Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:21

Anoukie schreef:
Onverbeterlijk ben je,...

Da's tenminste klare taal..........

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:37

Anoukie schreef:
Tja, daar zullen zat mensen niet blij mee zijn, dat die grens is verhoogd naar 6 jaar.

Fijn dat de stap beter gewaardeerd zal gaan worden, dat is nu in een proef slechts 2 onderdelen ofzo.

Jij hebt zeker een paard met een goede stap

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:40

Barbara_m schreef:
Anoukie schreef:
Tja, daar zullen zat mensen niet blij mee zijn, dat die grens is verhoogd naar 6 jaar.

Fijn dat de stap beter gewaardeerd zal gaan worden, dat is nu in een proef slechts 2 onderdelen ofzo.

*U gaat door voor de koelkast*

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:46

hm.. ikheb vaak zat 153 gehaald in de B, zou ik daarom geen L1 kunnen rijden?? zou het joh??

ik wordt er eenbeetje ziek van dat combinaties als ik zo op de korrel worden genomen.

nee ik heb geen sportpaard.. was dat mijn bedoeling?? uhm nee.. koop niet voor nix een 15 jarig manegepaard of wel!! waaar het mij om gaat is hem zo hoog mogelijk krijgen.. hoe lang ik er ook over ga doen.

ja ik ga hartstikke nat zondag.. mag ik?? onze eerste L1 proef ooit?? ik heb dan tenminste wel weer protocols waar ik wat aanga hebben.

en met die stap ben ik ook erg blij.. want willem heb gelukkig wel een goede stap en die wisten ze ook nog wel eens met een 8 te waarderen.

maar goed.. niet iedereen rijd wedstrijden en wil daar als een gek doorheen... ik neem mijn tempo en je mag van mij denken wat doet die in de L, zolang ik mijn puntjes haal.. al doe ik er 2 jaar over.. want het L2 is niet haalbaar voor ons. dus waarom snel het L1 uit??

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:06

Barbara_m schreef:
Anoukie schreef:

Jij zeker niet

Dat wordt dan veel oefenen met balkjes lopen

Wie weet wordt het wel beter!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:11

gekke_koei schreef:
hm.. ikheb vaak zat 153 gehaald in de B, zou ik daarom geen L1 kunnen rijden?? zou het joh??

ik wordt er eenbeetje ziek van dat combinaties als ik zo op de korrel worden genomen.

nee ik heb geen sportpaard.. was dat mijn bedoeling?? uhm nee.. koop niet voor nix een 15 jarig manegepaard of wel!! waaar het mij om gaat is hem zo hoog mogelijk krijgen.. hoe lang ik er ook over ga doen.

ja ik ga hartstikke nat zondag.. mag ik?? onze eerste L1 proef ooit?? ik heb dan tenminste wel weer protocols waar ik wat aanga hebben.

en met die stap ben ik ook erg blij.. want willem heb gelukkig wel een goede stap en die wisten ze ook nog wel eens met een 8 te waarderen.

maar goed.. niet iedereen rijd wedstrijden en wil daar als een gek doorheen... ik neem mijn tempo en je mag van mij denken wat doet die in de L, zolang ik mijn puntjes haal.. al doe ik er 2 jaar over.. want het L2 is niet haalbaar voor ons. dus waarom snel het L1 uit??

Maar zie je nu wel of niet verbetering in het omgooien van de jurering en de proeven?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:11

Anoukie schreef:

Ik wrijf me ook reeds in de handen.........
Over een jaar of 4 weer afschaffen a.u.b................

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:12

Gerrie schreef:
Dat wordt dan veel oefenen met balkjes lopen
Wie weet wordt het wel beter!

Keep on dreamin'.......

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:47

hmm.. die van mij heeft ook niet zo'n geweldige stap.. ja, buiten aan een lang teugeltje.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:10

Applelove schreef:
Oojah en dan ook nog dat de leeftijd van 5 naar 7 gaat om ik geloof Z te rijden..in de GP zijn die paarden dan allemaal "oud"
Een paard is op z'n top als hij rond de 12 a 13 is. Een mooie leeftijd om GP te lopen en dan nog kunnen ze jaren mee.
Dat te vroeg en te snel afragen voor een pavocupje van een paard is nergens goed voor. Helaas blijkt dat steeds meer de trend te worden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:24

CGJ12 schreef:
Anoukie schreef:

Gezien de tendens van de afgelopen jaren zal dat ook vast wel zo zijn .

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:40

Anoukie schreef:
CGJ12 schreef:

Gezien de tendens van de afgelopen jaren zal dat ook vast wel zo zijn .

Of lees ik hier tussen de regels door dat CGJ12 over 4 jaar een dier wilt starten die nu al geen goede stap heeft?

Wordt weer een taak voor de fokkers om matige stappers te laten staan?!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:51

Zal wel een Scandic zijn .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:56

elibeest schreef:
hmm.. die van mij heeft ook niet zo'n geweldige stap.. ja, buiten aan een lang teugeltje.....

Dan is er rijtechnisch heel wat mis...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:03

Als ik dit topic doorlees, is er denk ik weinig nieuws meer te vertellen over de nieuwe proeven, maar ik ga toch maar even naar bedum 31 oktober! Altijd interessant.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:13

gekke_koei schreef:

Is jouw paard medisch niet correct? Ik weet zeker dat elke correct paard een L2 proef kan lopen dus vraag me af waarom het L2 niet haalbaar is voor jou?

Overigens ben ik wel een voorstander van het verhogen van de leeftijd voor het mogen uitkomen in de klasse Z van 5 naar 6. Afgelopen zondag startte ik zelf in het Z met een nieuw paard, en zag toch echt dat er een aantal vijfjarige meededen, die nog erg onwennig waren in de ring, en die daardoor buiten de rind hard werden aangepakt door desbetreffende amazones. Je kan toch niet verlangen dat een 5 jarig dier, die nog volop aan het puberen is, een keurige Z proef laat zien zonder enige onwennigheid te vertonen? Dan kan je nog zo bekend staan als een "goed ruiter"maar wanneer je met dit soort voorvallen niet om kan gaan, ben je in mijn ogen weinig ruiter. Een 6 jarig dier is al wat verder ontwikkeld en volwassen in het hoofd, en zal in veel gevallen, ook nuchterder door de ring marcheren.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:21

Citaat:
Concoursen krijgen een mogelijkheid om rubrieken uit te schrijven voor 4-, 5- 6-jarige paarden, met proeven die vergelijkbaar zijn met die van de hengstencompetitie.

Dit is opengesteld voor alle soorten ruiters, dus ook de profi's.

Dit om deze profi's de kans te gunnen jongere paarden toch op wedstrijdniveau uit te brengen, en ook hun punten hiermee te verdienen. Echter, deze punten gelden niet als winstpunt.

Dit is dus met het oog voor de fokkers en/of verkopers om deze paarden toch zichzelf te kunnen laten bewijzen.

Overigens is het nog niet bekend of de minimale leeftijd in het Z van 5 naar 6 jaar wordt opgeschroeft (dit heb ik vanavond persoonlijk nog gehoord van een jurylid die tevens in het committee zit)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 23:49

Tyrza schreef:
Overigens is het nog niet bekend of de minimale leeftijd in het Z van 5 naar 6 jaar wordt opgeschroeft (dit heb ik vanavond persoonlijk nog gehoord van een jurylid die tevens in het committee zit)

Waarom zou Jan Peeters het dan als waarheid aan iedereen vertellen op de kick-offs.....?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:51

Tja, dat weet ik niet. Dan is er toch een communicatiefout tussen betreffende personen.

Er zal best een kern van waarheid in zitten, anders zouden ze nooit die proeven voor jonge paarden hebben ontwikkeld

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:39

Nog iets dat ik trouwens (Wanroij) hoorde was dat ook 3 en 4 jarige paarden mogelijk beperkt zouden worden in het aantal keren starten per jaar. Heb hier zelf verder niet zo op gelet omdat ik op dit moment geen jong dier heb met potentie, maar voor sommige zal dit misschien interessant zijn om te weten.
En wat ik in dit topic ook niet zie staan is dat men de verliespunten grens op wil gaan trekken van 45 % naar 50 % (is in de huidige proeven nu 130/150 punten)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:44

dat lijken me twee super maatregelen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:47

Alleen die jonge paarden concoursen lijken nu weinig zinvol.
Als de WP niet blijven staan kan je net zo makkelijk HC starten.

Of zie ik dat verkeerd?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:56

Volgens mij moeten dergelijk wijzigingen altijd rond deze periode worden geakkodeerd door de ledenraad..........

Maar dan wordt het ook tijd dat ze gelijk even gaan regelen dat het VRIJWILLIG beëindigen van de proef géén verliespunten oplevert.........
Dát is pas diervriendelijk........

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:43

CGJ12 schreef:

Maar dan wordt het ook tijd dat ze gelijk even gaan regelen dat het VRIJWILLIG beëindigen van de proef géén verliespunten oplevert.........

Dát is pas diervriendelijk........

Helemaal mee eens!!! Heb sowieso nooit begrepen waarom als het gewoon echt niet gaat, je perse zo'n dier met hangen en wurgen tot het eind van een proef moet dwingen, terwijl in sommige gevallen je gewoon echt zou moeten stoppen, maar dat niet doet vanwege je verliespunten!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:48

ook mee eens. Met springen en sgw is het al zo.