Wel eens mensen zien vallen in dressuurproef of ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:05

Fitzroy schreef:
.. met losrijden?

Dit n.a.v. de discussie cap of hoedje waarin het veiligheidsaspect betrokken wordt.

Hoe vaak komt het nu voor dat mensen in een proef of bij het losrijden er af vallen?
Ik heb het zelf 1 x gezien, een combinatie die voor of na (weet ik niet meer precies) mij reed in de 'oude' L. Paard ging in de stop op de A-C lijn en jongen vloog met een mooie boog over het hoofd heen.
Weg witte rijbroek Haha!, ik vond het wel een maf gezicht eigenlijk zo midden in de proef.
Paard stond zelf ook raar te kijken.

Voor de rest gebeurt het maar zelden is mijn idee.


Hahaha....nou ikke dus..tijdens het losrijden gelukkig niet in de proef. Een keer van mijn vorige paard gevallen en een keer van mijn huidige schatje.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:23

Vorige week was ik met een stalgenootje meegegaan op concours, en op de trailerparkeerplaats hebben we twee keer hetzelfde paard zonder ruiter tussen de trailers door zien draven. Hij had kennelijk geen zin om die dag buiten te gaan springen!

Ik rij zelf nog geen concours (geen geld voor trailer en grote auto... Boos! ) dus ben er op concours nog nooit afgevlogen. Wel vaker thuis, alhoewel ik deze drie jaar met Kore nog maar 1 keer ben gevallen (afkloppen!!!)

Sorry trouwens maar om sommige berichten moet ik heel erg lachen (met name juryhokje etc!), is gemeen, maar ook wel erg komisch om te lezen Lips are sealed Lips are sealed

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:43

Hmm, ik denk dat ik toch echt een helm opzet op vreemd terrein. Dan vinden ze mij maar een watje, maar ik hoef niet weer een hersenschudding, 1tje was wel genoeg. Ik ben er op wedstrijd nog nooit afgelazerd, maar verder heb ik alles wel meegemaakt.
Midden in een pas gladgetrokken bak gaat Voltrack erbij liggen, prachtige slidingstop was dat! Ik vervolgens kwaad natuurlijk. Jopie is ook echt een doos van een beest, vogeltje in de bosjes, eekhoorntje door n boom.. Beest staat aan de andere kant van de bak. Ik denk dat ik wel blijf zitten, daar niet van, maar ik wil het risico liever niet lopen. In het bos lazer ik er ook zelden af, maar die ene keer dat het wel gebeurt dan breek je je nek. Hoewel een cap daar niet tegen helpt heb ik toch liever dat m'n hoofd nog een beetje normaal blijft functioneren.
Ik denk dat veel meer mensen een helm (goed!) op zouden moeten doen, die ene keer dat je valt, val je niet netjes in 'n vangnet, maar op een hekje, tegen een juryhokje of kom je onder je paard...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:43

Heb ook al eens iemand op zijn klep zien gaan in een proef. Maar dat meisje was bij het inrijden ook al zo bang! Paardje ging de hele proef op zijn achterste benen door en tot overmaat van ramp viel het meisje er af.
Zelf heb ik wel in de nek van mijn hengst gezeten op zijn eerste B concours vorig jaar november 2002. Hij sprong de ring uit tot twee keer toe en telkens bij het aangalloperen sprong ie de lucht in waarbij ik in zijn nek belandde. Snel weer gaan zitten en lekker doorrijden. Ik had voor deze 'buts' proef toch nog 160 punten gekregen... eigenlijk ongeloofelijk.
Ik denk dat de jury het wel amusant vond dat zo'n jonge hengst zo onbezonnen de bak door knalde. Overigens de stukken waar hij niet etterde waren ook ECHT goed Knipoog Knipoog

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:40

Ik ben er ook een keer op het losrijterrein afgeknalt, en flink lomp ook...
Ik zat op mijn pony bij de trailer, met beide benen voor het zadel langs(degenen die met me mee waren waren aan beide kanten mijn beugels goed aan het doen, stomme aktie, I know Frusty ) En de anders zo doodsbrave pony waar ik opzat besloot ineens weg te stormen in volle galop, resultaat was een koprol achterover er vanaf, ik lande helaas op mijn nek...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:51

Met de dressuur ben ik er nooit afgelazerd, heb het wel eens zien gebeuren. wel heb ik 2 X met springen een duik gemaakt. 1 X met paard en 1 X alleen Haha!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:03

Vorig jaar ben ik een keer met pony en al onderuit gegaan tijdens een M1 proefje (bewijs: dus het gebeurt niet alleen in de lagere klassen Haha! ). Het was heel raar, we sprongen aan in galop en opeens struikelde ze ofzo (het gras was erg lang, was slechte grond daar...), zakte door haar voorbenen en ja hoor, daar lagen we met z'n 2 op de grond. Teugel geknapt en de proef verknalt, gebeurt zo maar, maar ik baalde wel Frusty

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:03

Ik bedenk me ineens, ik heb het weleens gehad dat er een losse pony door mijn ring heen rende. Niet dat ik daar zelf iets van merkte, pas later op de video zag ik het zelf ook....die ging dus echt midden door alle ringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:11

Ik heb 1x Dirk en Albert van de kar zien afzeilen omdat ze net met het wiel een biels mee pakte in een hindernis.
De kar ging om en Girly ging onderuit en kon niet meer zelf overeind komen.
Ik ben nog nooit zo snel over een omheining heen gesprongen om te helpen.

Bij dressuur wedstrijden heb ik ook wel eens iemand eraf zien gaan.
Het paard steigerde recht overeind en raakte de ruiter vol op de neus, deze ging er Knock-out achterover af met een gebroken neus.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:21

Tijdje terug nog een stalgenootje van mij, ik was toen mee om te groomen en ze was aan het losrijden in de binnenbak. het was in het kleine bakje bij de ZH (voor de mensen die het kennen) en daar kan je dus binnendoor inkomen, of buitenlangs via een schuifdeur. Mijn stalgenootje reed net langs die schuifdeur en toen deed iemand hem open om met een paard binnen te komen. Paard van mijn stalgenoot schrok zich een ongeluk en ging rennend en bokkend door het bakje heen. De 1e proef ging toen ook heel slecht (paard was nog steeds helemaal geschokt) maar de 2e proef ging wel normaal.

Ik ben trouwens zelf een keer gevallen op een onderlinge springwedstrijd op de manege (ik sprong paard niet).

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:50

Ik ben er 1 keer tijdens mijn dressurproef afgevallen .Was vorig jaar zomer bij ons in de buurt. Ik zat in de ring naast de weg en er kwamen twee meiden aan op hun pony's en vonden het nodig om langs mij heen te gaan draven om vervolgens in galop nog een keer terug te komen .
Nou dat paard wat ik reed vond het allemaal wel spanned en ik kreeg hem toch echt niet meer rustig dus ja na een aantal keer de bokken te hebben uitgezten belanden ik toch echt op de grond (wel keurig want ik stond er naast ) Alleen was ik zo hard neer gekomen dat ik niet meer op mijn linkerbeen kon staan en dus helaas mijn proef niet verder heb kunnen rijden.
die meiden waren verder wel erg blij met mij (die van de lans scheurende pony's) want heel de vereniging heeft ze nog eens kwaad aan gesproken.(goh lijkt het toch nog alsof ik vrienden heb op de manier Haha! )

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:44

Ik heb op 1 wedstrijd er 3 mensen vanaf zien vallen. Wel met springen...
1 man dook recht de hindernis in in het parcours...
1 meisje viel eraf toen haar paard net na de hindernis bokte
en 1 jongen die schoof er aan de achterkant af toen z'n paard heel hoog steigerde...
Maar die paarden deeden eigenlijk allemaal wel leip met het inspringen (bokken, steigerend achteruit lopen enz.)

Als ik met Sabientje op concours ga moet ik sowieso een cap op maar ook als het niet hoefde zou ik het doen want op een vreemd terrein tussen vreemde paarden doet ze altijd raar. Gevolg: ze sjeest het hele terrein over en ik krijg haar niet meer terug voor het einde van het terrein Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:29

Ik ben zelf 1 x in een dressuurproef eraf gevallen, volgens mij in het M1. Ik kon er niks aan doen, want James bokte héél hoog nadat we middengalop hadden gereden. In die bok bleef ik wel zitten, maar hij zakte door z'n benen heen omdat hij zelf schrok van zichzelf Verward ofzo. Toen rolde ik er zo af, want anders kwamen mijn benen eronder. Toen moest ik ook stoppen met die proef van mijn moeder, maar het liefst wilde ik doorrijden Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 16:20

jantina schreef:
Ik heb het zelf niet gezien... Want ik vloog zelf door de lucht Haha!
Isolda zag spoken bij de kantine en ging er als een idioot vandoor, dus daar lag ik zand te happen Haha!

Horen we niet vaker in topics over opstandige paarden die spoken zien in juryhokjes ed??


Ons paard vind de jury zelf een spook! Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:46

Citaat:
Ons paard vind de jury zelf een spook!


Vroeger toen ik net bij de ponies reed had ik eens een jury die ik me zo op een bezemsteel kon voorstellen... (lange zwarte regenjas en een regenkapje) Ze was ook helemaal niet aardig.... Hoopte later altijd maar dat ik haar nooit weer tegen zou komen...

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:53

Ben er zelf afgevallen tijdens een B-proefje met mijn vorige paard!

Tijdens het inrijden waren alle paarden onrustig en die van mij liep als enige super braaf door. Tijdens mijn proef ben ik net van hand veranderd en draaf net 3/4 passen op de andere hand, zet hij het volkomen onverwacht op een bokken!! Na 7 bokken kon ik niet meer blijven zitten en ben in het zand belandt!!!!

Had de teugels nog in mijn handen en ben er weer opgeklommen, maar voelde toen al dat meneer gigantisch gespannen was. Bij het aangaloperen gaat hij gigantisch aan de kletter en ben ik wel 3 rondjes in schuine galop langs de jury gegalopeerd!! Toen ik hem weer terug had heb ik de jury vriendelijk gegroet (ze hingen inmiddels verschrikt uit het raampje) en ben gestopt!!! (was ook hun advies!!)

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:40

IK ZOU ZEGGE, kom eens kijken op 10 mei....
dan heb je grote kans dat er 1 afvalt .....*SLIK* Knipoog

10 mei heb ik mijn eerste wedstrijd....en nog buiten ook!
zowel voor paard als ruiter voor de allereerste keer.