Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Simmie schreef:mienetje schreef:
Dat topic is al getemd en een mod van BEH zal het wel sluiten en naar de MH verplaatsen.
Het topic hoort hier op WD V thuis, dus blijft het hier staan.
Nimmy schreef:Een jury is geen dierenarts en mag pas een deelnemer uitsluiten als het voor een leek ook duidelijk zichtbaar is dat die onregelmatig is.
Ik zie de laatste tijd wel vaker (2 of 3 keer in een paar maanden) paarden die niet goed zijn op wedstrijd, maar de ervaring wijst uit dat ze meestal ook wel lage punten krijgen.
Persoonlijk denk ik niet dat juryleden hier veel meer aan kunnen doen, dan voor elk onderdeel dat een paard niet zuiver is punten aftrekken, zodat ruiters hun verantwoordelijkheid leren nemen...
Zij zullen er dus nooit wat van zeggen omdat ze het zelf echt niet kunnen zien. Elisa2 schreef:Het is ook lastig te beoordelen..je hebt paarden die onregelmatig lopen omdat ze pijn hebben {die zouden nooit door mogen rijden vind ik} en je hebt paarden die onregelmatig lopen omdat ze bijvoorbeeld erg scheef {gereden} zijn.En je hebt ook paarden die soms een pasje onregelmatig lopen omdat ze uit balans zijn..of afbreken achter.
Bij de eerste zouden ze ze duidelijk moeten uitsluiten vind..de 2de een advies meegeven over rechtrichten puntenaftrek omdat het paard scheef loopt.En de 3de eventueel een tip om zo'n dier meer in balans te houden.
dan neemt het aantal vrijwilligers tijdens concourse terug.. daarnaast is de ringmeester daar niet voor. Een deelnemer heeft de verantwoordelijkheid zelf
Een jury lijkt me capabel genoeg dat zelf te ondervinden, anders moeten ze misschien maar niet eens jureren
Roos_s schreef:tja, maarja die juryleden krijg je er ook niet uit met opfriscursussen..
nou ben benieuwd op hoeveel concoursen die ringmeesters verschijnen zullen... geloof dat 3 van de punten die je genoemt worden nu ook opgelost kunnen worden.. daar hoef niets voor gevolgt te hebben