Juries: hoe teugels op maat maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:54

jep bij mij is ook methode 1 erin gestampd maar het is wel echt een klote manier. nr 3 vind ik zelf het allerfijnste. en van 2 snap ik het neit echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:04

Ik ben ook afgestraft omdat ik het ook op methode 3 deed.
Ik heb zelfs nog aan mijn instructrice gevraagd wat ik fout deed.
En zij heeft me toen uitgelegd dat het op manier 1 moest.
Wat ik altijd raar en onhandig heb gevonden.
En ik voerde het alleen maar uit in de proef, thuis altijd op manier 3.

En afgelopen weekend is een stalgenoot in de B nog afgestraft op methode 3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-03 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 15:05

het lijkt erop dat het inderdaad de NKB way of doing was (en dus ook regionaal *LOL*)

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:37

runningkwa: dan heeft jou stalgenoot een jury gehad die niet naar de bijscholing is geweest!!!

doorntje
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:15

Als je kan halsstrekken met voldoende aanleuning is het teugels op maat maken echt niet zo heel erg moeilijk. Je neemt beide teugels in de rechterhand en schuift met de linker naar voren. Je linker teugel is nu dus op maat. Dan pak je beide teugels in de linkerhand en schuif je je rechterhand naar voren. Ook met 1 hand kan je aanleuning houden en als je het zo doet ziet het er heel netjes uit en krijg je gegarandeerd een hoog punt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 17:19

ja, en als je nu de vraag leest dan zie je dat ik vroeger geleerd heb dat jouw methode dus niet toegestaan is. Daar vroeg ik nl naar *LOL*

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:20

lieke2 schreef:
runningkwa: dan heeft jou stalgenoot een jury gehad die niet naar de bijscholing is geweest!!!


Of zich aan de regels houdt, het is nog geen 1 april en dan gaan de veranderingen in. Clown Clown

Maar volgens mij is/was het idd heel regio gebonden, wij in Noord Holland hebben het dus officieel ook moeten leren om te beoordelen naar methode 1, maar er werd ook bij gezegd dat het hier een ongebruikelijke methode was, en je dus eigenlijk alleen officeel moest weten hoe het volgens de normen moest, maar je gewoon mocht beoordelen wat je gewend was en wat hier oook heel normaal was en is.
Methode 3 dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:36

Ik ben me heel erg laat pas gaan interesseren voor het wedstrijdrijden en rij nu precies 1,5 jaar wedstrijden. Ik heb altijd gereden volgens methode 3. Om eerlijk te zijn heb ik er nooit over nagedacht dat je ook op een andere manier de teugels op maat kon maken.
Maar misschien dat dat de reden was dat ik in de B nooit hoger scoorde dan 158 punten Haha!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:15

Ik doe het volgens methode uh.. 3 geloof ik..
Teugels om en om rustig een stukje korter maken, zo heb ik het ook geleerd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:19

Ja ik deed het ook altijd manier drie, maar ik heb dan ook nooit hoger dan een 5 gehaald, en toen vroeg ik het hoe het dan wel moest, en het was dus de manier zoals er hier het eerst werd beschreven, teugels door de handen schuiven...

Maar weer kreeg ik een 5... de keer erop deed ik het hetzelfde, maar lette hierbij op dat ik niet voorover ging hangen, of omlaag ging kijken... gewoon hetzelfde, en toen kreeg ik nog een 5, net alsof ze daarvoor gewoon standaard een 5 opschreven...Het waren ook maar onderlinge wedstrijdjes, Volgens mij had ik alleen op mijn laatste proef, met dundee, toen ik eerste was geworden een 6 of zo... maar goed, ik deed niet echt anders dan normaal...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 09:39

Komt vast omdat wij in een voormalig NKB gebied wonen dan, want ik ben vorig jaar ook nog afgestraft omdat ik het op methode 3 deed. Moetst en zou volgens methode 1 moeten. Ik doe hetzelf ook liever als 3, heb ik vroeger ook zo geleerd, maar ja, de jury beslist he...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:29

Grappig, NIEMAND heeft mij ooit verteld hoe het moet. Ik doe het volgens methode 3. Misschien dat het daarom altijd maar een 6 is.

En opeens kwam hetl aatst ter sprake bij ons. Het zou op manier 1 moetne Verward Nou, ik doe het nog steeds op manier 3, dat andere lukt gewoon niet netjes.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:53

Ik heb nog nooit gehoord dat er een speciale methode voor is... Ik geloof dat ik methode 3 gebruik...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:34

Nu ik er zo overna denk, weet ik noggeneens hoe ik het doe.. HELP! Hoe moet ik het nou doe a.s. zondag? Best wel gek dat ik het noggeneens weet, zo automatisch gaat het.. Kan iemand mij methode 3 nog beter uitleggen (ja ik ben blond Knipoog )

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:52

ik had laatst mijn 1e B proef, en hand een 4 voor teugels op maat maken, terwijl ik methode 3 gebruikte Verward
Ik snap dat niet, ik deed het percies zo als het daar staat, en doe het altijd al zo....
Tijden onderlingen op de manege ben ik er nooit op afgestraft, maar daar wel Boos! vreemd hoor!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:24

Eh...sjips, ben ik dan de enigste die het altijd enigszins op manier 2 doet?
Manier 1 had ik nog nooit van gehoort, lijkt me niet echt handig.
Manier drie heb ik ook wel gedaan maar dat vondt mijn instructrice er niet goed uitzien.
En bij manier 2 werden de teugels gewoon gelijkmatig korter gemaakt.
Verward doe ik het dus al jaren raar......

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 17:26

machie, het moet natuurlijk ook wel goed lukken. Alleen methode 3 toepassen is nog geen garantie voor een 8 *LOL*

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:29

Jasmijn"]
[quote="lieke2 schreef:
runningkwa: dan heeft jou stalgenoot een jury gehad die niet naar de bijscholing is geweest!!!


Of zich aan de regels houdt, het is nog geen 1 april en dan gaan de veranderingen in. Clown Clown

[/quote]

Nee, deze wijziging is van vorig jaar (2002) Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:08

Ik doe het altijd volgens methode 3, ben er eigenlijk nog niet op afgestraft.
Wat ik wel raar vind is dat de ene jury je echt afstraft als je paard tegen de hand komt(wat ik terecht vind)en de andere je dan gewoon een 7 geeft(methode 3 en kop omhoog...).En wat ik laatst had: hij viel op de voorhand, had ze helemaal gelijk in, had ook niet hoeven gebeuren(was geheel mijn fout). Daar kreeg ik dus in de B een 3 voor het halsstrekken,is dat een beetje overdreven of ligt dat nou echt aan mij? Het was wel zo, daar niet van maar in de B? hij strekte zijn hals echt wel, en bleef rond.
Maar ja, het ging over teugels op maat maken. Ik doe het altijd via methode 3 en probeer er zo goed mogelijk voor te zorgen dat hij niet tegen de hand komt.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:03

lieke2"]
[quote="Jasmijn"][quote="lieke2 schreef:
runningkwa: dan heeft jou stalgenoot een jury gehad die niet naar de bijscholing is geweest!!!


Of zich aan de regels houdt, het is nog geen 1 april en dan gaan de veranderingen in. Clown Clown

[/quote]

Nee, deze wijziging is van vorig jaar (2002) Haha!
[/quote]

Huh, ik heb het pas dit jaar op de bijscholing gehoord??
Maar goed dat ik er al nooit op lette dat het op manier 1 hoorde. Clown

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:40

Methode 4: Beide handen tegelijk. Met je beide polsen draaiende beweging maken en dan steeds de teugels korter pakken. Mag waarschijnlijk niet, maar ik heb er nooit commentaar op gehad.

Wat bedoelen ze eigenlijk met "een 9 moet hierbij te halen zijn" Verward Je krijgt toch een cijfer op het strekken van de hals, niet alleen op het op maat maken van je teugels? Hierbij neem ik maar aan dat het gaat om het op maat maken na het halstrekken...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 12:42

in sommige proeven krijg je idd een apart punt voor het op maat maken *LOL*