Wedstrijd rijden op paard zonder hoefijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:25

Mijn pony is voor en achter beslagen, een tijdje geleden heb ik eens gekeken hoe het ging zonder ijzers maar ik merkte wel dat ik dan een stuk onzekerder ben op gladde bodem!
Vooral buiten vind ik vierkant beslagen en kalkoenen erin een stuk fijner...

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 22:09

Achter beslaan is bij mijn paard sowieso geen optie, omdat hij erg bang is zijn achterbenen op te tillen. Bij mij gaat het prima, maar bij de hoefsmid lukt het niet. Dan schiet hij linksachter van de stress in de kramp en is er niks meer mee te beginnen.
Ik denk na het lezen van iedereens reactie (onwijs bedankt trouwens allemaal) dat ik het gewoon ga proberen zonder ijzers. Zoals ik het lees ligt de meeste onzekerheid bij de ruiters zelf, en redden de paarden zich over het algemeen best op gras zonder ijzers.

Ik ga in ieder geval zodra dit mag bij ons op de wei oefenen met mijn figuren en zo. Gelukkig rijd ik nog B en zijn de figuren allemaal lekker ruim, dus echt uitglijden zal hij nog niet doen. Mocht het nou toch een keer de hele week geregend hebben als ik op gras moet starten, kan ik altijd nog afzeggen. Liever dan maar geen winstpunt, dan onderuit gaan met mijn paard (we hebben samen al genoeg meegemaakt...)

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:17

Een paard kan in het weiland ook galopperen zonder ijzers dus ik denk het best kan.
Zelf heb ik zomers wel altijd ijzers in omdat mijn pony van zichzelf niet echt heel erg oplet ( en voor mijn gevoel ) makkelijk uitglijd.
's winters heb ik meestal de ijzers wel eraf is toch iets beter voor de hoeven.
Als je gaat springen in de zomer zou ik je wel afraden zonder ijzers ( met kalkoenen ) te gaan springen omdat dat voor mijn gevoel wel gevaarlijk is op gras.

succes op je wedstrijd!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:07

Ik heb nu mijn paarden ook nog zonder yzers gaat prima, ook op gras, als ik ga starten weet ik nog niet wat ik doe???