[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:08

Ik heb alleen een wedstrijdbroek met geheel siliconen, van Montar.
Ik heb laatst eentje geleend van een vriendin en ik vond het geweldig! Daarom direct eentje aangeschaft, heb er nog niet mee gereden trouwens.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:38

Montar vind ik een fijn merk. Zal er eens naar zoeken

Lithya

Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:57

Ben nog in dubio of ik met siliconen wil proberen of niet. Vind zonder wel fijn met springen. (Tja, paard en ik kunnen niet kiezen wat we leuker vinden).

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:58

Ik meld mij hier ook :D

Eind april debuut gepland, *\o/*
Ik moet nog wel wat puntjes op de i krijgen ,Maar we hebben nog even :j

Ik heb een kleine kwpn merrie, ooit zelf zadelmak gemaakt, nu is ze net 12 en na heel wat blessure leed toch het Z gehaald :j

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:35

Blessure leed... herkenbaar helaas :')
Bij mij dan vooral verwondingen.
Maar ik start elke keer een wedstrijd.... lig er een jaar uit... start weer een wedstrijd... weer eruit etc etc :+

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:22

Ik heb vandaag voor het eerst op S&T gereden. Moet zeggen dat is me goed bevallen. Ik denk dat ik het vanaf nu 1 a 2x in de week ga mee pakken. Heb haar alleen nog maar even lang en laag gereden en dan op het laatste een klein beetje op gepakt maar nog niet zoals ik het in de proef zou willen, maar rustig aan beginnen er mee natuurlijk :P

Sileconen broek nog nooit geprobeerd. Zou het wel willen proberen maar dan moet ik er eerst een kopen en als het me dan niet bevalt vind ik dat weer zonde van t geld

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:50

c_alsemgeest schreef:
Blessure leed... herkenbaar helaas :')
Bij mij dan vooral verwondingen.
Maar ik start elke keer een wedstrijd.... lig er een jaar uit... start weer een wedstrijd... weer eruit etc etc :+


Jup hier ook :j maar dan pezen of aantikken :roll:


Ook vandaag nieuwe s &t bitten gekocht. Op die ik al had liep ze helaas niet fijn.
Straks deze even testen!

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:06

Ik heb vandaag toevallig een nieuwe onderlegtrens gekocht. Wat voor bitten rij je nu mee splinter, en wat heb je gekocht?

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:09

Klopt het trouwens dat je bitten van de s&t niet andere kleuren mogen hebben? Mijn trens is gewoon rvs maar de stang is koper.

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:13

Nee bijvoorbeeld aurigan of argentaan mondstuk mag wel.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 29-03-17 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:13

Ze zeggen het, maar ik vond het vrij duur om een onderlegtrens van 150 euro te gaan betalen, om vervolgens niet zeker te weten of hij past. Nu heb ik ook geen goedkoop bit maar deze kan ik wel ruilen voor een andere maat. En ze hebben het bit in halve maten. Dit bit is gewoon rvs. En ik heb een trust stang. En ik dacht, er zijn ook trenzen die 2 verschillende soorten hebben. Zoals een dubbelgebroken met koper tussen stuk.

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:15

Ik laat trouwens altijd mijn bitfitter komen... een van de weinige goede fitters trouwens :')

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:59

Ik zou me hier graag ook willen melden! Eind april ons Z-debuut gepland :=

Het is altijd min of meer een droom van mij geweest om ooit Z te mogen rijden, en nu komt het wel heel erg dicht bij! :oo

Er is nog veel werk aan de winkel, met name de verzameling in galop en overgang galop-stap. Ook mag ie nog fijner rechtgericht, maar ik merk wel dat mijn paard geniet van nieuwe uitdagingen.

Twee weken geleden heb ik ook voor het eerst met stang en trens gereden en afgelopen les weer geprobeerd en daar reageert hij best fijn op. Hopen dat we dan net dat beetje extra eruit kunnen halen voor de verzameling.

Verder trainen we zo'n 2x per week, afgewisseld met longeren, lang en laag, buiten rijden en een lekker dagje vrij.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 01:15

Ik bedoel dit qua bitten.
Hier zie je trouwens ook goed dat gekke lange stuk van bevestiging bakstuk tot mondstuk.
Afbeelding

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 05:55

c_alsemgeest schreef:
Ik laat trouwens altijd mijn bitfitter komen... een van de weinige goede fitters trouwens :')

Maar hoe weet je nou of een bit fitter goed is? Ik heb echt nog nooit een goede gezien.

Cp dat ia echt een lang stuk zit dat niet in de weg met je trens?

Welkom nynke

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:36

Ik rijd met een myler bit, bij de pony's mag je niet met stang en trens rijden.
Dat vind ik wel jammer, Otto is namelijk erg sterk :=. Ik heb nu een myler bit level 2 maar zit eraan te denken om een level 3 te nemen.

Rijden jullie met een hoge of lage neusriem? Ik rijd nu met een lage neusriem want daar rijd mijn pony fijner op, maar ik vind een hoge mooier. Ik heb nu een gewone zwarte maar ik zoek nog een mooie lage neusriem voor concours met lak enzo. <3

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:15

Ik rij ook met een lange neusriem. Ik heb er 1 met lak op de neus, volgens mij is die van QHP en heb er wel een andere frontriem op.
Ik start mijn pony tussen de paarden, omdat ik nu 20 ben (wel altijd tussen de pony's gestart). Ik heb pas geleden van een stalgenootje een baucher feeling trens overgenomen om te kijken of dat wat is. Deze mag ook pas vanaf het Z1 en daar liep hij heel erg fijn op. Wel wil ik een keer met S&T rijden, om te kijken hoe hij hierop loopt, omdat hij nogal snel lang in de aanleuning kan worden en z'n neusje eruit kan duwen. Alleen om het gelijk aan te schaffen, is ook weer zo wat. Dus even kijken wie er bij mij op stal of in de omgeving een S&T in pony/cob maat te leen heeft :D

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:06

Weet niet waar je woont maar die heb ik eventueel wel te leen. De onderleg trens alleen wel enkel gebroke aangezien de pony heel weinig ruimte had in z'n mond. Geloof de stang 12,5 cm is

dieseltje09

Berichten: 1870
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:07

cp112 schreef:
Klopt het trouwens dat je bitten van de s&t niet andere kleuren mogen hebben? Mijn trens is gewoon rvs maar de stang is koper.


Ondertussen mag het wel *\o/* De reglementen zijn aangepast goddank!(er wordt nu alleen nog gesproken over een metaal bit of welke omwikkeld is met kunststof of leer)
Ik rij met een argentaan onderlegtrens en een RVS stang om 1 reden, argentaan stang in 13mm zonder hoge tongboog is nergens te vinden :\ En op die onderlegger en stang loopt hij gewoon het fijnst. (heb ook nog een stubben onderlegger liggen, die is wel RVS maar heeft een koperen tussenstukje, loopt hij ook wel op maar dit blijft toch de fijnste combi)

Overigens ken ik meer dan genoeg (top) ruiters die ondertussen op verschillende materialen rijden, bekende combi is een trust stang en een KK cq Neue schule trens of visa versa.

Over stang en trens gesproken, gisteren weer mee gereden en hij voelde wel heel fijn, makkelijker in het aller laatste knikje van zn kaak ontspanning te rijden. Vandaag nog eens rijden met stang en trens en dan gaan beslissen of ik van het weekend mijn debuut maak op mijn stang en trens of mijn trens. Vorig weekend een keer HC gestart (op mijn trens overigens) en ondanks dat ik zelf wat foutjes maakte toch winst kunnen rijden. *D

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:16

Gefeliciteerd dieseltje! En veel succes dit weekend :D

Ik mag nu een tijdje geen concours meer rijden door een ziekte thuis. Ik weet niet wanneer ik weer mag starten maar ik wil dan zo snel mogelijk naar de Z2 want ik hoef nog maar 1 wp *\o/*

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:38

nicky_rilana schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik laat trouwens altijd mijn bitfitter komen... een van de weinige goede fitters trouwens :')

Maar hoe weet je nou of een bit fitter goed is? Ik heb echt nog nooit een goede gezien.

Cp dat ia echt een lang stuk zit dat niet in de weg met je trens?

Welkom nynke

Je voelt het, ze kijkt naar zo veel meer dan alleen het bit, is ook veterinair opgeleid en daarbij doet ze ook de bitten van de bekendste dressuurruiters. :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:33

Ow dan denk ik dat ik weet wie je bedoelt. Maar als het die gene is die ik deboel dan verschillen onze mening.

Ik heb namelijk echt niemand gezien die werkelijk in de mond van het paard kijkt en echt kijkt naar letsel.

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:21

nicky_rilana schreef:
Ow dan denk ik dat ik weet wie je bedoelt. Maar als het die gene is die ik deboel dan verschillen onze mening.

Ik heb namelijk echt niemand gezien die werkelijk in de mond van het paard kijkt en echt kijkt naar letsel.

Dan hebben we niet dezelfde voor ons. Zij voelt namelijk echt de mond na, kijkt of bijvoorbeeld schiefels zitten door eerder verkeerd bit gebruik. Kijkt ook de nek e.d. na op eventuele andere problemen. Werkt daarvoor ook samen met een kliniek. Gaat dus ook niet met bitten aan de gang als ze verwacht dat het paard ergens anders veel last van heeft. En raad dan aan naar een dierenarts te gaan. Verdient er op dat moment dus niks aan :') En komt pas terug als het paard wel goed is.
Bekijkt de tong, gevoelige, ongevoelige plekken, lippen, bijzonderheden in spieropbouw, tandvlees e.d. zo bleek uni een klein herpes achtig plekje te hebben op zijn tandvlees onder zijn lip. Niet dat hij er last van had... maar ik had het dus nog niet gezien :+

En niet alleen het bit... maar ook qua hoofdstel kijkt ze het na. Sommige paarden houden van een dun riempje achter de oren, de andere van een dikke. Ligt er ook aan hoe de as zit en hoe de spieren daar ontwikkeld zijn bijvoorbeeld.

Ik bedoel Karin van 2fithorses.
http://2fithorses.nl/wordpress/
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 30-03-17 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:27

c_alsemgeest schreef:
nicky_rilana schreef:
Ow dan denk ik dat ik weet wie je bedoelt. Maar als het die gene is die ik deboel dan verschillen onze mening.

Ik heb namelijk echt niemand gezien die werkelijk in de mond van het paard kijkt en echt kijkt naar letsel.

Dan hebben we niet dezelfde voor ons. Zij voelt namelijk echt de mond na, kijkt of bijvoorbeeld schiefels zitten door eerder verkeerd bit gebruik. Kijkt ook de nek e.d. na op eventuele andere problemen. Werkt daarvoor ook samen met een kliniek. Gaat dus ook niet met bitten aan de gang als ze verwacht dat het paard ergens anders veel last van heeft. En raad dan aan naar een dierenarts te gaan. Verdient er op dat moment dus niks aan :') En komt pas terug als het paard wel goed is.
Bekijkt de tong, gevoelige, ongevoelige plekken, lippen, bijzonderheden in spieropbouw, tandvlees e.d. zo bleek uni een klein herpes achtig plekje te hebben op zijn tandvlees onder zijn lip. Niet dat hij er last van had... maar ik had het dus nog niet gezien :+

Ik bedoel Karin van 2fithorses.
http://2fithorses.nl/wordpress/

Je krijgt even een pb van mij.

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:34

Spannend :Y)

:+

Ook nog wel even leuk om te delen... nee het wordt nog lang niet gevraagd, en het is nog rommelig, maar ben er al wel erg trots op :Y)