Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:04

LuvdaTossa schreef:
Tja wat wil je ook met zo'n topic.....


Lijkt me toch duidelijk wat de strekking van dit topic is, discussieren kan in het andere topic (inmiddels zijn dat er al twee)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:46

YvonneS schreef:
Wat een onzin zeg! Zeg gewoon een helm op je kop en klaar! Snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan! Als iedereen toch een helm op heeft maakt het toch nik smeer uit! Boos!


Amen! OK dan!
Wat een gez**k over niets zeg! Helm opzetten en rijden!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:48

Mijn stem heb je. Ik heb niks tegen veiligheid maar wel tegen betutteling!

Ivon

Berichten: 239
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Maarssenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:20

Ik vind dat je met hoed mag gaan rijden vanaf de Z.
In de klassen daaronder vind ik niet, nog niet eens zozeer om het veiligheidsaspect, maar vooral omdat je deze moet verdienen.
Maar ik vind wel dat er niet raar tegen je aan gekeken hoeft te worden als je toch met veiligheidscap verschijnt in de Z-klasse door persoonlijke voorkeur, wat soms ook gebeurt als je de ring in komt zonder sporen (in de B, moet toch kunnen).

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:35

Ik vindt de verplichting van de veiligheidshelm in Z1 t/m ZZ-zwaar echt grote onzin. Tegen de tijd dat je zover bent ben je ook wel in staat om zelf te beslissen of het veilig genoeg is om een cap of hoedje op te zetten.

Als ze zich ergens druk om willen maken doe dat dan om al die jonge kinderen die door het bos heen crossen zonder cap. Lijkt mij een stuk nuttiger dan het betuttelen van Z ruiters.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:44

laurae schreef:
Als ze zich ergens druk om willen maken doe dat dan om al die jonge kinderen die door het bos heen crossen zonder cap. Lijkt mij een stuk nuttiger dan het betuttelen van Z ruiters.


OK dan!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:53

WWWiske schreef:
+:)+



Dubbel OK dan! OK dan!

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:57

YvonneS schreef:
Wat een onzin zeg! Zeg gewoon een helm op je kop en klaar! Snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan! Als iedereen toch een helm op heeft maakt het toch nik smeer uit! Boos!

PRECIES YVONNES !!!!!!! Helemaal mee eens. Waarom die heisa om een helm op je hoofd, er gaan geen strafpunten van af en het geeft nog een grotere veiligheid ook. Dus kom op mensen...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:06

Yvonne S heeft ook gemakkelijk praten.......... die had 161 in de........ M1.
toch?.......... Knipoog

Bevestigt mijn eerder uitspraak dus.
Gewoon Z-ruitertje pesten.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:00

Ik dacht dat dit topic een protest aktie verplichte helm was en geen aktie voor de helm, dat kan op dat andere topic, dus voor reacties pro helm moet je niet hier zijn Doei, doei

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:24

Pff je mag toch zeker zelf wel kiezen. T/m de Z vind ik helemaal belachelijk. Er moet wat te kiezen vallen toch?

( jaja ik heb nog 7 wp voor t Z dus moet wel even opkomen voor mn eigen rechten Schijnheilig ) Dat hoedje hoort er imo gewoon bij.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:51

Laat mensen iig zelf kiezen, ik neem aan dat je toch zelf wel verstandig genoeg bent om de veiligheid van een cap te kiezen wanneer je dat nodig acht? In de 4 jaar dat ik Patos heb, ben ik er nog nooit afgevallen (even afkloppen), is het dan heel raar dat ik in de Z niet perse een cap op wil?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:14

Ik vind dat ze de regel wel zo mogen laten zoals ie nu is. Misschien dat ze bij de pony's het hoedje wel af kunnen schaffen. Sommige kinderen willen zo graag met een hoedje rijden dat ze de veiligheid vergeten, en sommige ouders van die kinderen hebben helemaal geen verstand.

Volwassenen moeten het zelf kunnen beslissen, ze zouden hun paard goed genoeg moeten kennen om in te kunnen schatten of ze met of zonder cap willen rijden.

Dat is dan wel jammer voor de pony-ruiters die hun hoedje wel verdiend hebben, maar bij (kleinere) kinderen kun je die keus eigenlijk niet leggen.

Als ik er geregeld langs zou liggen zette ik volgende week zeker geen hoedje op!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:49

Sjongejonge....

Wat doen sommige mensen hier moeilijk over het verplichten van de helm...
Het is vanaf de Z niet VERPLICHT om het een hoedje te starten!
De mensen die met een cap willen blijven rijden moeten dat ook vooral doen, geen probleem toch?!

En de mensen die wèl met een hoedje willen starten zijn vanaf de Z (paarden) toch ook zeker oud en wijs genoeg om dat te beslissen?! Ze weten de risico's, ze weten dat ze met een cap mogen starten.
So, what's te problem?!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:56

ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij of zij een veiligheidscap wil dragen, en zelf voor de concequenties moet op draaien. ik geef de verzekeringen gelijk dat ze niet uitkeren als je geen veiligheidscap draagt.

ik draag thuis ook geen cap en weet wat de concequenties kunnen zijn.

ik denk dat we moeten gaan denken aan het op eigen risico starten met wat je op je hoofd wild hebben en zelf op draagt aan de concequenties die daar aan vast zitten.

ik kies dus voor optie 3, en anders vind ik dat in alle klasses een helm gedragen moet worden, je draagt ook in iedere auto een gordel.

blijft de knhs nou steeds weer wat verzinnen?

ik ben trouwens ook wel voor een landelijke staking.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:57

Bettine schreef:
Sjongejonge....

Wat doen sommige mensen hier moeilijk over het verplichten van de helm...
Het is vanaf de Z niet VERPLICHT om het een hoedje te starten!
De mensen die met een cap willen blijven rijden moeten dat ook vooral doen, geen probleem toch?!

En de mensen die wèl met een hoedje willen starten zijn vanaf de Z (paarden) toch ook zeker oud en wijs genoeg om dat te beslissen?! Ze weten de risico's, ze weten dat ze met een cap mogen starten.
So, what's te problem?!


The problem is: dat per 1 januari 2006 (bijna zeker weten) ook de helmplicht voor de Z1 t/m de ZZ-Z gaat gelden, dus dan heb je niets te kiezen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:21

WWWiske schreef:
The problem is: dat per 1 januari 2006 (bijna zeker weten) ook de helmplicht voor de Z1 t/m de ZZ-Z gaat gelden, dus dan heb je niets te kiezen

Ja, maar dat bedoel ik niet.
Ik snap niet waar de KNHS zo'n probleem van maakt!

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:39

Mijn stem heb je ook...
Ik vind dat als je z rijdt je zelf mag bepalen of je met cap of hoedje gaat rijden.
Je kent immers zelf je paard (als het goed is Knipoog )

desleen
Berichten: 432
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:47

ik vind dat ze eigk een soort veiligheidshoedje uit moeten vinden Tong uitsteken
nja...kvin dat iedereen da zelf moet weten hoor...Lachen
zieje anky al helmaal met zo'n grote veiligheidshelm op der hoofd

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:53

WWWiske schreef:
The problem is: dat per 1 januari 2006 (bijna zeker weten) ook de helmplicht voor de Z1 t/m de ZZ-Z gaat gelden, dus dan heb je niets te kiezen


Oh God, waar gaat de wedstrijd wereld heen

Maareh... er zijn genoeg mensen die tegen de verplichting tegen van de veiligheidshelm zijn. Kunnen we ook niet eindelijk tot actie komen? Als het waar is wat WWWiske zegt, en dat de helmplicht voor de Z1 t/m de ZZ-Z al bijna zeker weten vast ligt, moeten wij pro-hoedjes wedstrijdruiters er toch wel een stokje voor steken Knipoog

Wat zijn de plannen mensen?

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:58

Hee VValer je hebt wat gemist hoor, staat in de P & S of was je al helemaal Ziek na het lezen dat je van de B t/m de M2 met Zij zijn groot en ik is klein! moet gaan rijden.

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:01

ik vind ook dat je als je Z rijdt, het zelf mag weten.. ook vind ik het dat het er wel bij hoort.. dus hoedje vind ik wel mooier hoor.. dus t/m de M2 verplicht als het aan mij ligt.. wel gek dat dat bij de paarden niet geldt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:05

Iedereen vind gordels in de auto normaal. Iedereen vind een helm op tijdens het moterrijden normaal.
Daarin heeft de staat besloten over je eigen veiligheid. Nu maakt een overkoepelend orgaan een besluit voor de veiligheid voor alle ruiters en begint iedereen te mauwen Verward Volgens mij bedenken ze dat niet om de mens te pesten, maar is statistisch gezien de dressuursport nog steeds de gevaarlijkste onder de ruitersport. De meeste ongelukken met dodelijke afloop gebeuren tijdens het dressuurrijden. Puur omdat mensen inderdaad te vaak zonder cap rijden.

Als er morgen een grietje verongelukt op der paard roept iedereen: Ja dom had ze der cap maar op moeten doen. Maar als iedereen verplicht word beginnen we te zeuren?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:06

jipkip schreef:
ik vind ook dat je als je Z rijdt, het zelf mag weten.. ook vind ik het dat het er wel bij hoort.. dus hoedje vind ik wel mooier hoor.. dus t/m de M2 verplicht als het aan mij ligt.. wel gek dat dat bij de paarden niet geldt..


Zo'n hoofd in de kreukels, moet je eens kijken hoe mooi dat is!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:15

WWWiske schreef:
Hee VValer je hebt wat gemist hoor, staat in de P & S of was je al helemaal Ziek na het lezen dat je van de B t/m de M2 met Zij zijn groot en ik is klein! moet gaan rijden.


Nee ik was niet helemaal van de wereld hoor Haha! Natuurlijk was het mij al bekend dat het volgende buitenseizoen met veiligheids helm gereden moet worden in de klassen B t/m M2. Mij was nog niet bekend dat het bijna helemaal zeker was dat de helmplicht voor de Z1 t/m de ZZ-Z al vastligt. Ik dacht; misschien heb je een nieuwe bron aangeboord? Lachen

En voor de mensen die een veiligheidshelm wel helemaal mooi/gewelig/fantastisch/goed/prachtig/praktisch vinden, er is al een topic waarin je dat kunt bediscusseren. Hier graag alleen de on-topic reacties Lachen