dubbel starten op wedstrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

dubbel starten op wedstrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 13:53

Ja ik weet vage titel.

Nu vroeg ik mij af, omdat ik graag met Youri wil door starten of dat mogelijk is.
Mijn zusje gaat nu bij de pony's met hem starten, maar omdat ik 18 ben mag ik dus niet meer bij de pony's starten en kan ik met Youri ook niet bij de pony's.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat mijn zusje bij de pony's start, en ik bij de paarden. ( wel natuurlijk met de zelfde pony ? )

Gr Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:54

Volgens mij kan dat wel. Je mag met een pony bij de paarden starten. Het komt wel vaker voor dat meerdere personen dezelfde pony starten.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:02

Is er geen nieuwe regel dat een paard/pony maar met 1 ruiter per dag mag starten oid?
Weet iig wel zeker dat meerdere mensen een dier mogen starten.
Bel anders het KNHS even..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Levita

Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:39

Je mag maximaal met twee ruiters op dezelfde paard/pony.

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:39

Volgens mij mag dat gewoon

Springen = m'n lust en m'n leven!!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:01

Geen enkel probleem *LOL*
alleen als je in dezelfde klasse(dus ook beide pony's of beide paarden) rijdt zijn er wat extra regels en op één dag mag het paard ook maximaal x keer lopen Haha!
Maar daar hebben jullie niet zoveel last van Knipoog

Als het goed is kun je dit ook op www.hippix.nl terugzoeken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:34

Hoi,
Je mag met je pony bij de paarden starten, mits je de juiste startkaart hebt, terwijl je zusje bij de pony's blijft. Let wel op dat de pony in de wedstrijden voor de kampioenschappen alleen in de hoogste klasse waarin hij in gestart wordt deel mag nemen. Dus b.v. jij rijdt L1 en je zusje B dan mag je zusje niet voor het kampioenschap rijden. Heel veel succes met rijden en plannen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:27

batje schreef:
Is er geen nieuwe regel dat een paard/pony maar met 1 ruiter per dag mag starten oid?
Weet iig wel zeker dat meerdere mensen een dier mogen starten.
Bel anders het KNHS even..


een paard/pony mag per dag max 4 keer starten. Dus 2 proeven per ruiter. Dat een paard/pony maar met 1 ruiter mag starten heb ik nog nergens gelezen!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:08

liberty"]
[quote="batje schreef:
Is er geen nieuwe regel dat een paard/pony maar met 1 ruiter per dag mag starten oid?
Weet iig wel zeker dat meerdere mensen een dier mogen starten.
Bel anders het KNHS even..


een paard/pony mag per dag max 4 keer starten. Dus 2 proeven per ruiter. Dat een paard/pony maar met 1 ruiter mag starten heb ik nog nergens gelezen!
[/quote]

Dan zit ik er naast... meende daar iets over gelezen te hebben, maar durf mijn handen daar niet voor in het vuur te steken Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 01:17

Artikel 25



1a. Op een wedstrijddag mag een deelnemer per klasse of rubriek maximaal 3 paarden starten, of een lager aantal, voor zover dat in het vraagprogramma aangegeven is. Daarbij kan een combinatie wel een klasse promoveren, maar niet tijdens dezelfde wedstrijd één klasse hoger starten, ook niet indien het maximale aantal winstpunten in de betreffende klasse is bereikt.

1b. Op een wedstrijddag mag een ruiter met maximaal 3 pony's en/of kleine paarden deelnemen, of een lager aantal, voor zover dat in het vraagprogramma aangegeven is.

2a. Op een wedstrijddag mag een paard in de discipline dressuur met dezelfde ruiter niet meer dan twee maal uitkomen in twee verschillende rubrieken, behoudens in het geval van een klassementswedstrijd, waarin het maximum aantal rubrieken is vastgesteld op 3.

2b. Indien twee ruiters op dezelfde wedstrijddag van hetzelfde paard gebruik maken mogen zij - onverminderd het bepaalde in art. 25-lid 3a - in de discipline dressuur elk twee maal met het paard uitkomen; de in lid 2a van dit genoemde artikel uitzonderingsbepaling is in dat geval echter niet van toepassing.

3. Met één paard mogen meerdere startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:

a. Een paard mag op één wedstrijddag, al dan niet onder dezelfde ruiter, maximaal 4 maal worden gestart, waarvan slechts door 1 ruiter in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal 2 ruiters met dezelfde pony mogen deelnemen.

b. Start het paard twee maal met verschillende ruiters in dezelfde dressuurproef, dan moet tussen de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten.

c. Op provinciale-, district-, rayon-, gewestelijke en nationale kampioenschappen, mag een paard slechts door 1 ruiter in dezelfde discipline worden gestart.

4. Eén vierde van het aantal ruiters van een vier- of achttal mag met een ander paard uitkomen in een tweede vier- of achttal van dezelfde vereniging.

5. Onverminderd het bepaalde in art. 25 lid 4, wordt het deelnemen aan een rubriek Kür op Muziek voor vier- of achttallen, niet als het starten in afdelingsdressuur aangemerkt.


Het mag dus.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C en 10 bezoekers