nieuw puntensysteem bij de KNHS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

nieuw puntensysteem bij de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 12:31

Wanneer gaat het nou eigenlijk in van dat je minimaal 10 winstpunten moet hebben bij KNHS om verder te gaan naar de volgende klasse???
Dat wil ik graag wteen dus mensne die het weten...tell me....!!!!
xxx Ilona

[Edit] titel [/edit]


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:34


"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:38

lees hieronder "wel of niet" of kijk eens op de site die reddytobias noemt!

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:51

Vanaf 1 APRIL Tong uitsteken

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 13:02

ja ik heb het gezien...echt belachelijk!!!!!!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:01

En waarom weet ik dit pas zo laat?? Ja sorry hoor maar mijn vader zit in het kringbestuur van kring oirschot en die weet hier nix vanaf! Maar opzich ben ik er niet tegen!

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:06

Tja, ik wist het al voor de ledenraadvergadering, dat vond ik zelf ook wel apart. Ik vraag me ook af in hoeverre de ledenraad een echte afspiegeling is van de rijdende leden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:20

en wat mij ook verbaast is dat je hier als gewoon lid niets over hoort tot het al geregeld is. Niet erg democratisch, en ik wil nog steeds de redenen officieel weten.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:20

Volgens mij is die hele ledenraad voor de show...*LOL*
Kring- en regiobesturen waren ook nog niet helemaal op de hoogte eind vorige week...Frusty Bij ons op de vereniging wist de secretaresse van niets en die zit ook bij het regiobestuur...Verward

Heb trouwens net de wijzigingen gedownload met hulp van Marieke_14 Party!!

Die wijzigingen in het springen vind ik over het algemeen top! Het B ben je veel te snel door en als het een beetje lekker gaat zit je zo op 20 punten...nu mag je er straks 30 Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 14:30

Wedstrijdsportnieuws

Reglementswijziging per 1 april 2003
17-2-2003


Per 1 april 2003 gaan de nieuwe reglementen in. Zodra de nieuwe wedstrijd- en disciplinereglementen beschikbaar zijn, worden deze automatisch naar alle KNHS juryleden en parcoursbouwers gestuurd. Bovendien worden ze op de KNHS website gepubliceerd. Gedrukte exemplaren zijn vanaf 1 april beschikbaar en kunnen vanaf die datum voor €9,50 bij de KNHS worden besteld.In Paard&Sport nummer 5 (1 maart 2003) staat meer informatie over de reglementswijzigingen.



Er zijn enkele wijzigingen waar men nu al rekening mee moet houden, zoals de promotiegrens bij springen en dressuur.



Dressuur

Bij de dressuur ligt per 1 april 2003 in de klassen B t/m ZZ-Zwaar de vrijwillige promotiegrens bij 10 winstpunten en de verplichte promotiegrens bij 20 winstpunten. Hieronder volgt een voorbeeld van de veranderingen per 1 april.



Voorbeeld (geldt voor alle bovengenoemde klassen).

Stand t/m 31 maart 2003 Stand per 1 april 2003
Klasse B : 0 t/m 15 winstpunten Klasse B met aantal behaalde winstpunt(en)

* L1,
maar nog niet deze klasse gestart Klasse B met aantal behaalde winstpunt(en).
De winstpunten die daadwerkelijk in deze klasse zijn behaald worden dus meegenomen.

Samengevat: Een combinatie die vóór 1 april tussen 5 en 10 winstpunten heeft gehaald en nog wenst te promoveren, moet vóór 1 april daadwerkelijk in die hogere klasse gestart zijn. Een combinatie die vóór 1 april aan de verplichte promotiegrens komt en vóór 1 april vervolgens niet meer start, mag vanaf 1 april in de ‘oude’ klasse doorgaan tot het behalen van 20 winstpunten.



Springen

Bij het springen ligt per 1 april 2003 in de klassen B t/m 1.50 m. de vrijwillige promotiegrens op 10 winstpunten en de verplichte promotiegrens op 30 winstpunten. Ook zal een weigering bij het springen 4 strafpunten opleveren en zal men vanaf de klasse M bij 2 weigeringen al uitgesloten worden. Bij het springen heeft men hiermee het nieuwe FEI reglement gevolgd.



Voorbeeld (geldt voor alle bovengenoemde klassen):

Stand t/m 31 maart 2003 Stand per 1 april 2003
Klasse B :
0 t/m 20 winstpunten Klasse B met aantal behaalde winstpunt(en).
De winstpunten worden dus meegenomen



Samengevat: Een combinatie die vóór 1 april op 20 winstpunten staat, mag voor 1 april niet meer deze klasse starten. Wil hij / zij toch springen, dan mag dat in de vorm van hors concours rijden. Na 1 april mag er weer in de oude klasse worden gestart. De stand is dan immers +20 en na 1 april mag u in die klasse doorrijden tot +30.


Bron: Afdeling Sportontwikkeling

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:33

naja dat je bij 2 weigeringen er al uit moet, hoeft van mij niet hoor! 3 vond ik goed! dan zou je na 1 weigering(waarmee je bv bijna zeker weet dat het jouw fout was) al moeten stoppen om zeker er van te zijn dat je geen -2 krijgt!!!!!!beetje stom!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:20

Ik vind het juist wel goed Tab Lachen Dat stomme afgegroet met twee punten. Als je vijf wedstrijden na elkaar 3(of 2) stops hebt dan hoor je gewoon nog niet in die klasse thuis en is degradatie terecht! Ik zit me meestal dood te ergeren aan mensen die week na week met twee stops de ring weer uitgaan...wat schiet je daar nou mee op Verward
Nu rijden mensen misschien gewoon door *LOL*

De (bijna) volledige wijzigingen kun je downloaden, daar ben ik vanmiddag aan begonnen. Veel goede dingen hoor! Vind eigenlijk bijna alle wijzigingen, behalve de 10-punten met dressuur, wel erg goed.
Vanaf 2004 B-SGW op stijl bijvoorbeeld en met springen klasse M en hoger 2 punten bij foutloos rijden en 1 punt bij 1-4 strafpunten. Dan kun je dus in de Z ook nog eens een balk rijden *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:14

oh zijn er ook nog regelingen voor de sgw?! mbt overgaan naar volgende klasses bij bepaalde wp?!

kan dat op paardensport niet downloaden, naja kan wel, maar kan het niet openen! Verward

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:36

Komt doordat je wsl geen acrobat hebt, dat probleem had ik ook...Ik zal je het pb-tje dat ik van Marieke heb gehad over SGW wel even doorsturen. (springen verandert verder niet zoveel)
Bij SGW(pony's!) mag je met 4 punten promoveren en moet je met 15. Dat geldt voor alle klassen Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:53

gomir schreef:
Komt doordat je wsl geen acrobat hebt, dat probleem had ik ook...Ik zal je het pb-tje dat ik van Marieke heb gehad over SGW wel even doorsturen. (springen verandert verder niet zoveel)
Bij SGW(pony's!) mag je met 4 punten promoveren en moet je met 15. Dat geldt voor alle klassen Lachen



pfff wat en stuk zeg! ging mij idd alleen ff om die wp!
maarja dat weet ik nu ook!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:21

Dan heb je het maar vast gezien *LOL*
Ik heb ze alledrie helemaal gelezen gister...En dan maar zeuren dat ik zo weinig tijd over heb Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 15:38

Voor mij gelden alleen de dressuurregelingen, en ik vind die winstpunten regel niet erg, maar ze komen er wel laat mee. Als je nu nog wil promoveren (minder dan 10 winstpunten)en je kan nergens meer inschrijven heb je dus pech.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu en 8 bezoekers