op concours en als ik mijn springteugels (met stopjes) Haha! mag laten hangen dan doe ik dat.
Anders moet ik nog even langs de ruitershop...


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:25

Je mag er volgens mij mee rijden maar ze zien dan wel graag dat je idd de stoppers eraf haalt, ik rij zelf met linnen (springteugels) en ik heb ze eraf gehaald, en een vriendin van niet en die krijgt steeds opmerkingen erover....

...Dreaming with my eye's wide open...

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:29

Ik heb ook van die rubberen teugels maar volgens mij zijn dat geen springteugels. Er zitten in ieder geval geen stopjes op en ik heb er ook nooit opmerkingen over gekregen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:34

Maakt niets uit, je mag er gewoon mee rijden. In het reglement staat ook niets over stopjes en ik heb er ook gewoon een tijd meegereden en niets over te horen gekregen.
Zelfs nog in het Z2 Knipoog als trensteugel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 10:40

Fitzroy schreef:
Maakt niets uit, je mag er gewoon mee rijden. In het reglement staat ook niets over stopjes en ik heb er ook gewoon een tijd meegereden en niets over te horen gekregen.
Zelfs nog in het Z2 Knipoog als trensteugel.


Okiedokie... dan laat ik ze lekker hangen, incl. stopjes Haha! Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:55

Mijn stopjes hangen er ook nog gewoon aan en ik heb ook nog nooit iets gehoord dat dat niet mocht.

Toos paardloos

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:20

Ik rij ook altijd met springteugels (met stopjes). Op het ene wedstrijdje wat ik heb gereden heb ik er ook niets van gehoord.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:22

idd je ziet vaak op foto's van coby en anky dat ze dressuurteugels hebben en een springteugel.
ik ga ook met anti slipteugels of springteugels hoor Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:30

Ik was naar een selectie wedstrijd en ik had mijn stoppertjes eraf gehaals en een stalgenootje kwam na mij bij de inspectie (door wijlen Mevr. Truksma) en die kreeg een preek van d'r Schijnheilig
En ik heb altijd met springpaarden gereden en ik nam dat soort dingen niet zo nauw en zij was altijd super precies dus dat vond ik wel erg grappig
Maar 1 tip rij nooit met een closecontact springzadel een M dressuur proef dat zit voor geen meter.... Haha!

...Dreaming with my eye's wide open...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:32

Stopjes en springteugels zijn geen probleem hoor Ik heb nog nooit anders gereden(behalve met viertal) en nooit problemen gehad. Je gaat niet glijden in de regen en ik kan zo een martingaal omhangen en het parcours in

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers