In een groen, groen, groen, groen, knolle knolle..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:00

huh? Ehm, ik bedoelde te zeggen dat jouw punten niet onterecht hoog zijn. Ik bedoelde te zeggen dat je jury hoge punten gaf, ook aan mensen die dat niet hadden verdient.
Laatst bijgewerkt door Manda op 05-07-04 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:33

Voordat er een enorme discussie ontstaat, het is Ilindra's verslag, over haar ervaringen op deze wedstrijd. Ik denk dat het niet veel zin heeft om alles te weerleggen, Manda. Het gaat erom dat Ilindra niet tevreden was over de organisatie van de wedstrijd, en dat is haar goed recht.
Je kan uiteraard je eigen ervaringen vertellen, maar ik vind het niet zo netjes om Ilindra's verhaal hier op bokt in twijfel te trekken. Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:48

Haar verhaal hoef niet in twijfel getrokken te worden en ik probeer niet alles te weerleggen. Het is haar mening en daar mag ze voor uitkomen, maar ik mag dat ook... In dit geval vond ik het niet eerlijk dat de jury werd getypeerd als iemand die niet uit de auto wou komen omdat het regende. En omdat ik toevallig wel heb gezien dat de jury iemand de opdracht gaf de ring te controleren op konijnenholen wil ik inderdaad weerleggen wat Ilindra zei en dat de jury wel wat eraan wou doen!

Het is niet zo dat ik heb gezegd dat Ilindra heeft zitten schelden en vloeken op de jury, dat heb ik ook nooit gezegd en dat heeft ze ook zeker niet gedaan!
Ik heb alleen gehoord dat ze nogal met stemverheffen tegen de jury zat te praten en dat stemverheffen had ik dus geinterpreteerd als schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:15

Gezien het feit dat te paard in de ring stond en zij in de auto buiten de ring stond, vind ik het logisch dat ik mijn stem nogal moest verheffen.
Tevens vind ik dat een veld VOOR de wedstrijd gekeurd moet worden en niet NADAT een paard in een konijnehol is gestapt.
Voor hetzelfde geld had ik een topic moeten openen dat Lisa haar been had gebroken.
Feit blijft dat het een heel tijd duurde voor er uberhaupt iemand van de organisatie aanwezig was, en ook jury zelf erg laat aanwezig was.
Aan het weer kon niemand wat doen, maar aan de rest wel.
Ik snap best dat die mensen overdag waarschijnlijk hebben gewerkt maar organiseer dan geen avondwedstrijd.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:37

Manda schreef:
Mijn vriendin (voorlezer) moest na jouw proefje gaan voorlezen en die stond daar dus ook al te wachten (droog), zei was degene die het konijnenhol heeft dichtgemaakt nadat jij dat tegen de jury had gezegd. En de jury had er wel degelijk aandacht voor want ze vroeg aan mijn vriendin om te kijken naar die holen.

De sporen in het gras waren (nog) geen modder trouwens. Gewoon grond.


Tja, Lia heeft gewoon een kl*te proef gereden. Mag dat? Ik stond ook bij de ring foto's te maken van haar en Lisa. Ik zag ook wat er gebeurde. Ik heb ook gezien dat de hoefslag en de middenlijn een en al verreden modder waren, wat erg glad was om op te rijden!

Wat ik ook zag is dat Lia de jury aansprak na haar proef. Ik stond toen op ongeveer 20 meter afstand en kon niets hiervan horen. Als Lia haar stem had verheven zou dat bij Lia écht wel te horen zijn geweest, ook door mij! Ik heb binnen een straal van 15 tot 20 meter van de jury-auto geen andere mensen zien staan. De mensen die er stonden konden vermoedelijk net zoveel horen (dus niks) als ik!

De voorleester, die de proef na Lia zou voorlezen heeft inderdaad een gat staan dichten. Het is wel schandalig dat de jury te beroerd was zelf de auto uit te komen, en dat een voorlezer zoiets maar voor de rest van de deelnemers moet oplossen! Iedere jury behoort naar behoren de ring te inspecteren voordat er gestart wordt.

Kennelijk betekent het dat een soepele jury, die altijd hoge punten geeft, alles kan velen en zich dus niet meer aan regels hoeft te houden!
Nou, ik zou dan liever een jury hebben die de ring wel inspecteerd en die durft te púnten, zodat je zeker weet dat je de punten verdient of niet verdient, en zelfs eventueel (niet in de B) een minpunt durft te geven.
(let wel: ik maak geen jury zwart maar zeg gewoon waar het op staat).

Ik heb genoemde wedstrijd (en niets van hetgeen Lia heeft meegemaakt) tegen enkele wedstrijdruiters (kennissen die daar niet waren) genoemd als een "uit de klei getrokken zooi", een wedstrijd die door het slechte weer een weiland onbegaanbaar maakt en afgelast had moeten worden.
Het is schandalig dat zowel de""sleuteljuffrouw", de jury en de leden van het secretariaat niet op tijd aanwezig waren, zoals het behoort.

Pfff, wel eens zoiets eerder meegemaakt, maar dat dat nu ten dage nog steeds bestaat....