chaps en wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

chaps en wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 12:17

Mag je op een dressuurwedstrijd ook met chaps rijden? Ik heb geen laarzen maar jhodpurlaarsjes. En Mag je op die laarsjes dan ook een gewone rijbroek dragen of moet dat dan een speciale jhodpurbroek zijn? Verward

laura

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:43

op een officiele wedstrijd in Nederland niet, in Belgie weet ik niet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:04

In Nederland mag je met een witte of crème rijbroek starten op wedstrijd, andere kleuren zijn op officiële KNHS-wedstrijden niet toegestaan. Ook is het niet toegestaan om met chaps of gaithers te starten.

Toos paardloos

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:09

ik heb nog met van die jhodpurlaarsjes gereden op wedstrijd en zwarte chaps erop maar het waren gewone clubwedstrijden en dat mocht blijkbaar. je mag er een gewone broek op dragen als je chaps draagt denk ik. maar mss is het best om gewoon een keer te bellen naar die organisatie die die wedstrijden organiseert of naar de manege of het wedstrijdreglement lezen. anders probeer je gewoon laarzen te lene bij iemand dat lukt meestal ook wel.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:32

Ook in Belgie ben je verplicht te rijden met laarzen bij officiele dressuurwedstrijden. De veterlaarzen die momenteel bij het springen veel gedragen worden mogen niet in de dressuur gebruikt worden.
Chaps worden dus niet geaccepteerd.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:10

dus bij wvur en vlp mag je niet met veterlaarzen rijden??? heb ik echt nog nooit van gehoord.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:15

Ik ken de wvur en lvp zelf niet? Verward
Bij de Trens en de VOR mag het idd niet.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:43

wvur en vlp zijn regionaal denk ik net als vor en trens die van antwerpen zijn. wvur is westvlaams

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:00

Aha! Weer wat geleerd.

Ik kan je alleen zeggen dat een vriendin van mij eens mee deed aan een dressuurwedstrijd en commentaar kreeg van de jury! Scheve mond
Uiteindelijk mocht ze meedoen maar een volgende keer moest ze er wel opletten dat het in orde was. Nou is zij geen "echte" dressuuramazone dus ze heeft het daarna gewoon bij springen gehouden *LOL*

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:05

hey
ik rij HROV en daar mag je alleen met laarzen rijden, gewone rubberen, lederen, en veterlaarzen in leder.
Zolang je maar geen chaps draagt. (dit geldt voor dressuur)
Bij het springen heb ik al mensen gezien die met jodphurs rijden met veters en daarover van die lederen chaps (zoals van petri) Maar dat zijn er maar héél weinig, en dat wordt alleen gedaan als er niet gecontroleerd wordt en bvb op buitenwedstrijd wanneer de jury ver van de piste zit.
Maar officieel mag het dus niet.
Vind ik zelf ook spijtig hoor, want chaps zitten véél makkelijker dan laarzen
xxx

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:14

ja ik heb vorig jaar ook laarzen gekocht (veterlaarzen) omdat ik meer wedstrijd reed. maar ik moet dat zeggen dat mn chaps echt wel in de vergeethoek geraakt zijn hoor. ik rij altijd met mn laarzen nu, vind ik zoveel makkelijker.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:56

Voor het rijden zelf zitten mijn laarzen ook echt goed. Maar om mee rond te lopen Omdat ze zo wat ingezakt zijn, duwen ze tegen mijn achillespezen waardoor er nu al bobbeltjes op die pezen staan Boos!
Maar ik rij even graag met mijn chaps, of zelfs met zo'n lange sokken en gewone doctor Martens schoenen Haha!
xxx

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:06

haha, ik heb m'n knieholtes stuk, heb 45 km gefiets met laarzen aan, naar dep aarden, rijden en weer terug.
Wel een beetje oftopic

trouwens, als je gaithers neemt, dan is er eenkans dat de jury het niet ziet. Vooral met springen wordt er wel eens mee gesjoemeld.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:55

en met springen/ sgw ?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:34

Lieke, het mag niet; je moet met echte laarzen starten, maar er wordt veel tegen gezondigd met springen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:39

Lielle schreef:
Lieke, het mag niet; je moet met echte laarzen starten, maar er wordt veel tegen gezondigd met springen.


Je mag trouwens ook niet starten met van die Mountain High riders. (of was dat nu weer teruggedraaid?)

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:53

dat is terug gedraaid vorig jaar.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:35

volgens mij mag het niet.. bij ons is het verplicht om met laarzen wedsrijden te rijden, ik weet nie beter dan dat he zo is geweest!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:55

met onderlinge wedstrijden dan maakt het niet uit of je met chaps of laarzen rijdt maar met de federatie dan is het verplicht.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, kreekie en 29 bezoekers