Welke sport gooien we eruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:20

Gewichtheffen!! Bijna iedereen is al gediskwalificeert omdat ze doping gebruiken, dan zit je je echt af te vragen: "Goh, zou die doping gebruikt hebben?" Niet echt geloofwaardig meer zo.
En snelwandelen vind ik ook echt vaag. Volgens mij is dat niet eens een natuurlijke beweging! Met die heupen zo vaag heen en weer.......

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:25

Spirit schreef:
Maar bedoelt ze niet sporten waarmee de sporters zelf veel geld verdienen? Weet nl dat voetballers en tennissers nogal wat verdienen.



Yeps, dat bedoel ik. Ik vind het echt niet geloofwaardig als Irak in de halve finale staat met voetbal. De meeste profs trekken hun neus op voor de Olympische Spelen.
Gooi dan die sporten er maar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:41

Profs horen hun neus ook op te trekken voor de Spelen, eigenlijk. Tenminste, vroegah toen de Spelen nog voor amateurs waren, toen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:47

Alles mag weg, behalve atletiek en zwemmen. (waterpolo mag ook weg)
Want ik vind ze zoo saai om te zien op tv. Alleen zwemmen en atletiek en schoonspringen (ofzo) boeit me nog wel Haha!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:10

Ik zag deze week een interview met Jacques Rogge, en ik kreeg echt de indruk dat na de Olympische Spelen van China, alle jurysporten er wel eens uitgegooid kunnen worden. Het is dan ook altijd gezeik bij deze sporten. Noodgedwongen heb ik uren lang naar gymnastiek moeten kijken, en daar moet je soms minuten lang wachten omdat de juryleden het niet eens kunnen worden. Ik moet er niet aan denken dat straks bij de dressuur ook de juryleden gaan overleggen wat het juiste cijfer voor de pirouette van Anky en Salinero moet zijn. Op de Duitse forums wordt er al schande van gesproken dat Anky zoveel punten heeft gekregen, op de Amerikaanse forums vinden ze dat Amerka bestolen is, op de Engelse forums wordt gesteld dat Carl Hester veel te weinig punten heeft gekregen.

Gelukkig hebben de Chinezen het hele paarden-dorp nu al klaar, maar ik vrees voor de Olympische Spelen na 2012, temeer daar het natuurlijk het duurste onderdeel van de Olympische Spelen is.

Theo

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:13

Fitzroy schreef:
Yeps, dat bedoel ik. Ik vind het echt niet geloofwaardig als Irak in de halve finale staat met voetbal. De meeste profs trekken hun neus op voor de Olympische Spelen.
Gooi dan die sporten er maar uit.


Zo zit het niet helemaal. De Olympische Spelen valt gewoon ongelukkig met het het EK. De profs spelen ook de rest van het jaar competitie en de top van de profs speelt ook nog eens Champions Leage e.d.
Het is gewoon te zwaar om ook nog mee te doen aan de OS.

Wat betreft welke sport eruit moet? Geen één wat mij betreft Lachen

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:30

anders zou het saai worden denk ik als er geen sport meer is

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:31

Horsedances schreef:
Ik zag deze week een interview met Jacques Rogge, en ik kreeg echt de indruk dat na de Olympische Spelen van China, alle jurysporten er wel eens uitgegooid kunnen worden. Het is dan ook altijd gezeik bij deze sporten. Noodgedwongen heb ik uren lang naar gymnastiek moeten kijken, en daar moet je soms minuten lang wachten omdat de juryleden het niet eens kunnen worden. Ik moet er niet aan denken dat straks bij de dressuur ook de juryleden gaan overleggen wat het juiste cijfer voor de pirouette van Anky en Salinero moet zijn. Op de Duitse forums wordt er al schande van gesproken dat Anky zoveel punten heeft gekregen, op de Amerikaanse forums vinden ze dat Amerka bestolen is, op de Engelse forums wordt gesteld dat Carl Hester veel te weinig punten heeft gekregen.

Gelukkig hebben de Chinezen het hele paarden-dorp nu al klaar, maar ik vrees voor de Olympische Spelen na 2012, temeer daar het natuurlijk het duurste onderdeel van de Olympische Spelen is.

Theo


Als juryleden het er niet over eens kunnen worden , moet daarom de sport verdwijnen?
Nee dan zullen de juryleden beter moeten worden ..

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:47

Horsedances schreef:
Ik moet er niet aan denken dat straks bij de dressuur ook de juryleden gaan overleggen wat het juiste cijfer voor de pirouette van Anky en Salinero moet zijn. Op de Duitse forums wordt er al schande van gesproken dat Anky zoveel punten heeft gekregen, op de Amerikaanse forums vinden ze dat Amerka bestolen is, op de Engelse forums wordt gesteld dat Carl Hester veel te weinig punten heeft gekregen.


Jurysporten zullen altijd discussies over blijven bestaan. Ten eerste is het erg moeilijk te beoordelen zowel voor de jury zelf maar die zouden het dan nog moeten kunnen maar zeker voor de kijkers.
Als je kijkt wat bij de dressuur ook weer gebeurde met Lancet die van iedereen rond de 70% kreeg alleen van die duitse (zeg maar duistere) een procent of 66... dan vraag je je wel af of dat geen actie is om Nederland uit de buurt van de Duitsers te houden.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:51

Wat meer sportief jureren en minder politiek.

Anders krijgen we straks van die toestanden als bij het Eurovisie songfestival en daar zit niemand op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:13

Tja gymnastiek hanteert een goed systeem, zonder overleg. Iedereen geeft zijn score en hoe tot die score gekomen wordt is te vinden en rulebook zo dik als het telefoonboek van NL. Vervolgens worden de hoogste en laatste score weggestreept, de overgebleven cijfers worden gemiddeld. De heren worden gejureerd door heren en de dames door dames. Zodra een jurylid politiek zit te jureren of zodra bepaalde voorkeuren bespeurd worden, dan wordt zo'n jurylid verwijderd, desnoods tijdens een wedstrijd.
Daar kan de FEI nogal wat van leren zou je zeggen.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:44

hey
van mij mag het snelwandelen eruit. Ik dacht dat het de bedoeling was gewoon snel te stappen, maar meer dan de helft was mislukt aan het joggen. Als je stapt blijft steeds 1 voet aan de grond, dat was hier totaal niet het geval. Vind het trouwens ook een domme sport.
Roeien ben ik al beu gezien.
En idd zoals hierboven werd gezegd, het beach volleybal: ik vermoed dat deze sport erin is gekomen door een man >;)
Gewichtheffen vind ik ook zo dom. Net zoals in de oertijd staan ze daar een hoop rare geluiden te maken om vervolgens een staaf ijzer met gewichten aan de volle 20cm op te tillen, weer een kreet te slaan en de balk te laten vallen Scheve mond "het was net een kilootje te zwaar" *LOL*
En als laatste snap ik ook niet dat het liggend schieten een sport genoemd wordt? Daar zullen de "atleten" wel heel moe van worden van al dat liggen Gaaaap xxx

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:20

Al dat schietspul! In de Olympische Spelen gaat het toch om sport!? Dat vind ik echt het minste sport en het is zo.... niet sport zeg maar. En gister dan, dei Amerikaan die niet snapte in welke roos hij moest schieten... De druppel, het schietspul, eruit!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:15

Yeps, schieten, en snelwandelen, weg ermee. Roeien ook, dat wordt veel te veel uitgezonden. En trampolinespringen ook weg.
Waarom zit draf- en rensport er eigenlijk niet in?

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:32

Liggend schieten..
En kleiduifschieten
En ik vind gewichtheffen ook zo'n onzin..
En tja.. Snelwandelen is net zoiets als rennen.. Waarom gaan de snelwandelaars niet gewoon rennen Verward

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:52

De reden dat roeien weg moet omdat het te veel uitgezonden wordt vind ik een heel kromme redenatie, erger je dan aan die sportzender he, en niet aan die sport.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:04

Lovely schreef:
Tja gymnastiek hanteert een goed systeem, zonder overleg. Iedereen geeft zijn score en hoe tot die score gekomen wordt is te vinden en rulebook zo dik als het telefoonboek van NL. Vervolgens worden de hoogste en laatste score weggestreept, de overgebleven cijfers worden gemiddeld. De heren worden gejureerd door heren en de dames door dames. Zodra een jurylid politiek zit te jureren of zodra bepaalde voorkeuren bespeurd worden, dan wordt zo'n jurylid verwijderd, desnoods tijdens een wedstrijd.
Daar kan de FEI nogal wat van leren zou je zeggen.


Inderdaad! Volgens mij wordt je zo gedurende het toernooi verwijderd als je niet op 1 lijn zit.
En de dressuur is eigenlijk niet te verkopen zo. Al die verschillen in punten en in plaatsing. Zoals als Martin Schaudt met 3 keer 1 en een negende! plek. Hoe moet je dat nu uitleggen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in Peking voor elkaar moet zijn.
Zo niet, dan sta ik ook niet vreemd te kijken als ze het van de agenda afschrappen. Hoewel ik dat echt heeeeel erg jammer zou vinden.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:16

Jorie schreef:
Dat schieten en handboogschieten mag voor mij wieberen!!!


Handboogschieten is gaaf! Wil ik zelf ook nog eens doen. Is idd niet zo'n prestatiesport naar mijn idee, meer een concentratiesport, maar wel OS waardig.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:12

Van mij mag gewoon alles blijven. Ieder z'n eigen hobby.
Ik vind al die verschillende sporten juist leuk. Ik heb niks met roeien, maar als Nederlanders winnen ben ik er hartstikke blij mee.
Niet echt sportief om andermans sport af te kraken. Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:34

Hinkstapsprong Clown Schrappen niet hoor, het mag allemaal blijven, maar ik heb wel heel hard gelachen toen ik erachter kwam dat je daar serieus een medaille mee kan winnen Haha!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:47

Stel deze vraag op een gewichthef- of atletiekforum en je krijgt antwoorden als: alles wat met die knollen te maken heeft, mag er wel uit.

ik bedoel; weinig zinvolle discussie dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:08

essie79 schreef:
Inderdaad! Volgens mij wordt je zo gedurende het toernooi verwijderd als je niet op 1 lijn zit.
En de dressuur is eigenlijk niet te verkopen zo. Al die verschillen in punten en in plaatsing. Zoals als Martin Schaudt met 3 keer 1 en een negende! plek. Hoe moet je dat nu uitleggen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in Peking voor elkaar moet zijn.
Zo niet, dan sta ik ook niet vreemd te kijken als ze het van de agenda afschrappen. Hoewel ik dat echt heeeeel erg jammer zou vinden.


Aan de andere kant loop je dan het risico dat mensen niet meer durven jureren. Dus heel matig gaan punten. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Ook aan dit systeem zitten nadelen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 19:40

De hoogste en de laagste score eruit! werkt bij andere sporten ook goed, 2 extra jury's en je bent klaar.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:49

Justy schreef:
Hinkstapsprong Clown

Wat is dat? Verward

Ik vind judo stom... Snelwandelen is grappig om te zien Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:03

Je hinkelt een keer, dan doe je een stap en dan als laatste een sprong! Wie het verste is die wint, probeer het maar. Als je het een beetje kunt dan ga je naar de olympische spelen in Peking.