Voorpluk WEL of NIET invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voorpluk WEL of NIET invlechten

Wel
95 (70%)
Niet
39 (29%)

Totaal aantal stemmen: 134


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:42

Ik vlecht van mijn paard altijd de voorpluk in!
Ik vind het voor paarden altijd mooier om op wedstrijden de voorpluk in te vlechten, anders krijg ik gelijk zo'n ponie-achtig idee....

Bij de ponies deed ik het vroeger dan ook nooit. Behalve met een hele chique E-pony die ik ooit had, daar hoorde het gewoon bij.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:59

Mijn paard heeft zo'n iel voorplukje, dat ik zijn manen altijd een stukje naar voren trek om het iets voller te laten zijn. Als ik dan zijn voorpluk wil invlechten, heb je al vanaf zijn hals een vlechtje naar voren toe. Mijn paard vindt dat geen prettig gevoel blijkbaar, want als ik dat gedaan heb is hij altijd onrustiger met zijn hoofd dan wanneer ik de voorpluk los laat hangen. Ik laat hem dan ook maar los, het mooie is voor mij minder belangrijk dan het feit dat mijn paard zich niet happy voelt met een ingevlochten voorpluk.

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:26

Ik doe het niet. Ik vind het eigenlijk wél veel mooier staan, maar mijn merrie heeft zo'n ielig voorplukje dat het er ingevlochten helemaal niet meer uitziet... Jammer hoor!

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:43

Ik doe het niet, ik vind dat zijn uitstraling een beetje verloren gaat als ik hem wel invlecht, maar hij heeft dan ook een echte ondeugende pony-uitstraling.
Bij paarden vind ik het wel vaak mooier, of bij pony-paardjes (ponys die net paarden zijn *LOL*.

Marije_jiplover

Berichten: 25374
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:25

Als je een beetje voorpluk hebt, vind ik invlechten wel het mooist. Maar Estor had maar 3 haartjes en dan vond ik het knotje geen gezicht. Ik heb hem ook nooit een 'extension-knotje' gegeven, maar altijd losse voorpluk gehad. Duvel zijn voorpluk vlecht ik altijd.
Maar ik vind bij haflingers, fjorden, friezen etc dat de voorpluk gewoon los hoort te hangen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:31

Ik heb een fjord en bij een wedstrijd vlecht ik hem altijd. Mooi of niet mooi het is voor mij veel practischer.
Doordat Taco zo'n dikke pluk heeft gaat het achter zijn oren zitten met als gevolg dat hij schudden met zijn hoofd.
Foto's in mijn profiel.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:13

Bij vele wedstrijden moet het.

Ik vind dat het bij het ene paard mooier staat dan bij het ander.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:20

wel Knipoog Knipoog

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:04

Meestal vind ik het wel mooi om de voorpluk te vlechten bij een paard. Aleen is mijn knollie wel een grote uitzondering, ze heeft een hele volle voorpluk. Ik vind het veel te stoer om hem te vlechten.
Hier een foto waarop haar voorpluk goed te zien is:
Afbeelding

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:26

invlechten, tenzij je paardje een wondje op zn koppie heeft..dat is het toch wel mooier om het los te laten! Zelf vlecht ik altijd in, wat wel minder daar aan is, dat je haar mooie volle voorpluk dan niet ziet, maja het staat veel mooier!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:38

Ja, wél invlechten. Behalve als je zo'n megadikke voorpluk hebt, dat het niet meer staat. Dan moet je het gewoon los houden. En als je invlecht, eerst een invlecht en dan het vlechtje, knotje moet beetje rond zijn en niet zo'n recht uitsteeksel Cool

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:29

ik vlecht de voorpluk (als ik meedoe met een onderlinge wedstrijd) niet in, omdat ik het niet mooi vind staan, en mijn paard er een te kleine voorpluk voor heeft...