Bixie proefjes met kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Bixie proefjes met kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 22:48

Ik heb wel eens gehoord dat er bixie proefjes bestaan voor ouder met kind. Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud en waar ze gehouden worden in Zuid Holland????? Op de KNHS site kan ik deze niet vinden.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:38

Ik ben ook zeer benieuwd

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:23

ik zal vrijdag even vragen! Er is wel een site van. Mijn overbuurmeisje doet geregeld mee.
Het is gewoon dressuur en springen (over en tussen balkjes)
En een ouder mag meelopen!
Het is heeeel grappig!!!
Ik zal het hier plaatsen als ik de site weet!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:34

ik weet dat ze in tolbert (groningen) wel aan dit soort proeven doen, je hebt dan de dixies, dit is voor kinderen tot 13 jaar die onervaren zijn.
Niet dat je nu heel veel hebt aan deze info, maar nu weet je wel dat het echt wordt gereden. dit was op de HJC-manege!
succes!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Bucaphalus
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:35

Toch wel op de KNHS site. Kijk maar eens onder Wedstrijdsport - Jeugd en ponysport - Bixie Vaardigheidsproeven. Waar deze proefjes worden gereden staat gewoon in de kalender...

Gr Bucaphalus

Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:13

Ik weet iig dat De Voornse Ruiters in Rockanje dit jaar 6 Bixiwedstrijden organiseren. Voor meer info over hun bixielessen + -wedstrijden: www.devoornseruiters.nl

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:18

t komt ook bij ons op de manege, t enige wat ik ervan weet is dat ze erg leuk zijn om naar te kijken!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:21

Bedankt voor al het meedenken! Maar ik bedoel dat ik (als mamma) dan met mijn paard onze dochter (op haar pony) dan mag begeleiden!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:30

Volgens mij mag je niet met een paard begeleiden hoor, alleen te voet. Ik kan je wel een vb. van zo'n proefje pb-en als je interesse hebt. Onze Rick gaat 13 april zijn eerste Bixie doen. Ik wist er ook niet zo veel van maar hij heeft pas diploma gereden en daarbij moesten ze ook zo'n proefje rijden. Er zijn ook nog verschillende klassen in. Het begint met AA en dan komt er ook nog A en B. In de AA moeten ze o.a. een proefje rijden, zonder galop, maar ze moeten wel over balkjes draven, tussen balkjes door rijden en een slalom rijden. Verder ook op en afstijgen en het schijnt dat er ook vragen gesteld worden over een bepaald onderwerp, maar dat weet ik niet zeker. Je mag als ouder je kind begeleiden, maar het hoeft niet, ze mogen ook zelf rijden. En ik heb me ook laten vertellen dat er een soort wp systeem bij hoort waardoor ze kunnen/moeten promoveren, maar dat weet ik dus ook niet helemaal zeker. Ik weet wel dat de Bixie startkaart gratis is en dat de pony voor Bixie ook niet gechipt hoeft te zijn. Meestal staat in de wedstrijdkalender in de Paard en Sport ook erbij vermeld als er op een gewone ponywedstrijd ook Bixieproeven worden gereden.
Wij gaan het 13 april voor het eerst doen omdat Rick nog nooit concours heeft gereden en onze pony ook niet omdat ie pas 3 1/2 is... Dus dit leek ons leuk om hem wedstrijdervaring op te laten doen. Meestal zie je wel vooral veel kleine pony's/kinderen, dus Rick zal met onze Insley wel opvallen (grote d-pony, hengstenmodel...Lachen)... Maar dit is een leuke manier om toch ervaring op te doen zonder dat het meteen veel te moeilijk word vind ik.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Bucaphalus
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:36

Nique, moet jouw kleintje niet eerst leren lopen?!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 14:07

Je hebt inderdaad gelijk Bucaphalus! Ze moet wat minder paardrijden en wat meer op eigen benen leren lopen. Maar ja... topsport is hard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot, Wopkebrok en 36 bezoekers