Tot de M hoedje of Cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Tot de M starten met een hoedje of met een cap?

Hoedje
15 (15%)
Cap
81 (84%)

Totaal aantal stemmen: 96


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:13

zal ik het nog een keer zeggen dan:

omdat de meeste mensen de stap van M - Z indrukwekkender vinden dan de stap van Z naar ZZ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:17

SuperPepeijn schreef:
zal ik het nog een keer zeggen dan:

omdat de meeste mensen de stap van M - Z indrukwekkender vinden dan de stap van Z naar ZZ?


Ja ja SP, we hadden je wel gehoord hoor! *LOL*
Het antwoord was alleen niet bevredigend *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:23

ik bevredig niet? *snif* maar blijkbaar moet er toch bij de Z een bepaalde decoratie zijn volgens sommigen, dat kan toch alleen als iets indrukwekkend gevonden wordt/moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:26

omdat er het 1 en ander veranderd?

rijden met s&t
20 x 60 baan
2 juries per ring (tenminste bij ons altijd braaf)

En ja, ik had als kind ook de penny droom: Z

Die letter dat was het gewoon. Haha!
Nu weet ik idd dat het niet zoveel voorstelt.

Maa nog ben ik trots op mijn felbegeerde Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:27

Ja, jeetje je weet het weer veel te goed te omschrijven SP en als je het zo zegt.......dan heb je gelijk Haha! En ja, dan moet ik misschien toch toegeven dat het antwoord heel misschien wél bevredigend genoeg is..... *LOL* Dus ja....je bevredigt wel hahahaha *LOL* *LOL* *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:27

YES! Lachen thats what i have always wanted!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:43

runningkawa schreef:
omdat er het 1 en ander veranderd?

rijden met s&t
20 x 60 baan
2 juries per ring (tenminste bij ons altijd braaf)

En ja, ik had als kind ook de penny droom: Z

Die letter dat was het gewoon. Haha!
Nu weet ik idd dat het niet zoveel voorstelt.

Maa nog ben ik trots op mijn felbegeerde Z


Ja ik denk dat dat het idd bij mij ook is... ik heb vroeger gezegd dat ik ooit Z zou willen halen en dan met dat hoedje zou mogen rijden..
Het zou voor mij een enorme grens zijn als ik dat ooit zou halen en ik denk dat ik daarom ook kies voor pas een hoedje in het Z. Haha! of het ooit lukt weet ik niet maar ik ga er in ieder geval mijn uiterste best voor doen

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 00:38

Om even door te gaan op voorgaande discussie ben ik van mening dat als je eenmaal Z rijdt... wat toch voor Zwaar staat... je inderdaad de (eerste) grote grens bereikt hebt. In ieder geval heb je (met winst) in de Z alle basis oefeningen onder controle. Zeker gezien de stelregel dat ieder gezond paard Z moet kunnen lopen en dat de paarden (en ruiters) die daar weer in door kunnen gaan de uitblinkers zijn. Maar ik begrijp dat tot de Z eigenlijk geen hoedje gedragen dient te worden? Zal hier nou nog verandering in zijn in vergelijk tot de ruiters in het Oosten van het land en in het Westen? Mijn gevoel is n.l. dat er in het Oosten van het land veel meer wedstrijd gericht gereden wordt. Toen ik in Apeldoorn woonde was het heel normaal lid te zijn van een vereniging. Nu in Den Haag alleen maar als je wilt starten. Misschien leuk voor een nieuwe forumvraag? Ach, ik kijk eerst alle oude wel na! Haha!!!!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:54

Ik denk dat je laatste stelling heel erg afhankelijk is van de stal waar je staat. Er zijn in het westen veel recreatiestallen maar ook veel wedstrijdgerichte stallen. Op wedstrijdgerichte stallen is iedereen lid van een vereniging, uiteraard om te kunnen starten.
Misschien dat er in het Oosten van het land nog meer sprake is van clublessen? Hier heeft bijna iedereen die wedstrijden rijdt wel prive-les.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 01:01

Het viel me sowieso op dat de ruiters in het oosten veel meer betrokken zijn bij hun vereniging. Als je hier een gemiddelde algemene ledenvergadering bezoekt zit alleen het bestuur er. (Bij de verenigingen in en rondom Den Haag dan... om niet helemaal te generaliseren)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 01:06

Je zit hier in een van oudsher goed vertegenwoordigd NBVR gebied. NBVR leden waren allemaal nogal individualistisch ingesteld. Het gaat om de startkaart en that's it.
In de plaats waar ik lid ben zijn 2 verenigingen: 1 oud NBVR-vereniging en 1 oud KNF-vereniging.
De KNF leden waren idd veel meer betrokken bij hun club dan de NBVR leden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:30

Het liefst zou ik nu al met een hoedje gaan starten, maar er is echt niemand die in de B/L met hoedje rijdt *LOL* En ik heb ook weinig zin om voor banketstaaf te staan, dus ik start wel braaf met mijn engelse donkerblauwe cappie... (Ik val niet graag uit de toon Nerd ) *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:06

Ben het helemaal met RunningKawa eens!

ik ga ook niet met een hoedje rijden voordat ik in de Z1 ga starten(en dan start ik ook niet meteen met S&T) dat moet je gewoon verdienen vind ik!

en ik vind persoonlijk de M2 moeilijker dan de Z1 proeven, dus als ik dan mn 10 wp bij elkaar heb gesprokkeld(of 20wp want rij de M2 uit kan ik nog ff verder sparen voor een echt mooi hoedje) en de Z is het hoogste wat je op de gewone wedstrijden kan rijden. De Z heeft gewoon iets magisch haha, maar ja idd, 2 jury's 20x60 ring (meestal de enige ring met de witte hekjes, of ja de M2 soms ook) en je mag met S&T rijden en dan past het hoedje er ook bij.

Mijn doel met Quentin is om Z te mogen starten!en nu ben ik er bijna Haha!

maar als Q erg fris is met losrijden(zeker op buitenconcoursen) zal ik toch echt mn cappie opzetten! veiligheid gaat voor alles!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 00:17

Begrijp het niet helemaal Renske....
Als jij voor 10 punten extra gaat starten met een winstpunt scoringskans van 50% ben je toch 10 x (gemiddeld) 16 euro = 160 euro plus de kosten en afschrijving van vervoer.....laten we gemakshalve even zeggen 40 euro kwijt. Volgens mij heb je al hele mooie hoedjes voor 200 euro. Hoef je niet eens meer te sparen!!! (advies was gratis)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:20

Over verdienen gesproken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:34

Nou ik heb ook braaf alle klasses uitgereden
Samen met mijn paard had ik die ervaring hard genoeg nodig

Het lijkt soms wel een must om zo snel mogelijk een klasse uit te vliegen.
Ik ben altijd blij geweest dat ik rustig aan gedaan heb
zo ben ik ook nooit vast gelopen.

Maar dit was ff erg offtopic Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:54

Ik vind eigenlijk dat je een hoedje moet verdienen, dus pas vanaf het Z..
Sowiso: laat mensen die in de B rijden mooi voor de veiligheid met helm rijden, lijkt me een beter plan

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:00

Johan schreef:
Begrijp het niet helemaal Renske....
Als jij voor 10 punten extra gaat starten met een winstpunt scoringskans van 50% ben je toch 10 x (gemiddeld) 16 euro = 160 euro plus de kosten en afschrijving van vervoer.....laten we gemakshalve even zeggen 40 euro kwijt. Volgens mij heb je al hele mooie hoedjes voor 200 euro. Hoef je niet eens meer te sparen!!! (advies was gratis)


tsja dan moet ik wat vaker winnen he!(laatse keer €25 dus alwer 1,5 prioefje terugverdiend!)

maar ik rij liever mn klasse helemaal uit, zodat ik constant ga rijden(beetje bovenaan eindigen is ook wel leuk!) en dan op mn gemak eens de overstap naar het Z

heb geen haast!

en het inschrijfgeld, ach ja als ik niet in de M2 start maar in het Z ben ik ook inschrijfkosten kwijt!

en t hoedje wat ik wil hing een prijskaartje aan van ongeveer €400,- Lips are sealed helemaal op maar gemaakt!)
dus denk dat ik nog wel wat extra moet gaan werken! en ff goed nadenken of ik wel zo'n duur hoedje wil, met risico's van vallen enz, wat niet ondenkbaar is met mn paard!
dus sowieso extra ervaring voor ik Z1 ga starten kan geen kwaad!hij wil nog weleens flink staken&steigeren, dat moet er eerst helemaal uit zijn! en rij liever een goede M2 proef dan een slechte Z1 proef! al moet ik zeggen dat ik de Z1 proef van maart makkelijker vond de de M2 proef van maart!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:07

Merel Blom schreef:
Ik vind eigenlijk dat je een hoedje moet verdienen, dus pas vanaf het Z..
Sowiso: laat mensen die in de B rijden mooi voor de veiligheid met helm rijden, lijkt me een beter plan


Hoezo val je minder hard in het Z dan in de B Haha! Haha! Haha! Lips are sealed

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 23:02

Haha.. wel mee eens eigenlijk! Toch kan ik me de stelling wel voorstellen hoor, Merel Blom. Als je paard wat meer aan wedstrijden gewend is kan de kans kleiner zijn dat er veel verzet of onrustigheid is in de proef. Alhoewel ik uit Renske's verhaal wel weer kan opmaken dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 04:46

Een hoedje van 400 euro is toch wel val- bestendig?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:45

Veel mensen die in de B rijden zijn net begonnen. Hebben dus minder ervaring met hoe paarden kunnen doen op wedstrijden. Mensen die Z rijden zijn daar vaak wat betr op ingespeeld en blijven hopelijker beter zitten.

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:52

ik vind een hoedje altijd mooi hoor..
als ik een hoedje kreeg zou ik uhm nu al in de B op doen Tong uitsteken
maare ik vind 't pas bij de Z-klasse echt passen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:37

Johan schreef:
Een hoedje van 400 euro is toch wel val- bestendig?


tsja dat hoop ik, kans op vliegles is bij die van mij nooit uitgesloten! Haha!

maar dan nog, hoe goede kwaliteit en mooi op maar gemaakt zo'n hoedje ook is, als je valt dan zal ie echt wel beschadigen, denk dat ik tegen die tijd ff goed nadenk of ik wel zoveel geld aan een hoedje uit wil geven, maar aan de andere kant, dan heb ik een mooi&perfect passend hoedje, dat als t goed is de rest va mn leven meegaat! en losrijden zal ikzeker buiten toch wel met cap doen!

maar ja eerst maar eens de M2 uitrijden, en al zou ik nu een hoedje krijgen, doe ik hem toch pas in het Z op!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:41

chantal_cs schreef:
Een hoedje vind ik echt bij de Z en hoger horen... en netzo als kitty al zegt, dan heb je het verdiend!


Maar toch kan je er keihard voor geknokt hebben om al M1/M2 te worden, en dan zou je dus geen hoedje op mogen in jou ogen, want eerder heb je het niet verdiend? sorry een beetje kort door de bocht, het is gewoon wanneer jij vind dat je het verdiend hebt, en er genoeg geld hebt, en inderdaad sommige mensen vinden dat ze dat in de B al hebben, dan moet je je schouders maar optillen en er boven staan!!!