bij paarden of pony's starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

waar met officiele wedstrijden beginnen?

pony's
14 (35%)
paarden
25 (64%)

Totaal aantal stemmen: 39


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

bij paarden of pony's starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 21:21

ik wil graag met mijn hafje wedstrijden gaan rijden. Ik ben net 18 geworden en rij nu nog bij een ponyclub. Ik wil waarschijnlijk als het binnen seizoen weer begint gaan starten. Maar zou ik dan bij de paarden of pony's starten? Ik heb nu namelijk nog geen startkaart enz. Maar als ik bij de pony's begin, moet ik hem 1 januari wel weer over zetten? Ik ben wel van plan om van de zomer een paar onderlinge wedstrijdjes bij de pony's te starten, gewoon om te kijken hoe het gaat.


Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:29

Bij de paarden omdat je dus op 1 januari het alweer om moet zetten, verspilde moeite en geld.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 21:34

orionneke schreef:
Bij de paarden omdat je dus op 1 januari het alweer om moet zetten, verspilde moeite en geld.
dat vroeg ik me idd ook al af, dat vind ik dus ook zonde. weet iemand trouwens ook of je de DA kan laten chippen? en wat de prijs daar ongeveer voor is?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:16

Volgens mij kost dat omzetten niet veel extra hoor *LOL* Gaat redelijk makkelijk voor zover ik weet Verward

En ik zou eerst bij de pony's gaan rijden Haha! Dat is wel gezellig, maar ook een stuk goedkoper(scheelt al snel 2 a 3 euro per proef) en je komt naar mijn idee ook makkelijk aan je punten bij de pony's Bloos

gewoon nog even bij de pony's starten in 2003 Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 09:20

Lijkt mij eigenlijk best logisch. Als je (veel) jonger bent dan 18 jaar dan zou ik zeker bij de pony's gaan starten. Bij de paarden starten kun je de rest van je leven nog!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:16

Je kunt je pony bij de dierenarts laten chippen. De kosten zijn ongeveer 40 euro, exclusief visitekosten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:46

Als ik jou was zou ik bij de paarden starten, zeker nu je al achttien bent.

Wat een kennisje van mij had: ze zag er tegenop om 'over te gaan naar de paarden' omdat ze bij de pony's veel leuke meiden kende, maar bij de paarden bijna niemand. Nerd

Ik weet niet hoe het met jou zit, of je al mensen kent bij de paarden of niet?
Ik denk dat je dus beter meteen bij de paarden kunt gaan starten, daar wat meer 'mede-starters' leren kennen, en dat het meteen gezellig voor je wordt, zodat je niet weer het gevoel hebt 'opnieuw te moeten beginnen' in januari. Scheve mond
Als je nu eerst bij de pony's gaat rijden moet je tegen die tijd wel weer 'afscheid nemen', zo'n gevoel lijkt het me wel.
Het is dus maar net waar je voor kiest... Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:10

Ja maar als je nu bij de ponys start moet je weer heel die rompslomp van nieuwe startkaart, aanmelden rijvereniging afmelden ponyclub en dat met 1ste en 2e lid omdat je misschien een overbruggings tijd hebt. En zoals Dorine zegt je leert meteen de juiste mensen kennen waar je mee verder gaat. Dan rijdt je anders nog alleen voor het zomerseizoen mee bij de ponys dat lijkt me echt niet zinvol.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:14

Ik rij nu op paarden, en ik heb nog nooit een wedstreid gereden.
ik denk dat ik wacgt tot ik deze paarden goed ken en dan ga ik een wedstrijd rijden.
ik zou kijken hoe lang je bent en als je nog niet te groot bent voor ponys dan lekker bij ponys gaan starten.
succes!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 12:16

voor die drie wedstrijdjes in de zomer heb je gelukkig geen startkaart nodig, dus rij ik wel gewoon bij de pony's mee.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:51

Zijn dat onderlinge wedstrijden?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 19:01

vamp schreef:
Ik rij nu op paarden, en ik heb nog nooit een wedstreid gereden.
ik denk dat ik wacgt tot ik deze paarden goed ken en dan ga ik een wedstrijd rijden.
ik zou kijken hoe lang je bent en als je nog niet te groot bent voor ponys dan lekker bij ponys gaan starten.
succes!

ik ga mijn pony niet verkopen, maar gewoon met haar of nog bij de pony's starten of bij de paarden.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:11

Maar je bent al 18 toch?
Volgens mij mag je dan niet meer bij de ponies en moet je dus bij de paarden!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 17:43

easter schreef:
Maar je bent al 18 toch?
Volgens mij mag je dan niet meer bij de ponies en moet je dus bij de paarden!

je mag het jaar waarin je 18 wordt toch uitrijden?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:16

Carolien007 schreef:
je mag het jaar waarin je 18 wordt toch uitrijden?


Klopt. En dan start je dus bij de paarden vanaf het jaar waarin je 19 wordt, of dat nou in januari of december is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:15

Ik ben 15 en ik start ook bij de paarden met een pony. Ik moet zeggen dat dit me prima bevalt!! Bij onz op de manege houden ze namelijk ook alleen maar wedstrijden ( knhs) voor PAARDEN dus ik moest wel....Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:59

Ik denk dat je beter eerst bij de pony's kunt starten. gewoon om uit te proberen en als ie lekker gaat kun je altijd overstappen

She's my lady Lovers

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:35

Carolien007"]
[quote="orionneke schreef:
Bij de paarden omdat je dus op 1 januari het alweer om moet zetten, verspilde moeite en geld.
dat vroeg ik me idd ook al af, dat vind ik dus ook zonde. weet iemand trouwens ook of je de DA kan laten chippen? en wat de prijs daar ongeveer voor is?
[/quote]\
Nee geen gewonen DA
Sommige speciale Da`s doen het wel maar dan moet je het wel ff GOED navrage want bij mij zijde die assistentes dta het kon en toen kon het dus niet,... Kwam ie aan... moest ik wel rijkosten enz betalen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:46

Als het goed is kan de veearts het wel doen hoor Verward Alleen het paspoort moet via het stamboek of de KNHS. Dat moet je dan weer opsturen met de gegevens van het chippen geloof ik Verward
maar dat kunnen ze je bij de KNHS allemaal vertellen Haha!
Bel even met KNHS-identificatie & registratie: 0577-408293 of
0577-408294

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 09:54

gomir schreef:
Als het goed is kan de veearts het wel doen hoor Verward Alleen het paspoort moet via het stamboek of de KNHS. Dat moet je dan weer opsturen met de gegevens van het chippen geloof ik Verward
maar dat kunnen ze je bij de KNHS allemaal vertellen Haha!
Bel even met KNHS-identificatie & registratie: 0577-408293 of
0577-408294


Het kan wel door een dierenarts, maar niet elke dierenarts is door de KNHS bevoegd om de gegevens in te vullen mbt het paspoort. Tenminste, dat is wat ik verleden jaar te horen kreeg toen Duvel wel een chip had (van de gewone, plaatselijk DA, erin laten zetten door de vorige eigenaar) maar dus geen paspoort. Toen moest alsnog een andere DA komen om een speciaal formulier in te vullen, wat vervolgens weer naar de KNHS moest worden opgestuurd en moet worden betaald.
Maar toen had ik binnen twee weken het paspoort in huis
En vervolgens weer drie weken later mijn paspoort.

En wat betreft het starten: Ik zou, als je echt pas vanaf oktober wilt gaan starten, meteen bij de paarden gaan starten, want die drie maanden maken dan ook niet meer uit, en het bespaart je het gedoe van het laten overschrijven etc.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 15:50

Toevallig is |netty vandaag gechipt, door een DA. De papieren en de chipcode wordt opgestuurd en dan krijg ik het paspoort en de paieren weer terug. Nema problema.....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 20:57

ik heb net even in de Hipische agenda gekeken en daar staan onze dierenarts gelukkig ook in, onder de bevoegde da's die mogen chippen.
Maar ik ga denk ik idd maar bij de paarden starten.
Ik heb trouwens geen papieren bij bel. Ik heb wel het papier gekregen toen we haar kochten, maar ik heb het niet op mijn naam laten overzetten. Dan moest ik lid worden van het stamboek enz. Maar moet dat dan alsnog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers