Rekensommetje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vinden jullie dit teveel geld?

Nee
2 (3%)
Ja
49 (90%)
Geen mening
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 54


mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:28

bij de cross moet je nog mneer betalen hoor:
€ 15 aan start geld.
€7,50 aan een nummer houder.,
€ 15 voor de breekbomen.

dus bij de sgw wedstrijden ben je dus zo € 50,00 kwijt.
en dat is dus maar 1 wedstrijd hè

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:36

Een trieste zaak allemaal Boos!
Zo wordt paardrijden weer ouderwets elitair. En of dit nu ten goede komt van het niveau in de sport dat is nog maar de vraag.
Ik denk dat we er beter mee geholpen zouden zijn wanneer er een extra groentjes klasse zou worden ingevoerd, nog voor de B. Of een klasse na het Z2 die de overgang van Z2 naar ZZL wat minder groot maakt.
Paardrijden is voor veel mensen een dure hobby maar op deze manier gaat de hobby er wel af en wordt het vooral erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:45

FF zeggen dat ik niet alles gelezen heb.
Maar Wouter gaat uit van een kijkerig paard, wat daardoor de eerste proef niet lekker loopt en maar 1wp rijd, in de 2e proef.

Wat nu als je een kijkerig paard hebt, maar net als ik in een regio woont waar maar zelden 2 proeven gereden kunnen worden?

Verhuizen, dat is uiteindelijk goedkoper Haha!

Het lijkt erop dat ze alleen maar profs over willen houden.
Voor de gewone hobbie ruiter, met een gewoon paard is er dadelijk geen hol meer aan.

Maar die hobbie ruiters zijn wel de gezelligste op het concours terrein, want die lachen ook nog met de laatste plek.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:51

Fitzroy"]
[quote="Antoinette schreef:
Maar ja alles word duurder, alleen heeft de vereniging wel meer kosten dan alleen prijzengeld, neem de jury alleen al. Al zijn die niet super duur, het is toch ook een beetje hobby van die mensen.


Je bedoelt een dagvergoeding van 12 euro en wat kilometers?? Kom op zeg, dat hebben ze er met 4 proeven uit terwijl ik soms tegen de 30 combinaties zit te beoordelen voor dat geld!
't is dus echt hobby, rijk word je er niet van Haha!
Ik vraag me ook echt af waar al dat inschrijfgeld in gaat zitten Verward, als je die kitscherige bekers ziet, gaat het daar iig niet naar toe.

Maar nu ga ik erg off-topic. Bloos
[/quote]

Het hangt van die vergoeding maar net af waar ze vandaan kwamen hoor!
Met 12 euro ben je best goedkoop uit!!
Vroeger had mijn moeder ook een ponyclub en waren ze aan 1 jury toch al gauw 40 gulden kwijt.
Maar misschien is dat alleen vroeger.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:20

Ik zie mijn carriere somber in...
Als die 10 winstpuntenregel wordt ingevoerd dan kost dat voor mij (hobby-ruiter) gewoon te veel geld. Dan ga ik wel wat anders doen...

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:45

Antoinette schreef:
Het hangt van die vergoeding maar net af waar ze vandaan kwamen hoor!
Met 12 euro ben je best goedkoop uit!!
Vroeger had mijn moeder ook een ponyclub en waren ze aan 1 jury toch al gauw 40 gulden kwijt.
Maar misschien is dat alleen vroeger.


Even een rekensommetje in het topic rekensommetje Haha!:
Stel dat ik 12 euro dagvergoeding krijg plus nog eens 18 euro km vergoeding = 30 euro.
Bij een inschrijfgeld van 10 euro is dat dus maar 3 combinaties en bij een inschrijfgeld van 7,50 euro nog maar 4! Als je dan een gemiddelde van 25 combinaties neemt dat ik moet jureren hebben ze nog altijd 21 x het inschrijfgeld extra voor accommodatie en prijzen.

Je zou zeggen dat verenigingen stinkend rijk zijn Knipoog en dat ze die hogere wp grens voor de inkomsten iig niet nodig hebben.
Als je ziet hoe vol de wedstrijden nu al zitten, houd ik mijn hart vast voor volgend indoorseizoen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:16

Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk schrik van die bedragen. Eigenlijk had ik al willen gaan starten met m'n merrie, maar wegens omstandigheden heeft dat wat vertraging opgelopen. Ik moet geloof ik maar vast een spaarpotje gaan aanleggen!

Dat zal uiteindelijk de prijzen van een paard met wat wedstrijdervaring nog verder opdrijven.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 02:08

Dat opdrijven van de aankoopprijzen wat Suzan noemt had ik ook al over nagedacht...Maar als ze ze niet kwijtraken voor dat geld zakken die vaak ook weer snel *LOL*

mrnino schreef:
bij de cross moet je nog mneer betalen hoor:
€ 15 aan start geld.
€7,50 aan een nummer houder.,
€ 15 voor de breekbomen.

dus bij de sgw wedstrijden ben je dus zo € 50,00 kwijt.
en dat is dus maar 1 wedstrijd hè


Waar start jij dan Verward Ik ben zelden meer kwijt dan 15-17,50 startgeld + 5 euor breekbomen Verward Rugnummerdrager is borg, dat krijg je terug Haha! Maar je kunt er ook één keer één kopen Lachen
Niet dat we de rest niet aan brandstof verstoken onderweg, maar het startgeld met de cross vind ik niet hoog Haha!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:31

alsof paardrijden al niet duur genoeg is..........

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:42

Jeetje dat is echt heel erg duur! Je moet het maar hebben. Zo zouden heel veel goede ruiters niet eens naar de top kunnen komen gewoon om dat het zo duur is.........

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:24

Ik vind het ook veel te duur.
Ik wil echt ontzetten graag starten met Tiek, maar ik kan gewoon financieel niet rond komen...

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:41

Tja, het is een hoop geld maar daar hebben we als het goed
is ook een hoop plezier voor toch Verward .

Denk dat ik maar een sponsor ga zoeken *LOL*