n.a.v. staart invlechten nu de voorpluk...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voorpluk invlechten of niet?

ja, staat mooi
52 (54%)
nee, vind het geen gezicht.
37 (38%)
ligt aan mijn stemming en tijd...
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 96


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:37

Ik vlecht de voorpluk altijd in, veel of weinig manen, groot of klein hoofd dat doet er niet toe, het maakt het af en als ik het idee heb dat het hoofd minder mooi naar voren komt dan pas ik de frontriem aan. Ben zelf ook actief als jury en ben van mening dat een losse pluk niet verzorgd staat, ik trek er geen punt vooraf hoor, maar zal ook geen extra punt geven omdat ik onder de indruk ben van de verzorging, van een gevlochten staart ben ik minder gecharmeerd, daar wordt vaak een te grote kermis van gemaakt en zie ik zelf dus liever niet, doe ik dus ook nooit.....

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:13

Nee, nooit. Ze krijgen een bloote billen gezicht en dat vind ik niets.

Dennis vlecht ik trouwens helemaal niet. 1 het is een shet en dat vind ik los horen. En 2 het is niet netjes te doen, z'n manen zijn veel te dik daar voor. Staartje laat ik ook gewoon lekker los.
De ene onderlinge wedstrijd die ik met Dien gereden heb heb ik wel gevlochten, staartje ook maar de voorpluk niet.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:11

rare vraag:

leggen jullie er een gewoon knotje in
of
vlecht je de pony zoals je bij de mens een 'kopvlecht' maakt?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:10

Ik heb de 3de optie gekozen maar eigenlijk was die een beetje fout Scheve mond
Ik vlecht Jamy haar voorpluk altijd in! Het staat gewoon veel mooier bij haar, maar voorderest ligt het aan het hoofd van het paard, als die er mooier op wordt zou ik het wel doen zo niet dan niet, tijd maakt niet uit kost hoogstens 5 minuutjes...

Oja ik maak zeg maar gewoon een invlecht, en vlecht de hele voorluk mee op het laatst en dan maak ik van dat onderste vlechtje een knotje, tjah hoe leg je dat uit Scheve mond net als bij de staart alleen vlecht ik natuurlijk niet de hele staart mee... Snappen jullie het nog Haha!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:57

Ik zou de voorpluk dolgraag willen invlechten, maar aangezien Odin maar een paar sprieten heeft, ben ik nog niet op de oplossing gekomen om hierin een nette vlecht te krijgen!
Tips zijn van harte welkom!

(Vandaag had ik het hele zootje een beetje om elkaar heengedraaid en een soort knotje van gemaakt. Hij leek nu op een mini-eenhoorn!)

Ook heb ik wel eens de haren die ik uit zijn manen getrokken heb, op zijn hoofd gelegd als voorpluk, maar dit was ook geen gezicht! Dat past dan blijkbaar toch niet bij zijn koppie!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:04

Odin schreef:
Ik zou de voorpluk dolgraag willen invlechten, maar aangezien Odin maar een paar sprieten heeft, ben ik nog niet op de oplossing gekomen om hierin een nette vlecht te krijgen!
Tips zijn van harte welkom!


Hier zelfde probleem, maar ik heb een oplossing Haha! Topic met uitleg + foto's volgt Haha!

Ik vlecht de voorpluk dus wel ondanks 3 sprieten haar, 'los' staat het recht overeind dus geen gezicht.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:42

gebruik gel *LOL* of wax, waren stekeltjes de nieuwste rage niet? Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:47


luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:49

Luna heeft een superdepupergroote voorpluk(een fjordje...Tong uitsteken) en die laat ik mooi los!!:D Anders heeft ze zon bonk op der hoofd zitten...Tong uitsteken:P