Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:ik heb net een mailtje terug van de organisatie van de wedstrijd zaterdag. Ze zegt dat het toch waarschijnlijk niet wordt toegestaan omdat het niet genoeg op een normaal (dressuur)zadel lijkt. ... jammer maar helaas, ik durf het dan niet te gokken.
Neonlight schreef:Juval, print anders de reglementen uit waar het instaat dat het wel mag, als je die kan vinden, en neem beide zadels mee. Als je het in de reglementen hebt staan, of in een officieel KNHS schrijven (misschien een mail waarin staat dat dat boomloos zadel toegestaan is?) lijkt het me niet dat ze zullen weigeren.
Ze zouden wel eventueel kunnen weigeren bij bestgaand, daar zou ik dus wel het normale zadel gebruiken.
Misschien heeft _Nelleke_ een officieel document waarin staat dat dat zadel mag?
Citaat:Artikel 144 - Harnachement
1. Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in
behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel,
hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Op internationale
wedstrijden is het gebruik van een dressuurzadel verplicht. Het zadel moet
voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen
en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt. Het gebruik
van een dekje/bontje o.i.d. over het zadel is niet toegestaan.
Citaat:Volgens het KNHS is alleen een engels, of hierop lijkend (dressuur) zadel toegestaan, zie onderstaand reglement.
Een boomlooszadel is m.i. dus niet toegestaan of deze moet zeer op een engel (dressuur) zadel lijken.
_Nelleke_ schreef:Ziet er zeker netjes uit Risky! Waar heb je je pad/inlages gelaten?
Yinka schreef:Je mag gewoon tot de M dressuur starten met een cheyenne, mits er gewone beugels en beugel riemen aan zitten
Charaz schreef:Yinka schreef:Je mag gewoon tot de M dressuur starten met een cheyenne, mits er gewone beugels en beugel riemen aan zitten
Hoezo tot de M ? Tot en met het Z zoiezo