Balen!!!! (weer wedstrijd gehad)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Balen!!!! (weer wedstrijd gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 20:31

Omdat ik vanacht maar 1 uurtje had geslapen zag ik er nogal tegenop om te gaan rijden, maar zal jullie alvast zeggen alles is goed gegaan Haha!

Ik moest in Dwingeloo rijden. Mocht tussen de hekjes, wel fijn! Alleen beide banen waren zoooo slecht!! Modderboel enzo, neit fijn om te rijden.
Het inrijden ging niet super hij wou niet echt loslaten op rechts. Galop ging integenstelling wel netjes (gecontroleerd).
1e proef ging wel aardig, was niet tevreden omdat ik dus neit lekker in die baan kon rijden Boos!
153 punten, harstikke boven verwachting!

2e proef begon al lekker. Was net de baan binnen en ewald schrok al en vloog ervandoor, had hem na paar passen alwere bij me. Maar toen was ook meteen zijn vertrouwen in die baan weg. Tijdens de proef was ie totaal niet voor mn been en 1x schoot ie dus weg. Ik trok hem om en reed een volte, toen verder gereden. Wou ie neit aangaloperen, paar meter later gelukkig wel, helemaal van de hoefslag enzo af Scheve mond
Ooh ik had zoooo'n slecht gevoel over deze proef (beiden trouwens)
Had ik 154 punten. Eigenlijks 156 maar omdat ik een volte "teveel" had gereden -2. Ooh wat baal ik daar van!!

Trailer laden ging nu ook goed, heen en terug stond ie binnen 10 minuten op de trailer.
Vorige week hebben we 2,5 uur gestaan om die bok de trailer op te krijgen Boos! Misselijk
Eerst deden we nog wel handen achter zn kont omdat ie dus de trailer moeilijk op wil, dat kon eerst nog. Nu flipt ie totaal als je dat doet.
Ook als je druk op het halster(touw) gaat zetten gaat ie keihard achteruit en met zn hoofd ja-knikken enzo.
Toen maar met voer geprobeert heel rustig hem de trailer op lokken. Dus 2,5 uur gestaan op het wedstrijd terrein om hem die trailer in te krijgen. Van de week een keertje geoefent en toen stond ie ook al binnen een minuut op de trailer, alleen hij loopt er meteen weer af en omdat ik hem niet kan tegenhouden meot ik hem laten gaan, en weer van voor af aan beginnen. Heeft wel goed geholpen want hij loopt nu al heel zelfverzekerd met zn voorbenen op de klep. Dan krijgt ie een hapje biks, dan paar pasjes verder, gaat ie weer achteruit moet ik eerst staan waar we gebleven waren wil ie biks krijgen Haha!
Het werkt heel goed, hij loopt nu zelfs een stuk rustiger de trailer af (hij ging altijd met een rotgang, zn hoeven Boos! )
Deze week nog eventjes een keertje oefenen Lachen

Verder is hij op wedstrijd zoooo braaf, echt een koel kikkertje!

Gr. Maaike

En over 6 daagjes word ie 4!!! Tong uitsteken

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:17

Ahh wat jammer zeg van die 156 punten - 2! Dat is zeker balen.
Naja volgende keer beter he! Wel braaf van hem dat die al zo snel op de trailer stond Lachen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:56

Hey jammer van die -2. Misschien als je iets langer had geslapen was je wat wakkerder en had je hem maar 1x gereden!!
Waarom had je kort geslapen?? toch neit uitgeweest he of kwam het door de zenuwen? Dat is niet zo'n goede voorbereiding op je concours.
Veel succes de volgende keer en niet verkeerd rijden he!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:59

Ik had al weken van te voren beloofd dat ik die dag zou stappen met mn vriendin, dus dat hebben we dan ook gedaan. 5 uur lag ik ong. op bed en kon niet echt lekker slapen..
Nu weet ik iig dat ik voortan maar op de rechte lijn eerst moet proberen hem terug te krijgen mocht ie weg vliegen (doet ie nauwelijks, was echt een uitzondering)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:25

Dwingeloo was een grote bende. Ik moest om half drie de ring in die inmiddels helemaal vertrapt was. Het was niets anders dan een modderbad.
Travers, schouderbinnenwaarts, uitgestrekte draf... ik was zo 'slim' om ze allemaal op de hoefslag te rijden terwijl ik beter even een halve meter naast de hoefslag kon rijden.

Zonde van je extra volte. Het is altijd jammer als je net daardoor een winstpunt mis loopt.

Het is nu gelukkig de hele week al droog, dus ik hoop dat de ringen zaterdag wat beter zijn.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 15:51

Als die banen beter waren geweest had ik 2 winstpunten gehad! Ik moest om kwart over 11 en was pas om kwart voor 12 aan de beurt dus zat ook al een uurtje op ewald.. maar je kunt dan echt niet lekker rijden. Ben bij de slechte delen neit eens over de hefslag gegaan. Ga (vooral in de galop) niet riskeren dat we uitglijden...

Hoe heb je gereden, Kitty??