Reglementen

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Reglementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 10:34

Waar kan ik de nieuwe regelementen van de KNHS vinden?

Wilde graag weten of de regels ivm direct in hogere klasse starten nog niet veranderd zijn. Wanneer mag je een groen paard meteen Z1 starten? Waar kan ik deze regels vinden?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:20

misschien dat je iets kunt vinden op www.hippix.nl ?? Anders zou je even de KNHS kunnen mailen (www.knhs.nl) of even naar ze bellen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:46

van www.hippix.nl

Artikel 23
3. Zij, die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander paard niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger (dressuur), dan wel in de klasse M of hoger (springen).Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger (dressuur), dan wel in de klasse M of hoger (springen), dan mag met een ongeklasseerd paard in de betreffende discipline in de klasse L1 gestart worden, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimumleeftijd voor paarden (art. 24 lid 2).

5a. Indien een ruiter in de discipline dressuur tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, mag hij een nieuw paard in de discipline dressuur direct in de klasse Z2 starten. In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend.

en ook relevant:
Artikel 24

1. Een paard waarmee wordt deelgenomen aan een wedstrijd behoort de hiernavolgende leeftijd bereikt te hebben:

a. Voor deelname aan dressuurwedstrijden:

Klasse B minimaal 3 jaar

Klasse L minimaal 4 jaar *)

Klasse M minimaal 4 jaar

Klasse Z minimaal 5 jaar

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:36

Suzanne bedoelt volgens mij of daar nog wat in wijzigt per 1 april a.s. Ik wil dat voor mezelf ook even uitzoeken dus ik zal de KNHS daar even over mailen.
En zouden ze bedoelen met in de Z2 opgenomen, dat je een winstpunt moet hebben gehaald of zou een stand van Z2+0 voldoende zijn?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:48

Als het reglement niet gewijzigd is, mag je volgens bladzijde a86 met een groen paard in het Z1 starten als je twee keer Z1 bent geweest. Het paard moet dan idd wel minimaal 5 jaar zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 08:09

volgens is ben je opgenomen in een klasse als je er een wp in hebt gehaald.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:36

Fijn, ik zocht net naar die info. Misschien toch nog een voordeeltje van de nieuwe wp-regeling, ruiters die al 2x z geweest zijn zullen in het vervolg waarschijnlijk niet meer in lagere klasse's starten (of alleen hors concours). Voor heel veel ruiters die nog niet zo ver zijn wellicht een prettige bijkomstigheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 18:16

Hartstikke bedankt voor de info!

Hier heb ik genoeg aan. Maar de regels gaan dit jaar niet veranderen? Dan kan ik Lotje toch nog meteen in het Z1 gaan starten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:04

Ik heb de KNHS gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Ik zal morgen maar eens bellen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie