Roosjes zetten

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Weltmeyer

Roosjes zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 10:40

Hoi,

Wie weet waar ik meer informatie kan vinden over het maken van roosjes. Ik heb het al vaker op wedstrijd gezien, en nu wil ik ze zelf ook maken in plaats van de oude vertrouwde knotjes in de manen.

Wie oh wie kan me helpen?

Verward

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:18

huh roosjes ?
nooit gezien maar het lijkt me wel mooi.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:39

euh ik denk dat ze bedoelt met roosjes, dat je invlecht met naald en draad... En knotjes gewoon met elastiekjes..
Ik wil graag ook leren vlechten met naald en draad maar kan het spijtig genoeg niet. Misschien heeft iemand op bokt hier nog wat tips? Verward
xxx

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:44

Je hebt een kromme naald nodig en pektouw.
Door te blijven proberen is het mij gelukt. Misschien niet de goede manier maar het zijn wel roosjes.
je maakt een vlechtje, ik vind dikke vlechten hierbij het mooist. Ik haal de naald en touw door het onderste stuk van het vlechtje en dan vouw ik hem dubbel, net als bij een gewoon knotje.
de naald en draad zit nu dus aan de andere kant van de manenkam. je steekt de naald weer terug zodat ie aan jou kant is. Nu haal ik de naald van onder naar boven aan de onderkant van het dubbelgevouwen knotje en vervolgens weer van boven naar onder zodat de naald en draad aan de achterkant van het vlechtje zitten. nu vouw je het vlechtje weer dubbel enhaal je de naald er doorheen zodat de naald en draad weer aan de achterkant zitten. Dan haal je hem terug en leg je er een knoopje in.Je kunt het best 2u blijven proberen, dan kom je er vanzelf achter wat de makkelijkste manier is.
succes!!

She's my lady Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie