Ik wil graag wedstrijden rijden, maar hoe en wat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Ik wil graag wedstrijden rijden, maar hoe en wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 19:01

Hoi,

Ik wil graag de wedstrijden in met mn e-pony en daar heb ik ff wat vraagje over. Hoe hebben jullie het met vervoer?? Wij hebben geen trailer en mn ouders zijn ook niet over te halen om er een aan te schaffen en hij wil niet met zn 2en erin want dan laat ie zich vallen.

Hoe gaat dat allemaal met startkaart aanvragen ed en wat moet je allemaal aanschaffen?? Hoe lang duurt dat ongeveer??

Nou ja, ik weet er dus niet zoveel van af, dus alle tips zijn welkom!!

De groetjes!!


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:03

kijk eens op www.knhs.nl daar staat al een bult informatie.
ik heb zelf ook wedstrijden gereden voor een handelaar, maar die regelde alles voor mij, dus zelf weet ik er ook niet echt veel vanaf.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:09

nou allereerst moet je een wedstrijdoutfit hebben(witte broek, blouse, laarzen, plastron, haarnetje, cap of hoedje, handschoenen)

als je je startkaart wilt aanvragen moet je paard allereerst gechipt zijn en een paspoort hebben, je moet bij je rijvereniging formulieren vragen waarmee je je startkaart kan aanvragen en dan alles invullen en opsturen.

als je alles binnen hebt moet je wedstrijden gaan plannen. Alle data van wedstrijden staan in een blad, de PAARD&SPORT die je krijgt als je een startkaart hebt

veel succes

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:08

anydale schreef:
nou allereerst moet je een wedstrijdoutfit hebben(witte broek, blouse, laarzen, plastron, haarnetje, cap of hoedje, handschoenen)



Volgens mij is dit pas van latere zorg.

Je moet ingeswchreven zijn bij de KNHS en een startkaart hebben (duurt ongeveer 4 tot 6 weken). Als je dat hebt kan je gewoon wedstrijden inschrijven, dan heb je een wedstrijdtenue nodig.
Ga je bij de paarden of pony's rijden? Je hebt namelijk een pony maar bent student dus misschien al over de 18? Dan moet je bij de paarden.
Het beste kan je lid worden van een vereniging in de buurt, makkelijk met lessen, wesdstrijden en overige huklp.

Succes!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:47

anydale schreef:
nou allereerst moet je een wedstrijdoutfit hebben(witte broek, blouse, laarzen, plastron, haarnetje, cap of hoedje, handschoenen)

als je je startkaart wilt aanvragen moet je paard allereerst gechipt zijn en een paspoort hebben, je moet bij je rijvereniging formulieren vragen waarmee je je startkaart kan aanvragen en dan alles invullen en opsturen.

als je alles binnen hebt moet je wedstrijden gaan plannen. Alle data van wedstrijden staan in een blad, de PAARD&SPORT die je krijgt als je een startkaart hebt

veel succes


Is het verplicht dan om bij een rijvereniging aangesloten te zijn? Want wat als je particulier je paard bij huis hebt staan en privelessen krijgt, heb je verder toch niets met een vereniging te make? Of moet je dus wel lid zijn?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:07

Amanda schreef:
Is het verplicht dan om bij een rijvereniging aangesloten te zijn? Want wat als je particulier je paard bij huis hebt staan en privelessen krijgt, heb je verder toch niets met een vereniging te make? Of moet je dus wel lid zijn?
Je moet altijd lid zijn van een vereniging die is aangesloten bij de KNHS. Want alleen dan kan je een startkaart aanvragen.
Veel verenigingen hebben er een speciaal tarief voor. Een niet-rijdend lid. Dus je komt er niet lessen, rijdt er nooit in de bak en toch verdienen ze aan je. Vaak word je met open armen ontvangen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:08

Hoi als je geen trailer hebt kun je hem altijd van iemand "lenen". Om een startkaart aan te kunnen vragen moet je lid worden van een landelijke rijvereniging! Kijk anders een keer op www.knhs.nl daar staat alle info op die je nodig hebt voor het wedstrijd rijden! SUC-6

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers