Vraag m.b.t tot de proeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Vraag m.b.t tot de proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:28

Hallo,

Ik zit zo eens te kijken bij de dressuurpoeven om te zien wat er nu gevraagd wordt. Hier staan voor mij toch wat dingen in die ik niet ken.
Misschien dat iemand wat opheldering kan geven, graag! Want ik zit me toch af te vragen hoe ik dit moet gaan doen.

Het begint al met het binnenkomen.
* A-F-B (binnenkomen arbeidsdraf). Zo ken ik deze bijvoorbeeld als: A-X binnenkomen in arbeidsdraf bij X halthouden en groeten.
Wordt er niet meer gegroet in het begin van de proef?
* Dan punt 6 tot en met 8: C-X halve grote volte, gevolgd door: X-X Grote volte links, gevold door, X-C halve grote volte links.
bedoelen ze hiermee gewoon dat ik een volte moet maken bij C? (Zoals in de oude proeven: A-X-A, grote volte of C-X-C grote volte).

Dan heb je er ook nog tussen zitten waarbij je een overgang moet maken tussen 3 letters. Waar willen ze dan dat je die overgang maakt?
Zo staat er: Tussen E en K arbeidsstap vervolgens moet je bij A afwenden.
Of tussen M-C-H overgang arbeidsdraf, zo zit er ook een volte in verwerkt: E-B-E grote volte (dat is duidelijk) en dan op de volte tussen B en E arbeidsgalop.

Zo ken ik de proeven helemaal niet en dit is dus erg nieuw voor mij.
De overgangen is een groot begrip, is de bedoeling dat je gewoon bij de C (als voorbeeld) die overgang maakt? Hetzelfde met de volte, je begint bij E komt een paar passen op de hoefslag van B en vanaf daar moet je gaan aangalopperen?

Verwarrend allemaal Haha! Wie kan mij de opheldering geven?

SkyMarian

Re: Vraag m.b.t tot de proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:16

* De B en de L1 wordt er niet meer gegroet en rijd je gewoon langs de hoefslag.
* de tweede zijn gewoon 2 voltes achter elkaar. Waarbij het eerste deel een halve volte is, daarna een hele en dan weer een halve. Veelal moet je op de hele een afwijkende oefening laten zien zoals hals strekken.
* overgang tussen 3 letters is ergens tussen de eerste en de laatste letter alleen moet je de lijn van de 3 letters volgen. Vaak gewoon over de hoefslag.

Gewoon lezen wat er staat dan kom je al een heel eind. Tis vooral veel tekst, maar weinig vernieuwends.

Sim

Re: Vraag m.b.t tot de proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:19

Dit zijn vragen die al heel erg vaak zijn langsgekomen op het forum. Zeker sinds de nieuwe proeven zijn ingegaan. Met de zoekfunctie vind je hier heel veel topics over. Vandaar een slotje.