Op wedstrijd, wie gaat er met je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:44

Mijn moeder gaat altijd met me mee op wedstrijd en mijn 2 kleine zusje gaat haast ook altijd mee. Vooral met de SGW's vinden m'n zusjes het super leuk om mee te gaan en het is heel handig als je met wat meer mensen op wedstrijd bent!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:54

Ik start binnenkort.
Maar mijn moeder leest voor, en ze gaat ook altijd mee.
Mijn vader heeft soms geen zin, maar als mijn moeder ziek is oid dan leest men vader voor Haha!
En gaat mee

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:08

mijn pa gaat meestal mee(anders kom ik er niet Haha! ) maar mijn pa kan ook heel vaak niet, dus dan rijd ik met een clubgenootje mee! zomers is het altijd erg gezelli, omdat wij met de hele vereniging op pad gaan!
dus dan is er altijd wel iemand die mijn proefje wil voorlezen! of ff rijdens het parcours lopen me paardje vast wil houden! Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:15

Fitzroy schreef:
Orionneke, die regeltjes zijn niet verzonnen om mensen dwars te zitten. Het is in het belang van je paard dat hij bv. een goede basisenting heeft, niet in mijn belang. .


Even over die basisenting....stel dat je paard dat nou niet heeft...als veulen hebben er bijvoorbeeld te veel weken tussen de 2 entingen gezeten...je paard is nu 13 jaar, is daar dan nog wat aan te doen of is hij nu voorgoed afgeschreven voor de wedstrijdsport?

Toen wij naar het EK gingen, moest dat ook in orde zijn...weet je hoe dat gaat? Standaardzinnetje wat de dierenarts van de KNHS in je paspoort moet schrijven: "the vaccination-history of this horse is correct, last vacination on..." inentingsboekje kon je daarna weggooien, of er nou fouten inzaten of niet.... beetje meten met 2 maten dus daar bij de bond.

Maar goed, inenting is belangrijk en controle is prima, maar iemand moet gewoon de gelegenheid krijgen om achteraf op het secretariaat zijn spullen te laten zien. Krijg je geen zenuwachtig gedoe voor de proef en of je nou wel of niet start maakt dan toch ook niet meer uit? Je bent toch al op het terrein.....

Bij de SGW deden ze het volgende: op het secretariaat hing 's ochtends een briefje dat alle nummers 12 en 20 hun paspoorten enzo moesten laten zien vóór een bepaalde tijd. Heb daar ook weleens chipcontrole gehad en dat verliep allemaal zeer harmonieus.... het kan dus ook anders Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:38

marieketencate schreef:

Toen wij naar het EK gingen, moest dat ook in orde zijn...weet je hoe dat gaat? Standaardzinnetje wat de dierenarts van de KNHS in je paspoort moet schrijven: "the vaccination-history of this horse is correct, last vacination on..." inentingsboekje kon je daarna weggooien, of er nou fouten inzaten of niet.... beetje meten met 2 maten dus daar bij de bond.



ik heb het nog meegemaakt naar het EK in Zwitserland in '94 (ach, die goeie ouwe tijd...), dat er ter controle een loodje in je paard zijn manen gezet moest worden. Gewoon simpel een loodje met een nijptangetje zetten! Was nodig voor het buitenland. Kostte ook een vermogen voor 2 tellen werk...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:39

De vorige keren dat ik heb gestart (nog maar 2 keer Knipoog) ging Lisette (mijn instructrice) mee om me voor te lezen en te helpen enzo, en mijn vader om de trailer te rijden (andere keer deed Lisette dat ook want mijn vader was er niet) en verder eigenlijk niemand (ja Kim en haar ouders maar Kim moest zelf ook starten Tong uitsteken)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:58

Tyrza"]
[quote="marieketencate schreef:

Toen wij naar het EK gingen, moest dat ook in orde zijn...weet je hoe dat gaat? Standaardzinnetje wat de dierenarts van de KNHS in je paspoort moet schrijven: "the vaccination-history of this horse is correct, last vacination on..." inentingsboekje kon je daarna weggooien, of er nou fouten inzaten of niet.... beetje meten met 2 maten dus daar bij de bond.



ik heb het nog meegemaakt naar het EK in Zwitserland in '94 (ach, die goeie ouwe tijd...), dat er ter controle een loodje in je paard zijn manen gezet moest worden. Gewoon simpel een loodje met een nijptangetje zetten! Was nodig voor het buitenland. Kostte ook een vermogen voor 2 tellen werk...
[/quote]

Aha, dan weet ik wel wie jij bent!! Ik was vroeger zo'n freak die alle paard en sport's, landelijke ruiter en hoeslags uit z'n hoofd kende.. Nerd
Loodje hoeft tegenwoordig met de chip niet meer, wel een keuring van de RVD á 120 euro.... De "inspecteur"kijkt via het raam naar buiten naar je paard en keurt hem goed..... Lips are sealed

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:13

ik heb wat anders: een DNA test. Mijn paard is nogal gevoelig voor alles en nog wat, dus dat durfde ik niet aan. Aangezien een ander paard bij mij er aardig ziek van is geworden, van die chip (zat precies op zijn urinewegmeridiaan!).
Ook zoiets: een officiele keurmeester komt een plukje haar weghalen en een week of 2 later moet je zelf nog eens een plukje opsturen. That's it! Dan is het wel even schrikken als je de rekening ziet....

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:28

marieketencate schreef:

Even over die basisenting....stel dat je paard dat nou niet heeft...als veulen hebben er bijvoorbeeld te veel weken tussen de 2 entingen gezeten...je paard is nu 13 jaar, is daar dan nog wat aan te doen of is hij nu voorgoed afgeschreven voor de wedstrijdsport?



Marieke, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Paard van 8 jaar, heeft in Duitsland wedstrijden gelopen, dus ik weet zeker dat hij geent is. Echter, er zat geen entingsboekje bij. Dus gevolg: een paard van 8 die zeer waarschijnlijk altijd correct geent is, moest hier in Nl. een nieuwe basisenting krijgen die in een boekje opgenomen wordt.
Ik was niet blij, maar ja, regeltjes van de KNHS.....

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:51

Tyrza schreef:
ik heb wat anders: een DNA test. Mijn paard is nogal gevoelig voor alles en nog wat, dus dat durfde ik niet aan. Aangezien een ander paard bij mij er aardig ziek van is geworden, van die chip (zat precies op zijn urinewegmeridiaan!).
Ook zoiets: een officiele keurmeester komt een plukje haar weghalen en een week of 2 later moet je zelf nog eens een plukje opsturen. That's it! Dan is het wel even schrikken als je de rekening ziet....


Heb ik ook laten doen. Principekwestie van mijn kant Haha! Principes zijn erg duur tegenwoordig Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:07

Door de weeks helpen er altijd 2 meiden hier op stal dus die gaan mee om te groomen (op geven aan wedstrijdsecreaat, betalen, paspoort etc. laten zien bij jury en paard poetsen, uitstappen etc.)

Ik vind ze alleen nog te jong en te onervaren om voor te lezen en dat doet mijn vriendinnetje Anne Marie (amsamsams van bokt) bijna altijd en als zij niet kan en mijn vriendin Renske niets te doen heeft dan doet zij het.

Vroeger deed mijn nichtje het wel maar die rijd nu zelf ook weer concoursen dus dat ik verleden tijd.

dus grooms onwijs bedankt, als ik jullie niet had kon ik niet startten!!! dikke knuffel

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:46

Op mijn vorige stal ging de stalhouder altijd mee.
Nu heb ik al een tijdje geen wedstrijden meer gestart (op twee weken geleden na) maar binnenkort beginnen we weer.
Robert, mijn vriend, gaat mee om voor te lezen.
Als hij geen tijd heeft, rijd ik de proef uit mijn hoofd of vraag ik iemand anders voor te lezen.
De komende wedstrijden moet mijn stalgenootje ook in de M2 starten, dus kunnen we elkaar waarschijnlijk wel voorlezen en anders "leen" ik haar voorlezer.

Citaat:
En daarbij nog maals heb ik nog nooit maar dan ook nog nooit mijn papieren hoeven te laten zien op wedstrijd.........

Voor elke buitenproef moet ik bij de jury de papieren laten zien.
Bij binnenwedstrijden niet, maar buiten altijd!
Met springen trouwens bijna nooit, maar daar heb ik al wel twee keer chipcontrole gehad.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:09

Als wij (zus en ik) op wedstrijd gaan gaan onze ouders en mijn zus haar vriend mee. Meestal lezen we elkaar voor, en als dat niet lukt ons mam. Normaal nemen we dan ieder 2 paarden mee, meer niet, anders draai je door Tong uitsteken

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:50

ik neem mijn mamie altijd mee op wedstrijd.
zij is dan mijn groom en al rij ik wedstrijden in de regio dan gaan mijn vriendin heel afentoe mee.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:36

Mijn moeder voor het lezen en als hulpje met opzadelen en m'n moeders vriend, hij rijd met de trailer en helpt met inladen..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:32

Mijn lieve paps gaat altijd mee. Hij kan met een trailer rijden, ik niet. Tevens houdt hij Risco vast, houd de ring in de gaten of ik al bijna moet of niet, hij leest voor... Das echt top. Ik had nooit gedacht dat ie het zou doen, maar hij vind het leuk en kent zelfs meer mensen op wedstrijden dan ik. " O die heb ik vorige keer daar en daar gezien.."
Mijn vriend komt af en toe kijken, maar het liefst gaan paps en ik gewoon samen op stap. Maar het is altijd leuk als er iemand komt kijken!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:10

Mijn man heeft onverwachts aangekondigd dat hij komt kijken samen met mijn schoonmoeder Haha!
Dan gaat hij waarschijnlijk ook filmen... als ik maar blijft zitten.. Clown Bloos

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:19

Ik rij alleen wedstrijden bij OWF,een paar straten verder.
Daar ga ik altijd rijdend heen,halster+touwtje om me schouder heen,papieren en proevenboekje in rugzak en dan daarheen rijden.
Daar staat altijd de eigenaresse van me verzorgpaard en iemand ander van me oude stal.Iemand van hun leest me voor en regelt voor de rest allles.

Ik neem dus niemand mee.....Haha!:D:D

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:52

mijn beste vriendin Lisanne gaat vaak mee naar wedstrijdjes. ze helpt losrijden, en poetsen en invlechten enzo. zo is het ook veel gezelliger. Lies ik hoop dat je voor altijd mijn beste vriendin blijft Haha!

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:14

Mijn vader gaat mee, maar wel met tegenzin. Hij heeft niet zoveel met paarden. Maar hij zal toch de auto met trailer moeten besturen en ook nog voorlezen.