Wanneer ben je een prof?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:10

Katja"]
[quote="annegti schreef:
Imo is iemand prof als ie meer als drie startkaarten tegelijk heeft lopen. Makkelijke scheidslijn ook lijkt me.


Dan wordt een ruiter die met drie paarden B rijdt een prof. Verward Terwijl een ruiter die met twee paarden Grand Prix rijdt een amateur blijft.
Lijkt me niet logisch.
[/quote]

Nee, mij ook niet. Dan ken ik namelijk best een hoop profs, en dan ongeveer van mijn leeftijd. (=16 ofzo Tong uitsteken )
Makkelijke scheidslijn, maar niet heel logisch.
Ik weet niet precies wanneer ik iemand een prof moet vinden, eigenlijk. Ik heb er bar weinig verstand van. Haha!
Het lijkt me ook helemaal niet leuk om prof te zijn. Laat mij maar lekker amateuren. Tong uitsteken

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:47

Tyrza schreef:
ìk las vandaag in ieder geval in het ZZGP bulletin dat als je op een NK GP rijdt, je geen basisNK mag rijden. En terecht.


En: Volgens het reglement van de KNHS mag je, als je deelneemt aan Zware Tour kampioenschappen, niet meer deelnemen aan kampioenschappen(zowel regionaal als nationaal) in de basis.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:59

Ik geef toe dat de door mij geopperde drie startkaartenregel wat kort door de bocht is maar heel vaak gaat ie wel op. Welke amateur heeft er tijd om meer als 3 paarden "goed" te onderhouden etc. en op wedstrijden uit te brengen?

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:52

Ik heb ook altijd wat huiverig gekeken naar profs. Vroeger in Twente moest ik al rijden tegen mensen als Jeroen Dubbeldam en Jos Lansink. Daar kom je dan niet aan te pas dus... En nu, zit ik hier in dressuurland ook al weer tussen de 'profs'.
Vorige week reed ik in Uden een dressuurwedstrijd. Klein terrein dus heel overzichtelijk. Komen we daar aan, staan er op de parkeerplaats al een paar van die mooie luxe vrachtwagens van bekende dressuurstallen... Lopen er op het losrijdterrein toch een hoop paardjes rond... om van te kwijlen en in een prijsklasse die ik never nooit niet kan betalen. Ik had meteen het idee van: nou ik kan dus wel weer naar huis met mijn grote huis tuin en keuken paard van net iets meer dan 2000 euro. Tegen zo'n geweld (en air....) kunnen wij nooit op.
Maar mooi dat Jumpie en ik het laatst lachten bij de prijsuitreiking... Haha! . Oranje strik en een leuk prijzengeld. En op deze manier gaf de overwinning mij nog wel meer voldoening als echte amateur, was ik toch wel erg trots op ons alletwee... Tong uitsteken

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:58

Ik verdien ook de kost met paardrijden en heb ook al heel wat paarden z en zz gehad en ook wat internationaal gereden.

Nu mag ik dus volgens jullie criteria geen jonge paarden meer rijden, omdat ik meteen M of Z moet starten. Hoe moet ik dan in hemelsnaam nog de kost verdienen? Mag ik dan allen nog maar ervaren paarden kopen voor de hoofdprijs of moet ik mijn onervaren paarden dan vernielen door ze in een te hoge klasse te starten?

Ik denk dat jullie juist blij moeten zijn dat je, je kunt meten met de regionale (semi-) profs, want daar word je zelf automatisch beter van!!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:51

Ik denk dat het bij de meeste mensen vooral om Kampioenschappen gaat. Probleem van zo'n systeem is wel dat iemand die in het verleden op hoog niveau gereden heeft dan later niet meer met jonge paarden kan starten.
Blijft moeilijk om de middenweg te vinden.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:52

Een prof is toch gewoon iemand die zijn inkomen krijgt door zijn sport te beoefenen? En iemand die stallen uitmest voor geld, komt niet voor 'de titel' prof in aanmerking, want dat heeft niets met sport te maken.

Wat vinden jullie van het volgende idee:
Profs mogen gewoon meerijden met wedstrijden, ook met selecties, ze gaan alleen door naar een ánder kampioenschap met profs in plaats van amateurs. De proeven/parcoursen zijn dan gewoon hetzelfde als die van de amateurs, zodat de jonge paarden niet overbelast raken.
Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is om profs en amateurs altijd te scheiden: omdat er meer amateurs zijn dan profs zullen de profs veel verder/te ver moeten reizen. En aangezien kampioenschappen toch al ver rijden zijn, heeft het met narigheid (kan ff geen ander woord bedenken Haha! ) door afstanden niets van doen...

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:58

Kampioenschappenplan vind ik wel goed. Maar de scheiding tussen prof en amateur weer niet. Als je altijd jonge paarden rijdt wordt je wel een prof en moet je altijd rijden tegen de "echte profs" niet eerlijk lijkt mij.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:02

huh, ik scheid de amaterus en profs toch alleen met de kampioenschappen? En dat vond je wel een goed plan? Verward
Hoezo word je een prof als je altijd jonge paarden rijdt?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:08

Als je elke week met een vrachtwagen vol met B en L paarden op concours zou gaan ben je dan ook gelijk een prof en moet je het op een kampioenschap opnemen tegen internationale ruiters als je bijvoorbeeld 1 Z paard hebt.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:58

Dan ben je officieel geen prof, tenzij je daarmee je inkomen verdient?
En nee, het blijft dan toch gewoon nationaal?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:51

op sommige grote wedstrijden doen ze profs en amateurs scheiden. Er word dan gekeken of je Nationaal rijd, of niet.
Maar de belastingsdienst vind je een prof, als je betaald krijgt om je paarden te rijden. Dan moet je dus belasting betalen over je prijzengeld boven de 250 euro, en da's nogal wat.
Zo heb ik ooit meegemaakt dat ik 250 euro won en degene die na mij stond kreeg uiteindelijkl meer, omdat er bij hem geen belasting af ging...