probleem met haren.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

johanne

probleem met haren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:56

In januari ga ik weer wedstrijd starten na ong. 10 jaar te zijn gestopt.
Af en toe hebben we nog onderlinge proeven gereden of oefendressuur.
Nu komt mijn probleem.

Ik heb altijd een parelnetje in deze heb ik met schuifjes vast gezet omdat het anders helemaal niet blijft zitten. Ik heb gewoon lang en echt super dik haar.

In de paarden winkel zijden ze al dan gebruik je die knot elastieken met dat nep haar.
Pas had iemand dat in en zag er echt super mooi uit.
Maar ik zei dan krijg ik dat netje er nooit meer omheen.
Ze keek me echt aan of ik wartaal sprak. Dus ik heb je wel gezien hoe dik haar ik heb, ik krijg net dat haarnetje erom heen.
Nou wil ik gewoon ook een mooie knot, waar dat netje om heen blijft zitten.

Wie heeft de oplossing of hoe doen jullie dit.

Guusje1

Re: probleem met haren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:30

Ik heb ook super dik haar.

Eerder maakte ik altijd gewoon zelf een knotje en deed ik daar ook zo'n parelnetje om heen. Maar dan moest ik wel zorgen dat die knot echt super netjes en precies zat zeg maar. Toen heb ik ook zo'n nepdingknot gekocht (donut heet t geloof ik). Ik dacht eerst ook dat lukt me nooit. Maar je moet gewoon je haar er in doen en dan om die donut heen, dan nog een elastiekje om het vast te zetten. Dan moet je gewoon alle uitstekende plukken er nog in weg werken en dan het parelnetje erover heen doen.
Bij mij past het wel gewoon. Gewoon proberen Knipoog

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:40

nou dan gaan we het proberen. Heb toch twee parelnetjes dus sneuveld er eentje dan heb ik er altijd nog eentje.
Zat zelf al te denk om anders een deel van me haren weer terug onder me cap te doen. (als de cap dan nog past.)
dan die donut eromheen doen. Ik zal van de week eens langs de winkel gaan. En het toch maar uit proberen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:11

Als je heel dik haar hebt, moet je juist geen donut gebruiken, dan krijg je een enorme dikke prop achter in je nek. Probeer het eens op deze manier, gebruik dunne elastiekjes.
Maak je haar in een strakke staart met je 1e elastiekje, en draai je haar helemaal rond totdat het vanzelf een knot word. Blijf draaien tot je niet meer verder kan. Zet dan die knot vast met het 2e elastiek. Losse plukken werk je weg met schuifspeldjes die je onder je knot steekt. Dan doe je een haarnet (eigen haarkluer) over je gehele haar en knot heen voor de stevigheid en maak je een 3e elastiek over je knot heen. Over je knot doe je nu het parelnetje heen.

Mocht dit niet passen omdat je haar te zwaar is, kan je ook dit poberen. Maak weer een strakke staart, draai weer je staart helemaal rond totdat je haar een knot maakt, maar als je 1 keer rond bent gegaan, trek je de rest van je staart omhoog richting je kruin. Zet de knot vast met een 2e elastiek en zet de rest van je losse haar vast op je kruin met véél stevige schuifspeltjes, daaroverheen doe je een haarnet en je draait je 3e elastiek om je knot heen, en weer daaroverheen doe je je parelnetje op je knot. Cap op, en niet meer afdoen!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:21

dankje,
ik ga alle mogelijkheden maar effe proberen.
Omdat ik veel en zwaar haar heb bleef het niet zitten of de knot begon te zakken en das ook niet mooi.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:22

Dan moet je de 2e manier proberen Lachen

Je kan ook eens op youtube kijken, daar staan een hele hoop filmpjes over hoe je de perfecte knot moet maken!

Rathinaa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:08

Ik heb ook een probleem met mijn haren !
Ik heb redelijk dun haar, dus ik heb steeds een klein knotje.
Ik had dus ook zo'n "Donut" gekocht, ik maakte hem altijd vast
met mijn haar erond en dan van die schuifspeltjes, en daarover zo'n
parelnetje dat ik dan nog een vast maakte met een rekker.
Maar altijd valt mijn knot uit ! Zeer ambetant !
Want het is steeds tijdens het inrijden al, en dan moet ik altijd
maar snel een lelijk knotje maken..
Hebben jullie misschien wat tips om het beter vast te maken ?
Al vast bedankt ! Haha!

x

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:10

Ik heb ook heel dik en lang haar, maar ik maak gewoon een paardenstaart en knot daarna de staart op. Parelnetje eromheen en het zit perfect. Alleen wel 2 stieken in de paardenstaart en 2 stieken in de knot. Maar dan zit het ook wel de hele dag eventueel Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:13

Hier nog iemand met haarprobleem, én oplossing.
Idd een donut, daar doe je 3 gewone stevige elastieken om. Dan parelnetje en daar dan nog 1/2 grote sierelastieken, zwarte of witte, omheen. Blijft erg netjes Haha!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:17

Ik zou idd zelf een nette knot maken. En wat ik altijd doe (ik gebruik wel een donut) een haarnetje in mn eigen haarkleur om mn knot heen. Ik moet hem 2 tot 3 keer erom heen doen, dat zou wellicht bij jou minder zijn. En tot slot een parelnetje erom.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:35

Mijn dochter heeft ook lang, dik haar. Zij doet er een staart in, haalt deze door de donut. Staart omhoog. Dan een elastiek boven de donut. Dan de staart vast zetten met een 4tal schuifjes boven op haar hoofd. Dan een netje om het haar. Deze zet ze aan de zijkanten vast met nog 2 a 4 schuifjes. Dan een parelnetje om de donut. Dan de cap op. Blijft prima zitten en ziet er super netjes uit. Haar haar zit dus onder de cap ipv allemaal om de donut of onder de cap uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:57

Als je een knot wil maken van je eigen haar, gebruik dan van die ouderwetse knotspelden. Knipoog Ik maak zelf voor mijn aangespannen wedstrijden vaak een knot zonder donut, ik gebruik altijd knotspelden, dat is de enige manier waarop het bij mij goed blijft zitten en niet uitzakt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 08:15

ik heb verschillende manieren ligt aan mijn lengte van mijn haar Knipoog heb heel erg dik haar.
In alle gevallen gebruik ik veeeeel elastieken...

Toen ik haar had tot ong halverwege me rug, maakte ik een staart, deze draai je helemaal op dan krult het op een gegeven moment al beetje in de vorm van een knot en dan rol je hem dus op als knot, dan een stiekje eromheen en nog een en dan haarlak extra strong hold of iets in die richting en dan je sierelastiek eromheen en voila het blijft zitten

Toen de donut want had korter haar, heb ik al het haar vanaf geknipt omdat het anders veeel te dik werd, staart maken donut erover haar eromheen vouwen, elastiekje nog een en nog een voor de zekerheid Knipoog haarlak sierelastiek en ik kan er weer de hele dag mee voorruit, blijft bij sgw's de hele dag zitten van ong 6 uur s'ochtends tot 8 uur s'avonds en dan heb ik gedressuuurd, gesprongen en gecrossd.

en toen ik heel erg veel laagjes had piekte het zo met de donut toen had ik zo'n plastic ding met 2 haakjes aan de zijkant en een gat in het midden, daar moet je je haar doorheen doen en dan oprollen en dan die haakjes in elkaar klemmen, voor de zekerheid paar stiekjes, als je het goed doet blijft dat super goed zitten, haarlak en sierelastiek en weer een knot

Madam01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:45

Ik heb ook wel dik haar, maar geen enorm dik haar. Vriendin van me heeft nog dikker haar Knipoog
Inderdaad zo'n donut ding is dan niks natuurlijk!

Ik maak altijd eerst gewoon een soort rommelachtige knot wat ik in het dagelijkse leven ook zo ff gauw doe. Weet niet hoe uit te leggen, maar je begint een staart te maken, maar slaat hem dan daarvoor nog dubbel, en dan kijken hoevaak je het elastiek er nog om heen kan doen. Voor een wedstrijd doe ik dat 2x, normaal 1x, omdat ik er niet van hou om mijn haar zo strak te doen. Daarna doe ik er een netje omheen, omdat anders een heleboel plukken uitsteken. Dan weer een stiek erom heen, een mooi netje en dan om af te sluiten weer een stiek, en soms nog een voor het mooi even nog een stiek 1x erom heen. Het zijn allemaal van die dikke elastieken. Want bij dunne, valt gewoon de rest van mijn haar er weer uit.

Tjah...mijn manier is gewoon lekker makkelijk, ik ga echt niet met speldjes en dingetjes in de weer Clown

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:52

Ik heb ook lang en dik haar. Ik maakte mijn staart eerst goed nat omdat het dan wat makkelijker in een knot draait.Stevige en dikke elastiekjes gebruiken anders knappen die uitelkaar Knipoog
Heb zelfs een keer 200 vlechtjes in me haar laten zetten maar daar kon echt geen netje of speldje tegen op.Het leek wel een wespen nest wat ik op me rug had hangen. Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:19

Mati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:45

jaja dit is misschien een hele rare vraag maar waar koop je zo een donut ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:06

Je kunt er zelf een maken van een oude tennissok, onderkant knip je eraf en de rest rol je op.
En je kan een haardonut ook gewoon bij de Divoza kopen
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:23

Bij mij bleef het ook nooit zitten
heb er nu een met netje aan een schuif, maar ook een stuk van mijn haar af, want het werkte niet echt.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:50

Ik heb juist heel erg dun haar en dat is ook een drama. Alles glijd er uit. Mijn haar is nu ook niet op ideale lengte, het moet net wat langer, maar omdat zo'n donut ook heel laag in je nek moet omdat je cap nog op moet lukt dat nooit. Dus ik heb maar een haar netje en een knotje met tig elastiekjes voor de opvulling. Een haarclip met netje kan ik ook niet in daar is mijn haar te dun voor en die ligt er na 1 minuut al uit gegleden... Kan alleen kinderclips in...
Dus misschien ook leuk om te horen hoe mensen met heel dun haar het hebben.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:07

Hier het tegenovergestelde probleem. Pas mijn haar afgeknipt en ik kan nua leen nog maar een klein staartje. Is geen gezicht onder je cap, maar los vind ik ook lelijk. Wat kan ik doen?

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:09

Ik heb ook ontzettend dik en veel haar. Doe er zo'n donut van nep-haar om, zet mijn eigen haar erom heen vast en doe er een netje over. Het moet wel allemaal voorzichtig gebeuren anders springt mijn netje, maar het past net!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:45

Storm76 schreef:
Duidelijk filmpje!
Hoe maak ik een mooie knot met donut;
http://nl.youtube.com/watch?v=D7cTXU9RDps
parelnetje en dik elastiek eromheen en klaar!

Hier een filmpje hoe je een donutknot kan maken als je heel lang haar hebt;
http://nl.youtube.com/watch?v=Z8iZqobYaUk

die laatste is wel goed, daar was ik nog niet opgekomen Haha!

ik doe het ook met een donut, maar heb dan niet zo heel dik en nog niet superlang haar, maar wel handig om te onhouden dit als mijn haar wel langer word...
daar had ik nog niks op bedacht, heb namelijk wel graag die donut in anders blijft er helemaal weinig van over Ach gut

ja dat is weer het andere uiterste van dik en erg lang haar Haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:14

Storm76 schreef:
Je kunt er zelf een maken van een oude tennissok, onderkant knip je eraf en de rest rol je op.
En je kan een haardonut ook gewoon bij de Divoza kopen
Afbeelding

Gewoon bij de drogist volgens mij ook;)

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:50

Mijn haar is dun en halflang. Ik heb het ook al met en zonder donut geprobeerd, maar presteer het telkens weer om het hele boeltje tijdens het losrijden te verliezen. Ik denk dat ik voor mijn volgende wedstrijd een haarnetje neem dat helemaal over m'n hoofd gaat. Eens kijken of ik daar wat van kan maken.