In het M al een hoedje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 22:47

ja, maar ik vind het ook wel weer raar dat je in het z pas een hoedje draagt.
Net alsof je in het Z er niet meer afvalt, en in de B wel.

maja, ik vind ook dat je het moet verdienen.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:19

hier in limburg (eerst NKB) rijden ze pas met een hoedje vanaf het Z1, ik zeg niet dat het niet uitziet bij B/L/M ruiters, maar ik vind het gewoon bij de Z-ruiters horen, maarja ik ben gewoon niet anders gewend.

groetjes x steph

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:06

Wat al eerder gezegd is, een hoedje moet je verdienen. Sinds de samenvoeging zie ik steeds vaker op wedstrijden de meest kromme combinaties met een hoedje rijden en dat vind ik echt zonde . Een hoedje geeft iets extra´s aan het gehele voorkomen en daar moet je dan ook naar rijden en ik vind dit persoonlijk pas horen bij een Z-combinatie.

Maar goed, ieder moet doen wat ie leuk vind, het blijft je hobby natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:41

Bij mij thuis in de regio (OV) is het ook echt "not done" om voor het Z al in een hoed aan te komen zetten. Dat is iets voor NBVR-kakkers Knipoog zo'n beetje het ergste waar je hier voor uitgemaakt kunt worden Haha! (en het jaarlijkse festijn in Almeloooo doet de mensen hier hun oooogen uitkijken Haha!)

Als je uitgaat van de kledingregels hoor je pas een cilinderhoed op te zetten bij een slipjas. Bij een korte jas, zoals je in het Z dus nog steeds draagt, hoort alleen een cap of bolhoed. In Engeland mag je pas met een tophat als je Prix st Georges start. Daar zijn die dingen dus echt heilig!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:49

Hier in Friesland, waar bijna iedere vereniging voorheen bij het KNF aangesloten was, was het ook pas gebruikelijk om in de Z een hoedje te dragen. Alleen mensen die al Z startgerechtigd waren en met een ander paard in de M starten, willen nog wel eens een hoedje dragen. Nu met de samensmelting van alle bonden, zie je ze steeds vaker in de B al een hoedje dragen. Ik vind ze alleen ontzettend voor paal staan, als dan blijkt dat ze niet eens een fatsoenlijke proef kunnen rijden. Van iemand met een hoedje verwacht je toch heel wat.

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:57

In mijn regio rijden de meeste mensen met een hoedje, ook al in de B. Ik heb zelf besloten om vanaf de L met een hoedje te rijden (dat was nog de "oude" L, een tijdje geleden). Ik heb sindsdien altijd met een hoedje gereden. Ik vind het zelf veel mooier om met een hoedje te rijden. Wanneer ik met een jong of onervaren paard zou starten, dan zou ik wel voor de zekerheid een cap opzetten, maar dat is dan alleen voor de veiligheid. (Natuurlijk kan je van elk paard afvallen, maar bij een ouder, meer ervaren paard is de kans veel kleiner).

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:21

Zep schreef: Bij mij thuis in de regio (OV) is het ook echt "not done" om voor het Z al in een hoed aan te komen zetten. Dat is iets voor NBVR-kakkers zo'n beetje het ergste waar je hier voor uitgemaakt kunt worden (en het jaarlijkse festijn in Almeloooo doet de mensen hier hun oooogen uitkijken )

Haha ken dat ja. Heb mij vroeger wel eens opgegeven voor een nbvr wedstrijd die was opgesteld. Keek mijn ogen uit in eerste instantie. Dacht nog nooit zoveel Z-ruiters bij elkaar gezien te hebben.!!!! Tot ik ietsjes beter keek en zag hoe beroerd sommige paarden liepen onder dat hoedje Sigaar . Reed ze er wel mooi af met mijn "simpele paardje onder een simpel capje"

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:10

In de regio waar ik woonde reed iedereen met hoedje, ongeacht welke klasse. Alleen degenen met erg jonge cq frisse paarden hadden een cap op. Ik reed, op een jong paard, met hoedje.
Nu woon ik in de regio Overijssel en het schijnt echt not done te zijn om M2 met een hoedje te starten.
Ik vind het belachelijk en ik wilde er dan ook niet aan toegeven...ik zie er toch zeker uit hoe ik zelf wil?
Totdat ik laatst te horen kreeg dat jury's je er ook op aankijken en je zelfs lagere punten kunt krijgen????? Extreme duivel
Nou ja, dan trek ik voor die paar punten nog maar een cap uit de kast. Echt ik vind het belachelijk en hypocriet, maar als het zo moet, dan moet het maar.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:56

Ach zelfs van paarden met een hoop ervaring(ook van je zelf) kun je afvallen, kijk maar naar Anky.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:49

en bij de pony's, mag je dan ook al vanaf de B met hoedje?
ik rijdt bij de pony's Z2 met hoedje en M1 met cap...

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:14

In de regio waar ik rijd (Zuid-Hollandse eilanden) zie je in alle klasses hoedjes. En in de M zie je bijna niemand meer met een cap. Ik rijd nu L2 en ik moet nog 1 winstpunt dan mag ik over. Ik ben nu langzaamaan aan het psaren om een hoedje te kopen. Als ik hem eenmaal heb, zet ik die voortaan ook op. {aardrijden is duur genoeg, dus al sik nu vast spaar en een hoedje koop, kan ik daarna gaan sparen voor een mooi S&T hoofdstel en de bitten daarvoor (Duvel heeft nl nogal een klein bekkie en geen standaard S&T bit past dan).
Het is echter niet zo, dat als ik mijn hoedje nog niet heb, ik nog geen M1 wil gaan starten. Ik ga M1 starten als ik mag (eerder uiteraard niet) én als ik vind dat Duvel en ik er klaar voor zijn (en dat duurt nog een paar maanden, denk ik).
Verder vind ik dat ieder voor zich moet weten of hij/zij een hoedje opzet, ik vind het mooier staan, maar heb met opzet nu nog geen hoedje, omdat ik voor mezelf vind dat ik niet al mijn geld in één keer moet uitgeven en ik heb nu eerst een gewoon mooi hoofdstel gekocht.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:21

Jippie"]
[quote="Nimber schreef:
Hier ind e regio is het gebruikelijk vnaf de M1 met hoedje te gaan starten.

Maar op ARK 2001 was je toch echt de enige M1 combi met hoedje en witte bandages Haha!

Ik weet dat het in de regio Kootwijk helemaal Not-Done is om met een hoedje te gaan rijden in de lagere klasses, tenzij je al eerder een paard naar het Z had gereden.
.
[/quote]
Lol deden er toen niet maar 3 mee Haha!

Maar regiokootwijk starten er juist zoveel met een hoedje dat ik daarom ook in het M1 met hoedje ben gaan starten.zeker diegene die van onze vereniging(die het ook organiseren)start eigenlijk iedereen met houdje.
Zondag was er 1 iemand met cap (en die reed bij een andere vereniging)

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:33

Bij ons is het ook not done in elke klasse behalve de Z, ookal heb je 100 paarden naar de Z gereden! in lagere klasses geen hoedje!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:57

inderdaad die ``krengen``zijn veel te duur.
en inderdaad metspringen word het allemaal een heel gedoe.
een cap zou ik gewoon op doen in plaats van een hoedje.

MET EEN HOEDJE VAL JE HARDER EN PIJNLIJKER !!!!!!!!!!!!!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:18

Ik vind dat het bij de pony's best raar is om met een hoedje te rijden in de Z bijvoorbeeld. Je hoeft nog niet eens vliegende galopwissels te rijden enzo!!
Bij de paarden is het wel heel mooi, maar nog niet in de M .
Ik rijd ook Z dressuur in de D (pony'zzz) maar ik heb geen hoedje hoor!!!
EN een springzadel (hardstikke plat *LOL* )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxx

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:24

Ja maar wat hebben vliegende galopwissels dan met een hoedje te maken? Verward

Ik vind bij de pony's een hoedje ook erg mooi in het Z. Overigens mag een hoedje bij de pony's niet eens in lagere klassen, zie [VMR] veiligheidscap nu wel of niet verplicht ??

'voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan'.

Is ook maar net wat je gewend bent, op de wedstrijden in het oosten van het land (waar ik dus ook vandaan kom) is het gewoon 'not done' om met een hoedje te rijden als je nog geen Z rijdt.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:37

Ik keek mijn ogen ook uit toen ik naar kootwijk ging.
Hoe snel ze met hoedjes rijden.... Zelf rij ik lekker B en lekker zonder hoedje.

De stang en trens hoort bij het hoedje en dat hoort allemaal bij het Z Lachen

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:21

Karin schreef:
Ja maar wat hebben vliegende galopwissels dan met een hoedje te maken? Verward


Gewoon, zo moeilijk is het nou ook weer niet om Z bij de pony's te rijden (vind ik), dus een hoedje vind ik gewoon niet mooi dan. Sommige combinaties die in de Z lopen, denk je echt: Ahum, is dat Z???? Die komen daar gewoon door heel veel wedstrijden te rijden.

xxxxxxx Party!!