Indoor cross Lisse en pas de deux

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Indoor cross Lisse en pas de deux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 20:48

Dit weekend had ik een lekker druk weekendje.
Zaterdag de cross in Lisse. Met losrijden ging het echt super, toen hij echt van zn vriendje gescheiden werd werd hij behoorlijk zenuwachtig. Maar goed ik vond het al lang kanp als hij uberhaupt 1 hindernis zou springen, ik had bij het parcous verkennen behoorlijk enge sprongen gezien.
Hij kreeg echt vliegneigingen en hij vloog over hindernis 1, een boomstam. Verder naar hindernis 2. Die was wat hoger en hij ging vol op de rem, maar steekt zn hals over de hindernis naar beneden, en uiteraard gleed ik eraf, maar ik nam zn hoofdstel mee. Maar die goedzak bleef staan ook Lovers .
Bleek dat ik een valse start had, dus opnieuw. Hindernis 1 goed, 2 goed (nu wel Haha! ) hindernis 3, leek me gemakkelijk maar Smiles vond dat die skis niet in een bak thuishoorde. 3 weigeringen maar hij ging door. Toen strobalen, 1 weigering maar daarna goed gesprongen. Hindernis 5, een paar manden, ik had nooit gedacht dat hij het zou doen, maar met gemak.
Hindernis 6 was een heksenoog, maar er was een alternatieve route, en die had ik maar genomen, stuurde daarna de verkeerde kant op .
Maar goed omgedraait, strobalen weer gesprongen en een hekje. Dan door de doorgang, negen goed gesprongen, 10 goed. 11 was een soort ligbank ofzo, iig van hout iets minder dan 1 m breed en ik gok 30 hoog. Ik dacht dat hij deze nooit zou springen, maar gewoon in 1 keer. Door naar 12, zn plateautje, hij sprong er goed op maar wat help hij moest eraf!! dat bestaat toch niet ,dacht hij. En ging in de achteruit. Gelukkig lukte het wel, maar hij bleef een beetje haken met zn achtervoet leek wel.
Toen hindernis 13, de makkelijkste, nee hoor achteruit, stijgeren bokken, door de boompjes heen, uiteindelijk goed gedaan.
Ik moet zeggen dat ik erg trots was op mn ventje, het ging nog in een lekker tempo ook. Toen de tweede keer, alles ging super, tot hindernis 11, de eerste keer sprong hij met gemak, dit keer niet. Nou voor de helft, hij sprong maar twijfelde en kwam op het banje techt met zn knieen, ik schrok me dood, het zag er behoorlijk eng uit. Maar omdat de volgende deelnemer al was gestart moet ik verder, maar 12 deed hij ook niet meer. 13 wel.
Ik was echt heel trots op hem, en bovendien vond ik het zelf ook supergaaf!

Maar de volgende dag moesten we weer vroeg uit de veren voor de pas de deux (onderling). Wij, Mirjam en ik gingen als boswachters. Het proefje ging wel goed, maar heel niet netjes (slechte houding, niet aan de teugel enz). Maar tot onze grote verbazing waren we 1e! van de 5 Clown . Nog veel trotser op mijn ventje dus.
Als afsluiting was er een stoelendans, maar Kim, een meisje van 6 heeft een nogal eigenwijze shet, en voor haar hij een beetje te sterk dus ruilden we. Zat daar zn klein meisje op mijn grote D pony. En ik op Spike, daar ben ik trouwens behoorlijk in Lovers mee. Werd Kim 2e met de stoelendans! Er deden verder bijna alleen meisjes van boven de 10 mee.
Daarna ging ze nog even galoperen op Smiles. Ik ben erachter gekomen dat die pony echt te goed is voor deze wereld. Ze was er niet van af te slaan Knipoog


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:23

Leuk verslag Verslag van mij en new-forest is te lezen in haar topic

Waar zag jij met verkennen enge hindernissen Verward Ik heb ze niet gezien Knipoog Tong uitsteken

Mijn paardje ging echt super tot aan 11...daar lag een zeiltje met water naast...Frusty
tweede parcours ging het gelukkig iets beter *LOL*
Ik mocht het trouwens de eerste ronde iets van 6 keer proberen, ze hebben de volgende start gewoon even tegengehouden. Er stond tenslotte start om de drie minuten gepland en over het algemeen was iedereen er met twee minuten toch wel uit...Lachen

Het alternatief op het oog zag ik trouwens pas toen ik na afloop in de kantine wat zat te drinken *LOL* Dat was me helemaal niet opgevallen, omdat ik die heksenogen wel leuk vind

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 16:35

gomir schreef:
Leuk verslag Verslag van mij en new-forest is te lezen in haar topic

Waar zag jij met verkennen enge hindernissen Verward Ik heb ze niet gezien Knipoog Tong uitsteken


ehm overal behalve 1 en 13 Knipoog
Maar ach mijn pony vind een balkje op 80 cm al eng Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:55

Was er een alternatief dan? Verward

Heb ik ook net gezien hoor Nerd
Waar dan?

Bij ons was er trouwens ook een meisje gevallen met hoofdstel en al.. Alleen die pony was zo stout om heel hard door de bak te crossen.. *LOL*

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 18:39

Ja was aan de rechterkant, een heel eenvoudig hindernisje. Ik vond het iets te veel van het goede om dat heksenoog te nemen, volgende keer. Voor mij is het iig voor herhaling vatbaar. Toch maar een bodydinges aanschaffen (kan ik weer lekker sparen). Iemand enig idee hoe duur de goedkoopste (maar toch goede) zijn?
Dacht trouwens orgineel te zijn met dat hoofdstel uit, spijtig. Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:54

Wat voor maat bodyprotector moet je hebben Verward Ik weet iemand die misschien haar bodyprotector(met kruisband) wil verkopen. Dat is een M Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers