SGW regels per 1 oktober veranderd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:31

oja 5 balken op 10 hindernissen is best veel maar ik dacht dat er zo'n 15 sprongen in een parcour zaten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:32

ik vind echt raar dat sommige paarden/pony's op een gewoon cocnour 120 springen en op een sgw niet eens een B parcours. ik zet daar echt mijn vraagtekens bij!!! ik weet wel toen ik vroeger crosste mijn vader mij dus echt niet zou laten starten als ik er in het springparcours een braszooi van maakte!! gelukkig is dat nooit zo geweest.

en ik moest ook eens proberen om om een waterpartij heen te rijden. ik deed das dus ook nooit. als mijn pa dat andere zag doen dan werd ie helemaal wild!

ik weet wel. dat als ik dat zo hoor er nog heel veel mensen niet klaar zijn voor de cros!!

x yvon

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:37

Ik vind de meeste regels nog niet eens zo gek, eerlijk gezegd.

Dat springen voor de cross vind ik een goed plan. Mooie warming-up, en het scheelt een hoop ruitme. Want heel veel crossen hebben gewoon geen ruimte meer voor ook nog eens een wegparcours..

Die 5 hindernis fouten ben ik het niet helemaal mee eens. Oke: als je teveel stops hebt ben je echt nog niet toe aan de cross, maar balken hebben er nix mee te maken..
Voorbeeld: ik heb een paard staan die HELVOIRT foutloos heeft uitgelopen met Toin Pemen. Kan wel crossen dus *LOL* , maar was gewoon niet zo voorzichitg op de sprong,. Dus die had nog wel eens een 4 of vijf palen. Dat zegt niet zoveel over de cross kwaliteiten..

Dat van die 3 winstpunen vind ik wel jammer, je komt wel lekker snel erdoorheen. En als je paard nog niet klaar is voor de volgende klasse rij je gewoon nog even door. Maar voor de leken in de sport die denken goed genoeg te zijn omdat ze genoeg punten hebben, is het wel een goede bescherming..
Laatst bijgewerkt door Merel Blom op 03-10-02 13:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:34

Ik ben voor strengere regels, vooral oefencrossen zoals die in Duindigt of onderlinge zoals die in Doorn zijn mij een doorn in het oog. Als je soms mafketels voorbij ziet komen denk ik ‘daar gaat de goede naam van onze sport’. In Doorn heeft een meisje een zware hersenschudding opgelopen doordat ze geen tijd meer had om het parcours te lopen en de organisatie zei dat ze dan maar zonder te lopen moest starten….AAARGH. En daar ging ze met haar casco-helm onderuit…Oké ze had zelf beter moeten weten maar toch, een organisatie hoort goede informatie en adviezen te geven!
In Duindigt is het helemaal dramatisch: mensen die in de buurt wonen en nog nooit een crosstraining hebben bijgewoond gaan lekker ff crossen…na vier weigeringen op de fruitstapel galopperen ze er maar langs richting de volgende stop. Ik vind het een prachtige sport maar dit soort dingen zorgen voor veel negatieve berichten. En ruiters als Max Trenning ook want die heb ik toch met regelmaat als kamikaze voorbij zien vliegen…niet normaal. Die man is volgens mij niet al te zuinig op zijn paarden en ook dat is niet goed voor de sport.
PS Merel nog gefeliciteerd!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:49

Lot schreef:
En ruiters als Max Trenning ook want die heb ik toch met regelmaat als kamikaze voorbij zien vliegen…niet normaal. Die man is volgens mij niet al te zuinig op zijn paarden en ook dat is niet goed voor de sport.


Helaas heb je dit soort mensen bij de endurance ook. Ze blinken totaal niet uit in sportiviteit maar beweren bij hoog en laag dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ze bezorgen de sport zo een slechte naam, om over de gevolgen voor hun paarden maar niet te spreken.

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:02

Er zijn altijd mensen die hun paard 'even' in een cross gooien, omdat het in de buurt is...Daar zullen die nieuwe regels niet veel aan veranderen Haha! Hetzelfde zie je trouwens in het springen en waarschijnlijk ook wel in de endurance.

Ik rijd trouwens ook nooit om het water heen ook al mag het. Alleen als het echt niet gaat zoals in Lisse(maar dan moet je toch wat) Als ik van plan ben om om het water heen te rijden kan ik net zo goed thuis blijven, de rest doet hij wel braaf Haha! Ben trouwens nog lang niet van plan om L te starten(eerst dat water helemaal in orde)...Dinsdag ga ik voor Nijeberkoop nog een keer trainen bij Alice en op het strand en langs de weg neem ik ook alle plassen mee *LOL*

In Nijeberkoop moet ik trouwens gewoon na de cross springen volgens het programma Verward

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:16

Jaa gomir dat viel me ook al op wij in Nijeberkoop moeten springen na de cross. Dat is dan topch niet volgens de regels?? Dat vat ik dus dan ook niet...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:31

Ja, klotp, ik moet dit weekeinde ook na de cross springen.. Maar dat zal wel zijn omdat deze wedtsrijden al voor 1 oktober zijn uitgeschreven..