bepaalde handelingen tijdens wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

bepaalde handelingen tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 13:10

Hallo allen,

In opvolging van het topic: "wie neem je mee op wedstrijd?", rijst mij de volgende vraag:

Hebben jullie bepaalde handelingen op wedstrijd die altijd in een bepaalde volgorde gaan, of een bepaald bijgeloof (bv je geluksonderbroek aan op wedstrijd Haha! )waar je je altijd aan moet houden?

Ben benieuwd naar de reacties!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:16

nope. Wat die geluksonderbroek betreft, hoe doe je dat dan op meerdaagse wedstrijden *LOL* ?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 13:21

Dan draai je hem binnenstebuiten Knipoog!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:25

Tja, ik doe altijd alles wel in een bepaalde volgorde, maar dat is meer omdat het routinematig gaat en heeft niets met bijgeloof te maken.
Ik heb idd wel speciale 'wedstrijdonderbroeken' maar dat heeft meer met mijn witte rijbroek te maken en dat ze comfortabel moeten zitten.
2e extra sok voor mijn linkerlaars heb ik ook altijd bij me anders zakt mijn laars af.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:37

Ik ben best bijgelovig,
heb ik de vorige keer met die ene rijbroek dik in de punten gereden dan doe ik hem de volgende keer weer aan...
Net zolang totdat ik goed op mijn bek ga en dan gaat hij achter in de kast, en is de volgende witte broek voorlopig weer aan de beurt tot het verhaal zich herhaalt *LOL*
Zelfde geldt vor plastron, witte handschoentjes en haarnetje.
Erg hè?

Verder heb ik geen bepaalde routine, ik ben echt een enorme sloddervos, heb nooit wedstrijdzenuwen, ben altijd te laat en ben ongeconcentreerd.
Kortom, een grote t*ringbende dus.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:45

Sjuimpje schreef:
Ik ben best bijgelovig,
heb ik de vorige keer met die ene rijbroek dik in de punten gereden dan doe ik hem de volgende keer weer aan...
Net zolang totdat ik goed op mijn bek ga en dan gaat hij achter in de kast, en is de volgende witte broek voorlopig weer aan de beurt tot het verhaal zich herhaalt *LOL*
Zelfde geldt vor plastron, witte handschoentjes en haarnetje.
Erg hè?

Verder heb ik geen bepaalde routine, ik ben echt een enorme sloddervos, heb nooit wedstrijdzenuwen, ben altijd te laat en ben ongeconcentreerd.
Kortom, een grote t*ringbende dus.


Ja dat heb ik, maar dan dus met onderbroeken. Frusty
Ook moet alles perfect voor elkaar zijn.
Alles gepoetst, en in een bepaalde volgorde in de auto zodat ik niks kan vergeten. Als dit allemaal voor elkaar is ben ik over het algemeen niet meer zenuwachtig. Ik lees in de auto nog even de proef door en dan ben ik er wel klaar voor. Ik kan er ook niet goed tegen als ik vlak voor dat ik moet rijden veel mensen tegenkom die allerlei dingen gaan vragen.
En dan vooral onzinnige dingen.
dat mag weer na het rijden. Erg he?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:47

ik ben niet bijgelovig maar zowel ik als mijn ouders hebben onze eigen taak als we op concours gaan. Laatst was mijn pa een keer niet mee met als gevolg dat zowel ik als mijn moeder alles vergeten zijn te doen wat mijn vader altijd doet. (schaam schaam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:19

Al zou ik willen dat ik een bepaalde volgorde van handelen had, dan was ik het de volgende wedstrijd van de stress toch al weer vergeten, hahahaha *LOL* Ik heb ook niet een bepaalde onderbroek aan; gewoon één die lekker onder mijn rijbroek zit *LOL* Mijn paard heeft ook niet die deken op die ik op had toen ik een winstpunt reed, etc etc etc etc......eigenlijk vind ik het ook hélemáál niet erg dat ik geen vaste gewoontes heb mbt wedstrijden; je kan bezig blijven zeg! Gaaaap *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 16:27

Tip:
maak een lijstje voor jezelf en loop deze af. Je kan bv al beginnen met de dag ervoor, wat je allemaal aan je paard moet toiletteren en klaar moet zetten. Dan heb je het halve werk al gedaan en hoef je niet alles te onthouden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:37

Gelukkig heb ik die routine inmiddels wel, ben de laatste jaren één keer iets vergeten op concours (was wel meteen mijn martingaal, knap onhandig met springen!).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:38

Lielle schreef:
Gelukkig heb ik die routine inmiddels wel, ben de laatste jaren één keer iets vergeten op concours (was wel meteen mijn martingaal, knap onhandig met springen!).

Wel eens gereden zonder singel dan?
Of zonder cap, zonder shabrack staat ook behoorlijk knullig...
Allemaal dingen die ik alleen al afgelopen jaar gewoon vergat Lips are sealed

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:42

In mijn ponytijd had ik wel zo'n en ik kwam hem ook pas in mijn wedstrijdkist weer tegen Haha!

Tegenwoordig doe ik het allemaal uit mijn hoofd en dat gaat (nog) steeds goed Haha!.

Ik heb eerder een nodig op het wedstrijdterrein zodat alle spullen ook weer mee teruggaan Schijnheilig

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:42

Ik heb geen lijstje of een vaste volgorde. En ik heb ook geen geluksonderbroek Haha! Maar o wee, als ik vertraging oploop en me moet haasten. Dan krijg ik stress en heb ik bij voorbaat al een verliespunt Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:43

nope, wilde ook niet proberen *LOL* Maar eerlijk waar, ik vergeet echt nooit iets *afkloppen* Nu leg ik alles thuis 's avonds al klaar, en kijk ik op stal voordat we aanrijden de kast (voordeel als je niet een complete zadelkamer hebt Extreme duivel) even na.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:32

Ik heb maar 1 rijbroek, 1 jasje, 1 cap, 1 paar laarzen, 1 paar handschoenen, 1 wit dekje, 1 zadel (geleend) en 1 hoofdstel (rommel)
Ik vergeet bijna nooit wat, maar soms schiet er wel eens iets doorheen.
Een paard bijvoorbeeld Frusty

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 19:36

ik heb een hele lieve moeder die mijn wedstrijdkleren onder haar hoede neemt. Ze neemt alle mogelijke maatregelen:
altijd 3 shabrakjes, 2 paar handschoenen, 3 paar broeken, 2 plastrons, 2 blousen, witte bandages, maar ook pijpkousen, extra (Jáwel!) onderbroeken, extra shirt. Dan heb ik het nog niet ovr de zadelkast: zitten spullen in voor alle weersomstandigheden: vliegen spray, cooling gel, linement, zweetmes, dunne deken, dikke deken, vliegendeken, extra halster, 2 nummers, naaigerei, etc etc etc
Beter dan voorkomen dan genezen is mijn moeders motto...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:33

Tyrza schreef:
ik heb een hele lieve moeder die mijn wedstrijdkleren onder haar hoede neemt. Ze neemt alle mogelijke maatregelen:
altijd 3 shabrakjes, 2 paar handschoenen, 3 paar broeken, 2 plastrons, 2 blousen, witte bandages, maar ook pijpkousen, extra (Jáwel!) onderbroeken, extra shirt. Dan heb ik het nog niet ovr de zadelkast: zitten spullen in voor alle weersomstandigheden: vliegen spray, cooling gel, linement, zweetmes, dunne deken, dikke deken, vliegendeken, extra halster, 2 nummers, naaigerei, etc etc etc
Beter dan voorkomen dan genezen is mijn moeders motto...


weet je zeker dat je op concours gaat en niet het huis uit Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 20:48

begrijp je nu waarom mijn vriend meemoet als pakezel????? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:58

Alle dingen die ik nodig heb leg ik de dag van te voren al in de auto.
kleren hang ik allemaal bij elkaar op een hangertje.

Afkloppen, tot nu toe nog niets vergeten.

Op concours zelf ga ik eerst kijken waar de ring is bij een buitenconcours.
Al zal ik het nu dit zomerseizoen wel makkelijk kunnen vinden, want alleen Z1 en Z2 is bij ons met hekjes.
Dus dat ritueel kan ik gaan schrappen Haha!

En dan ga ik plassen.
Zelfs al ik niet moet *LOL*

en dan rustig aan mijn laarzen enz aan en Kawa zadelen.

Ik wil wel altijd erg op tijd zijn, want als ik moet gaan haasten, dan kan ik niet ontspannen gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:00

Dat heb ik ook hoor. Er gaan altijd een extra halster, een extra touw, een longeerlijn en een reservehoofdstel mee. Een extra rijbroek en nog een tshirt of iets ook. In mijn hoedendoos ook standaard een extra paar handschoenen, plastron en netje. Van al dat extra spul is het een keer handig geweest dat ik droge kleren bij me had voor na de proefjes Haha!.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:07

Pava schreef:
Ik heb geen lijstje of een vaste volgorde. En ik heb ook geen geluksonderbroek Haha! Maar o wee, als ik vertraging oploop en me moet haasten. Dan krijg ik stress en heb ik bij voorbaat al een verliespunt Haha!


Ik ken het! En dan al helemaal als de vertraging niet door mij wordt opgelopen Lips are sealed . Gelukkig heb ik nog nooit dingen vergeten mee te nemen op concours, maar ik heb het voordeel dat we altijd met z'n tweeen op concours gaan, dus mochten we iets vergeten zijn, lenen we het gewoon van elkaar! *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:08

eenmaal op het concours bekijk ik de ring en rijd denkbeeldig er mijn proef. Maar dan ook compleet met alle hulpen en moeilijkheden erbij gedacht, zodat ik daar op kan anticiperen. Ik kijk ook naar andere combinaties hoe zij bijvoorbeeld de ring gebruiken: rijden ze de hoeken in? Hoe komen ze bij de letter uit? Zijn er nog enge hoeken paard mijn paard op kan reageren?
Tijdens het losrijden concentreer ik mij met name op de basis oefeningen (de oefeningen uit de proef heb ik immers de dagen ervoor geoefend). De laatste 15 minuten stap ik even tussendoor, zodat ik nogmaals mijn proef kan doornemen en de bandages en/of beschermers af kunnen. En dan knallen maar!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:14

Tyrza schreef:
ik heb een hele lieve moeder die mijn wedstrijdkleren onder haar hoede neemt. Ze neemt alle mogelijke maatregelen:
altijd 3 shabrakjes, 2 paar handschoenen, 3 paar broeken, 2 plastrons, 2 blousen, witte bandages, maar ook pijpkousen, extra (Jáwel!) onderbroeken, extra shirt. Dan heb ik het nog niet ovr de zadelkast: zitten spullen in voor alle weersomstandigheden: vliegen spray, cooling gel, linement, zweetmes, dunne deken, dikke deken, vliegendeken, extra halster, 2 nummers, naaigerei, etc etc etc
Beter dan voorkomen dan genezen is mijn moeders motto...


tjeetje meid, dat is een complete volksverhuizing Haha!

ikzelf heb nog geen ritme, heb pas 3 keer gestart dus.....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 22:16

En dat allemaal voor een proefje van ten hoogste 7 minuten...
Waar doe je het allemaal voor, denk ik soms wel eens Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 23:43

Tyrza schreef:
Tip:
maak een lijstje voor jezelf en loop deze af. Je kan bv al beginnen met de dag ervoor, wat je allemaal aan je paard moet toiletteren en klaar moet zetten. Dan heb je het halve werk al gedaan en hoef je niet alles te onthouden.


Wat moet hier allemaal op staan?

Witte rijbroek, jasje, shabrakje, blouse, handschoenen, cap, PAARD, zadel hoofdstel...

Uhhh, verder kom ik even niet.....