Met witte bandages wedstrijden rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Met witte bandages wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 12:28

Tja dat is eigenlijk me vraag. Mag je in de ring verschijnen terwijl je de bandages nog om hebt? Bij inrijden zijn er wel allemaal mensen met witte bandages maar heel vaak zie je voordat de ruiters de ring ingaan dat snel even wat mensen de bandages eraf halen Verward. Bijna nooit zie je mensen in de ring zelf met bandages omrijden.
Ben benieuwd....


Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:33

ik denk dat het niet mag, maar ik weet het niet heel zker. zou het nu eindelijk ook eens zeker willen weten. een vriendin vanmij zegt dat ze het mocht, maar volgens mij mag het niet, het hangt gewoon af van het reglement en meestal staat dat er in vermeld

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:35

Nee, je mag geen wedstrijd rijden met bandages. De reden is dat je er oppeppende en verboden middelen onder kunt hebben waardoor je paard zijn benen beter optilt enz. Tenminste dat hebben ze mij altijd vertelt.
Eigenlijk wel jammer, ik vind het altijd onwijs mooi uitzien.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:36

het mag idd niet, de jury mag je hier zelfs voor diskwalificeren. maar meestal zijn ze toch zo aardig om als je per ongeluk met bandages of iets dergelijks de ring in rijdt het even te zeggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:39

Ja mag idd geen enkele vorm van beenbescherming gebruiken bij dressuurwedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:54

marloezzke schreef:
het mag idd niet, de jury mag je hier zelfs voor diskwalificeren. maar meestal zijn ze toch zo aardig om als je per ongeluk met bandages of iets dergelijks de ring in rijdt het even te zeggen.

sinds 1 april, vandaag dus, mag de jury je er niet meer om diskwalificeren.
Maar je moet je proef opnieuw beginnen en krijgt 2 punten aftrek.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:53

Mikkie schreef:
Nee, je mag geen wedstrijd rijden met bandages. De reden is dat je er oppeppende en verboden middelen onder kunt hebben waardoor je paard zijn benen beter optilt enz. Tenminste dat hebben ze mij altijd vertelt.
Eigenlijk wel jammer, ik vind het altijd onwijs mooi uitzien.


De "oppeppende" middelen zijn bv. Loodbandages.
Mensen doen loodstrips tussen de bandages. Dit is dan zwaarder dan gewoon natuurlijk. Als die bandages dan af zijn om wedstrijd denkt het paard öh, wat zijn mn benen licht"en tilt ze extra hoog op....
Erg stom natuurlijk.....

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:56

Ehhh, dat kan dan toch nog steeds Feetje, dat je met loodbandages inrijdt en die vlak voor de wedstrijd er af haalt Verward Of begrijp ik het nou verkeerd?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:49

Idd promptertje...
Beetje stom van mij maar dit deed mij aan een topic op het Divoza forum denken. Daar was een jaar terug een hele discussie over die loodbandages...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:49

Het mag idd. niet.
Ook peesbeschermers en alle overige vormen van beenbescherming zijn verboden.
Tijdens het losrijden mag je het wel gebruiken, tijdens de proef niet.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:03

~Ik had laatst met lUna gewoon met peesjes een wedstrijd gereden,de jury zei er nix van!!
Pas toen ik de bak uitkwam kwam ik erachter dat die dingen nog omzaten...........Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:07

Luna, dan heb je erg veel geluk gehad, want eigenlijk is het diskwalificatie en twee verliespunten.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:32

Op sommige onderlinge wedstrijden mag het wel, als dat zo'n kindermanegeje is Knipoog. Maar officieel mag het niet.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:31

Lielle schreef:
Luna, dan heb je erg veel geluk gehad, want eigenlijk is het diskwalificatie en twee verliespunten.

Volgens mij, is dat vanaf 1 april veranderd... Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:44

klopt, maar voor Luna gold het toen nog wel. Nu zijn het alleen nog 2 minpunten omdat het telt als vergissing.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:09

Lielle schreef:
klopt, maar voor Luna gold het toen nog wel.

Oh ja, natuurlijk.....ik was ook nog niet helemaal wakker Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:00

Ik ben wel eens vergeten de peesjes eraf te halen voordat ik de ring in ging. Clown Vreemd genoeg viel het de jury niet op en mij pas nadat ik de ring uit kwam. Schijnheilig

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:10

Bandages mag idd niet.

Ik ben alleen een keer vergeten z'n peesbeschermers af te doen, zodra ik de bak in kwam ging de jury op de toeter van de auto hangen Clown
Gevolg een paard wat de auto zag als een bijtende krokodil. Ik had trouwens mazzel, want ik mocht gewoon die dingen af doen en mijn proef beginnen, zonder diskwalificatie/verliespunten oid.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:29

Oscar schreef:
Het mag idd. niet.
Ook peesbeschermers en alle overige vormen van beenbescherming zijn verboden.
Tijdens het losrijden mag je het wel gebruiken, tijdens de proef niet.


ik hoef er niks aan toe te voegen.
met losspringen gebruik ik wel altijd beschermers. gelukkig dat er altijd iemand zo verstandig om tegen mij te zeggen dat ik die dingen er af moet halen want ik zou het gewoon domweg vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:05

Citaat:
ik hoef er niks aan toe te voegen.
met losspringen gebruik ik wel altijd beschermers. gelukkig dat er altijd iemand zo verstandig om tegen mij te zeggen dat ik die dingen er af moet halen want ik zou het gewoon domweg vergeten


Doe jij ze in het springparcours ook af?
Of lees ik je bericht verkeerd

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:17

runningkawa schreef:
Citaat:
ik hoef er niks aan toe te voegen.
met losspringen gebruik ik wel altijd beschermers. gelukkig dat er altijd iemand zo verstandig om tegen mij te zeggen dat ik die dingen er af moet halen want ik zou het gewoon domweg vergeten


Doe jij ze in het springparcours ook af?
Of lees ik je bericht verkeerd


ik doe ze af als ik klaar ben met losspringen! meestal net voordat ik het parcours ingaat haalt een vriendin de beschermers eraf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:21

Nu vraag ik me toch af hoeveel parcoursen jij in je leven gesprongen hebt
0,0 ?

Verdere uitleg ga ik er niet bij zetten, denk dat iedereen ( behalve jij) wel snapt waarom Gaaaap

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:51

Ik heb eigenlijk vrijwel nooit bescherming om met dressuur, dus vergeten het er af te halen kan dan ook niet.
En op de maneges bij ons in de buurt mag het ook niet met onderlinge wedstrijden. Maar dat verschilt per manege want er zijn maneges waar het wel mag. Maar zoals alle reacties hiervoor al duidelijk maken, bescherming op (dus ook bandages) wedstrijden is dus niet toe gestaan.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:09

runningkawa schreef:
Nu vraag ik me toch af hoeveel parcoursen jij in je leven gesprongen hebt
0,0 ?

Verdere uitleg ga ik er niet bij zetten, denk dat iedereen ( behalve jij) wel snapt waarom Gaaaap


joh bemoei je lekker met je eigen zaken, ik weet wat ik doe en heb al zat ervaring. anders rij ik niet voor niets in de M klasse!

en trouwens mijn zusje heb dat antwoord geschreven, hoe ze daar nu weer aankom mag joost weten, dat kind heb geen verstand en al helemaal niet van paarden, maar hoe ze nu aan mijn paswoord en inlogwoord komt nou al sla je me 4 keer in de rondte ik heb geen idee gek wordt ik van dat kind.

nu het echte antwoord, ik spring gewoon met beschermers ook tijdens het parcours!


misschien geloof je me niet, dan is dat jou probleem maar ik ga nu ff mijn zusje bont en blauw slaan.