Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heel verschrikkelijk.
, heb ik nu steeds het idee dat ik me moet bewijzen, dat ik geen fout mag maken. Ik begin dan te prutsen en wil hem precies passend rijden, waardoor ik te dicht onder de hindernissen kom.
. Midnight16 schreef:Ik heb ook last van wedstrijdstress, maar niet in zulke extreme mate als Urielle.
Ik wil het zo graag goed doen en ben zelf een echte controlfreak. In de proef ben ik ook "bang" om fouten te maken en omdat ik zo graag netjes wil rijden, loopt mijn paard lang niet zo flitsend als thuis in de training. Met losrijden heb ik hier ook al wat last van. Helemaal als er voor mij bekende mensen langs de bakrand staan. Dan voel ik veel druk om mezelf te bewijzen. Ik presteer ook beter op de wedstrijden waar weinig tot geen bekenden komen. Ik weet al heel lang van dit probleem en hoor ook al jaren dat ik brutaler moet gaan rijden in de ring. En ik neem het me elke keer als ik op concours ga weer voor. Dat het niet erg is om fouten te maken en dat ik nou eens echt een flitsende proef laat zien. Maar het lijkt wel alsof het tegen mijn gevoel ingaat en ik mezelf tegen werk.
Herken mezelf er echt 100% in terug.