iedereen is goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:19

ik begrijp je wel Lachen soms heb ik ook dat idee, Dat alleen maar de wedstrijden met de prijzen en de punten er op worden gezet, ach ja Lachen zo ben ik niet, ik zet er alles op, van 135 tot 184 maakt mij niets uit, als ik te vreden ben dan is het goed, en al heb ik dan 135 gereden, wat de anderen zeggen intereseert me werkelijk geen ene r..t

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 00:13

hey

Ik vind dat iedereen voor zichzelf uitmaakt of een wedstrijd goed was of niet. Niet hoeveel punten ze gereden hebben, maar de manier waarop ze gereden hebben.

Ik zelf rijd niet zoveel wedstrijden, maar ik heb wel een klein verslagje neergezet over de vorige dressuur. Ik weet niet hoeveel punten dat zijn (ik rij in België) maar ik had 44% en 48% Onvoldoende dus. Nou en? Ik vond mijn 48% geweldig goed!!! }> Extreme duivel
Je had Gigi 4 maand geleden moeten zien lopen in de buitenbak... bokken, steigeren, alle kanten op, behalve degene die ik wou. Boos! En dan bijna de helft kunnen halen in een proef in diezelfde buitenbak... Party!!

Dus het hangt er echt wel vanaf van de combinatie en de omstandigheden.

Eind september heb ik weer dressuurwedstrijd, opnieuw in diezelfde buitenbak. Nu gaan we proberen om 50% te halen. Maar ik kijk meer naar alle onderdelen apart, en wat mijn gevoel erover was...
xxx

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 12:40

hoi!

ja zoiets wat jij neerzet heb ik ook weleens geplaatst!!
als ik wedstrijd heb gehad zet ik het altijd op bokt neer wat ik voor punten heb gehaald!! Haha!
met laagste wat ik heb gereden is 146 dus dat heeft erook op gestaan!!!

groetjes daniella

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Re: iedereen is goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 03:55

Chrissie schreef:
als ik hier wat wedstrijdresultaten lees, over het algemeen zijn het bijna alleen maar goede resultaten. Zijn de bokkers nou gewoon zo goed of worden de slechte resultaten gewoon niet geplaatst ?;)


Bovenstaande was de basis van de vraag. Ik geloof niet dat er bedoeld wordt onder welke omstandigheden je reed, hoe het terrein was, of je onterecht gejureerd bent of wat dan ook.

En idd. ik lees ook vaak alleen de hoge- en de winstpunten. Slechte resultaten worden gewoon niet vermeld. Nou is dat ieders goed recht hoor, maar door alleen maar de hoge punten te vermelden schep je een beeld die wellicht niet helemaal gerechtvaardigd is.

Als er een bepaalde verwachting of beeld wordt gecreëerd en nadere informatie blijft uit, dan kan je de er de donder op zeggen dat je dan juist de aandacht erop gaat vestigen. Dan wordt er net zolang geplozen en gezocht (op internet oid) totdat men gevonden heeft wat men wil weten. En als dan blijkt wat je resultaten zijn, dan heb je inderdaad de aandacht die je eerst had maar dan in de negatieve zin van het woord. En dan sta je pas echt in the picture want dan wordt alles van je gevolgd alleen dan heeft de inhoudelijke belangstelling een wat ander karakter gekregen.

In dat opzicht kan ik alleen maar respect opbrengen voor allen die alles vermelden . Zoals Jasmijn bijv. Die beschrijft vol trots en blijdschap haar succes maar ook de teleurstelling van de boutuitvoeringen. Dan schep je een reëel beeld en voorkom je dat alle oh's en ah's veranderen in woh's
en whaha's

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:06

Ik had een heel verhaal in mijn hoofd, maar Eyes heeft het gras voor mijn voeten weg gemaaid zie ik Haha!
Ik plaats alle resultaten, van 138 tot 195 en van een kür waar ik superblij mee was tot de kür die ik kwijt was Frusty
Ik ben inderdaad ook van mening dat je maar gewoon het beste uit kunt komen voor wat je gedaan hebt. Veel mensen weten toch wel dat je op wedstrijd bent (geweest) en gaan zich bij het ontbreken van een verslag afvragen wat er aan de hand was. Dat vertel ik dan liever zelf, dan dat mensen gaan gissen.
En zo nu en dan (letterlijk) op je bek gaan hoort nou eenmaal bij het wedstrijden rijden. Voor mij als simpel amateurtje tenminste wel. Ik rij geen 6 proeven in een weekend, ik rij geen meerdere paarden op 1 dag, dus heb veel minder ervaring dan vele anderen. Logisch toch dat je dan minder snel bent in het oplossen van problemen? Ik schaam me daar niet voor hoor.
Als mijn paard nou absoluut niet klaar was voor de klasse waarin ik start zou ik het wel een ander verhaal vinden, maar dat is hij zeker wel. Helaas kan het naast de baan liggen van een eg of iets dergelijks dramatische gevolgen hebben voor mijn proef. Joepie, weer een ervaring rijker. Ooit zal hij zelfs een eg normaal vinden en te rijden blijven. Tot die tijd mogen jullie blijven meegenieten van mijn bloopers *LOL*

Nog even een kleine aanvulling: ik hoorde gisteravond dat er een paar mensen naar mijn volgende wedstrijd komen kijken die ik aardig hoog aangeschreven heb staan. Ik vind dat alleen maar beregezellig, want deze fanatieke boktlezers weten hoe verschrikkelijk ik door het ijs kan zakken als ik pech heb. Als ik altijd alleen mijn goede resultaten had neergezet, zou ik nu toch wel een beetje zenuwachtig worden, want probeer dat maar eens waar te maken. Nu ben ik alleen supertrots dat ik mijn topper in het echt kan laten zien, en hoef ik me geen zorgen te maken over evt. slechte resultaten en teleurstellingen.
Oeps ik geloof dat het alsnog een lang verhaal geworden is. Bloos
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 13-08-02 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:33

Dan wil ik daar even als kanttekening bij plaatsen dat je zelf wel zo teleurgesteld kan zijn over je proeven of punten dat je helemaal geen zin hebt om een verslagje neer te zetten.

Dus Eyes en Jasmijn, als ik weer eens k..punten heb, mogen jullie het verslagje neerzetten. Haha! Zelf kan ik dat op zo'n moment niet opbrengen.
't is niet professioneel, maar ik ben dan ook maar een 'simpel' amateurtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 10:44

Mijn wedstrijdervaringen gaan uberhaupt niemand wat aan, zaak tussen mij en mijn paard en verder niemand(behalve de zichtbare en onzichtbare hulpen). Het is bij mij maar een heel klein onderdeeltje van wat ik allemaal meemaak met mijn paard, 2 tot 5 wedstrijden per jaar is niet echt indrukwekkend, who cares.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:40

Zep schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik soms vraagtekens plaats bij mensen die verschrikkelijk blij zijn met hun 140 punten. In mijn ogen moet je je dan in een hoekje gaan zitten schamen, maar dat zal wel aan mij liggen. Als je 145 punten scoort heb je gewoon verschrikkelijk slecht gereden. Of dat noui met een jong paard was of niet, of de bodem nou slecht was of niet, boeit niet. Dan kun je er nog wel iets positiefs uithalen (je paard liet bijvoorbeeld een prachtige piaffe zien toen er wat tuigpaarden voorbij kwamen Pling Haha! dat hij verder niet meer te sturen was vergeten we voor het gemak maar even), het blijft slecht. Als je hem gewoon goed voor elkaar had gehad had je namelijk met 2 hoeven in een neusgat 170 punten gescoord.

Goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!


Oke even een diepe zucht. Ik heb een paar wedstrijden ook tussen de 140 en 150 punten gereden moet ik me daarvoor schamen. Echt dus niet trots ben ik er niet op maar ja wat gebeurd is is gebeurd. Daar leren we dus weer van.

Hier komen we weer op het omstreden onderwerp jury's. Ik heb een keer een wedstrijd gereden die heel netjes ging zelfs mijn instructrice was tevreden en die zei dat het tussen mij en een ander zou gaan om de 1e plaats. Ik had een schamele 147 punten en een 3e plaats en de vriendin van het jurylid had 173 punten.

En de keer daarop liep Barb echt voor geen meter hij was keizenuwachtig en ik had gewoon niks meer te vertellen voor een gebr. lijn 2 meter had ik een 6 voor vrije stap, meneer ging vrolijk dribbelend de bak uit kreeg ik een 6! In totaal had ik voor die baggerproef 143 punten en dat was zeker teveel. Dit bij hetzelfde jurylid! Even mijn ervaringen.

Maar als ik hier lees dat iemand 173 punten heeft gehaald en naar wat ik lees haar paard zeker niet goed liep is en blijft mijn mening het is een jurysport en in sommige gevallen zegt goed presteren niets over goed rijden.

Mijn mening.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:50

sorry hoor ZEP maar wat jij zegt ben ik het echt niet mee eens!!het kan ook aan de jury liggen,laatst keek ik op een site en daar stonden uitslagen op niemand had hoger dan 150,ligt het dan aan hun??een vriendin van mij had laatst wedstrijd,ze rijd op een haflinger ze moest tegen een meisje die wel zeker een super pony had maar haar pony ging in de staak en mijn vriendin reed een superproef,en die andere werd eerste die in de staak ging,klopt dat??ik zelf heb ook wel eens een slechte proef gereden en toch winst gehaald,klopt dat?en ik schaam me niet hoor als ik 140 punten heb gehaald,zet het gerust hier op bokt neer en als ik zelf lekker gereden heb wat kan mij het dan schelen wat anderen ervan vinden??ik vind het juist triest als je je daarvoor moet schamen als ik me punten zie moet ik altijd lagen,of het nou 130 is of 180 maak mij niet uit!!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:15

Precies!

Ik geloof niet dat dit topic een uitnodiging of dringend verzoek is aan alle Bokkers om hun resultaten te publiceren. Dat moet een ieder toch voor zichzelf weten?
Het punt is dat sommigen het succes van de daken schreeuwen (in hun welbegrepen enthousiasme) maar het mindere begraven (in hun verdriet/schaamte??).
Daarmee wordt (onbewust)een vertekend beeld gecreëerd wat vragen oproept zoals " Is iedere bokker nou zo goed"?

Fitzroy:
Citaat:
Dus Eyes en Jasmijn, als ik weer eens k..punten heb, mogen jullie het verslagje neerzetten.


k.. = keigoede, kampioenschaps??? Haha!

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:17

Een k met 2 puntjes erachter en dan afkorting voor kampioenschaps?? IK had jouw IQ toch wat hoger ingeschat Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 13:26

Ik verbaasde mij ook over het weinige aantal puntjes achter de k. Als ik slechts 2 puntjes tel dan kom ik bij een woord wat ik toch niet tot jouw vocabulair acht. Ik kan mij dat bij jou echt niet voorstellen. Daar ben jij toch veeeeeels te netjes voor???? Schijnheilig

Nee Fitzroy, we willen alle puntjes zien Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:01

Ik geloof dat ik met mijn opmerking het topic in het begin al een wat andere wending heb gegeven dan ik bedoelde.

Tuurlijk is het belangrijkste dat je lol hebt op concours, en ook uit een baggerproef kun je nog goede punten halen. Dat hoor je mij dan ook niet zeggen dus ik begrijp die kritiek niet helemaal. Maar als je 145 punten haalt, hoe mooi die enkele onderdelen ook waren, was het nou eenmaal geen flitsende proef, want dan waren het er wel 175 geweest. Dat wil niet zeggen dat je geen leuke dag hebt gehad, of informatie hebt gekregen war je in de training weer wat mee kan (en dus een "positief" concours hebt gehad), het zegt alleen iets over die ene proef. (en ik zeg dan ook alleen iets over die ene proef)

gezeik op juryleden vind ik t.a.t. onterecht. Je hebt wel eens een slechte dag, maar als jij een heel seizoen lang slechte punten haalt ligt dat echt niet aan de jury.

Wat het plaatsen van punten betreft: het is altijd leuk om wedstrijdverslagjes te lezen. Ik heb in de afgelopen tijd nog maar weer 3 proeven gestart, en die resultaten hebben allemaal op bokt gestaan.

Blijkbaar stel ik gewoon wat hogere eisen aan mezelf, mijn paarden en mijn proeven dan de meeste bokkers, nou sorry dan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:48

Op zich is het helemaal niet erg dat je zo denkt, maar ik had dit topic niet met deze bedoeling opgestart. Niet om de discussie op te laaien over wat voor kwaliteiten of prestaties je moet leveren als je op wedstrijd bent.

Ik had alleen een zwaar kloterige wedstrijd achter de rug en wilde dit even van mij afschrijven.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:11

okee, de qoute link doet het niet bij mij dus doe ik het maar even zo:

--------------------------------------------------------------------------------------
Zep schreef:
goed presteren zegt wel degelijk wat over goed rijden!!
--------------------------------------------------------------------------------------

Dus volgens jou rijd ik na 9 jaar (met eigen paardjes) nog steeds als een beginneling Verward omdat ik geen prestaties kan leveren bij wedstrijden omdat ik geen wedstrijden rijd Pling ?? maak dat jezelf maar wijs want bij onderlinge wedstrijden, geen officiele dus voor de duidelijkheid, word ik wel degelijk hoog geplaatst! Haha!
en de weersomstandigheden hebben ook wel degelijk invloed op je prestaties! Bij zeikende regen kun jij geen scherpe bocht in galop maken, Schijnheilig alleen als je paard kalkoenen heeft maar dat hebben ze lang niet allemaal! (is trouwens alleen op het gras, op zand lukt dat nog wel)
Het is wel zo dat als het weer goed is en je haalt normaal 170 punten ofzo en je haalt die zonnige dag 145 punten met hetzelfde paard, ja DAN vertellen de prestaties van je wel wat! *LOL* *LOL* *LOL*

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:38

@ xxappiexxx:

Ik denk niet Zep niet zo bedoelt zoals jij zegt. Het is niet zo dat als je geen wedstrijden rijdt je automatisch een beginner bent, maar als je nou op een wedstrijd 140 rijdt dan zegt dat wel wat over je prestatie die je hebt neergezet en dus of je goed gereden hebt of niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 19:20

Het maakt mij niet uit, ik heb nog maar 1 verslag geschreven, heb nog maar 1 proef kunnen rijden tussen de blessures door.
Alles is ervaring opdoen, goede en minder goede, maar hoe je daarmee omgaat is mentaliteit denk ik dan maar.

Enneh, Fitz is een hele nette meid, toch Fitz Knipoog

Als je maar met een goed gevoel je proef uitkomt,
je gaat op wedstrijd voor je plezier, als het je inkomen is dan is het even een andere zaak.
Gewoon gaan met die banaan..... nee, niet omhoog Fitz Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:59

Het maakt mij absoluut niet uit, ik zou alle resultaten op bokt zetten. Alleen kan ik het me wel voorstellen dat als je steeds slechte resultaten haalt, dat je dan een keer stopt met dat te vermelden. Ik ben zelf trouwens sowieso niet tevreden als ik onder de 160 punten haal, maar ik heb er geen problemen mee om dat te vertellen, gelukkig heb ik met Razin nog niet onder de 160 gereden. En geluld wordt er toch wel, of je nou hoge of lage punten rijdt, je kan toch niet rijden.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 00:01

Jura schreef:
Het maakt mij absoluut niet uit, ik zou alle resultaten op bokt zetten. Alleen kan ik het me wel voorstellen dat als je steeds slechte resultaten haalt, dat je dan een keer stopt met dat te vermelden. Ik ben zelf trouwens sowieso niet tevreden als ik onder de 160 punten haal, maar ik heb er geen problemen mee om dat te vertellen, gelukkig heb ik met Razin nog niet onder de 160 gereden. En geluld wordt er toch wel, of je nou hoge of lage punten rijdt, je kan toch niet rijden.


Welkom in de paardenwereld Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 00:13

Haha inderdaad! *LOL*
Maar goed, ik begin er aan te wennen en het doet me ook niet veel meer. Knipoog
Ik vind het nu alleen nog maar zielig voor die mensen, je zal maar zo negatief in elkaar zitten! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:51

Ik vind de uitslagen van wedstrijden wel interessant omdat het best wel wat zegt over hoe iemand rijdt. Natuurlijk is het niet alleszeggend, sommige mensen zijn nou eenmaal handiger in een proef dan andere en natuurlijk zijn er omstandigheden en paarden die niet met alle omstandigheden kunnen omgaan (Jepperdeklepper van jasmijn bijvoorbeeld *LOL* ), maar het geeft toch een goede indicatie. En ik leef mee met de mensen van bokt die ik inmiddels irl gezien heb, het is fijn als ze goed scoren op wedstrijden, maar nog belangrijker is het dat ze fijn rijden.

Jura schreef:
En geluld wordt er toch wel, of je nou hoge of lage punten rijdt, je kan toch niet rijden.

Nou nou, volgens mij ben jij zelf altijd degene die je eigen prestaties (en die van je paardjes) op een wedstrijd naar beneden haalt, je vind het niet snel goed genoeg Knipoog .Bovendien zullen er altijd wel mensen zijn die dat van je vinden om wat voor reden dan ook. Waar het om gaat is dat je zelf weet waar je mee bezig bent en als de opgaande lijn er is kunnen ze uiteindelijk niet om je heen toch.

Overigens vind ik het wel een beetje vreemd als er gezegd wordt dat de resultaten anderen niet aangaan, als je zo denkt kan je beter helemaal geen wedstrijden gaan rijden denk ik. En dan overigens ook geen berichtje plaatsen als het een keer wel goed gaat he }> .

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:42

M.i wordt er wel eeeeeeeeerg veel druk gelegd op een wedstrijd er wordt gereden alsof er de wereld vanaf hangt ,terwijl het gewoon maar : nieuwe ronden ,nieuwe kansen is . Met het paard wordt omgegaan alsof t een brommer is :gas geven,en dan moet ie t doen .Doet ie t dan niet dan schaamt men zich ervoor en durft t niet te vermelden ,of gaat allerlei excuses verzinnnen. Vreemd ,\Waarom zijn zoveel mensen zo prestatie gericht ,terwijl hier op bokt heel veel gedaan wordt alsof t welzijn van t paard voorop staat.( begrijp me nou niet verkeerd ....als je wedstrijden rijdt dan wil dat dus niet zeggen dat t welzijn niet voorop staat )
Als je een keer een mindere wedstrijd rijdt ,of zelfs een seizoen dan kun je in een keer niet meer rijden ,Terwijl iedereen dat heel goed schijnt te kunnen als ik alle verhalen hier lees.
Ik denk dat t hierdoor komt dat er maar weinig zijn die hun mindere prestaties hier vermelden (even voor de goede orde ,ik vermeld helemaal niks want ik vind t t vermelden niet waard )
donderdag had ik met t jureren tot 2x een huilende amazone in de ring ,(Misschien moeten die echt een brommer kopen die doet t altijd )Nou die zullen hun resultaten waarschijnljk ook niet vermelden denk ik zo .......
(Nou zal ik wel weer heel veel commentaar krijgen denk ik maar ik kon t even niet laten.)

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 08:12

Ik ga helemaal met Jasmijn mee ik heb zowel mijn goede als mijn slechte punten hier al zovaak neergezet.
Ik heb nu 2 keer in de 130 gereden nml 137 en 139.
137 was helemaal terecht het liep voor geen meter.
Paard was onrustig , ik was onrustig en we staken elkaar alleen maar aan.
139 was gewoon pech.
voorlezer las 2 keer verkeerd en halverwege de proef was er een spook tja dingen waar ik op dat moment weinig aan kon doen ondanks dat het paard fijn liep.
Zo heb ik ook wel eens een voor mijn gevoel super proef gereden en was ik met 146 punten eerste....Jammer en balen maar blijkbaar iemand die veeeel meer wilde zien.

Tijdens de selectie's was het helemaal mooi 1 en dezelfde proef 2 verschillende jury's 136 bij de 1 en dus moest ik me diep schamen en 156 bij de ander en dus kon ik tevreden zijn.
Ik heb het gevoel maar even in het midden gelaten maar het laat wel duidelijk zien dat het geen bal uitmaakt met wat voor'n punten je thuis komt de 1 vind iets een 4 waard en de ander een 8 (had ik in dit geval bij het wijken voor het linkerbeen)
Ik heb trouwens een keer in de paard&sport gestaan toen had ik 169 punten en nmr 2 geloof iets van 156 of 157.
dat was zo onwijs grappig! Ik had namelijk een vreselijke bagger proef gereden een verkeerde galop en uit de middengalop vallen was NIET gezien door de jury mazzel hebben dus maar om te zeggen dat ik beter reed dan nmr 2? nee eerder slechter.
voor die proef heb ik me wel staan schamen ondanks die 169.
Of mijn eerste proef met Lodewijk 173 punten voor een eerste keer was ik super tevreden maar het was echt geen 173 waard hoor!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:16

Ik zet, net als Nimber en Jasmijn gewoon al mijn punten neer. Helaas waren dat wel voornamelijk slechte, omdat ik sinds ik een bokker ben voornamelijk L1 heb gereden wat niet echt denderend ging.
Mijn oude B punten waren leuker geweest om neer te zetten Knipoog, maar die van de L1 plaats ik evengoed wel. Dan kan ik het ook met jullie delen als ik wel een keer een puntje rijd, en dan weten de mensen die mijn verslagen een beetje volgen dat we er hard voor gewerkt hebben Lachen

Als er dan eens iemand langskomt om te meeten , hebben die iig geen te hoge verwachtingen van Graz en mij.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:18

ineke schreef:
M.i wordt er wel eeeeeeeeerg veel druk gelegd op een wedstrijd er wordt gereden alsof er de wereld vanaf hangt ,terwijl het gewoon maar : nieuwe ronden ,nieuwe kansen is . Met het paard wordt omgegaan alsof t een brommer is :gas geven,en dan moet ie t doen .Doet ie t dan niet dan schaamt men zich ervoor en durft t niet te vermelden ,of gaat allerlei excuses verzinnnen.


Als je hiermee doelt op reacties op bokt dan weet ik niet waar jij die indruk van krijgt maar die heb ik helemaal niet. Er zijn volgens mij slechts een klein aantal mensen op bokt die actief wedstrijden rijden en die daar regelmatig verslag van doen. Dit zijn ook mensen die in andere topics vaak een indruk geven van of hun mening geven over training van (meest)dressuur paarden. Die combinatie maakt het voor mij interessant om hun wedstrijdresultaten te lezen en als je ze 'een beetje kent' dan kan je meestal wel inschatten of de excuses er wat toe doen of niet. De 1 is wat fanatieker dan de ander maar over het algemeen heb ik het idee dat de mensen hier op een integere manier met hun paard omgaan. Paarden maakt een groot en belangrijk deel uit van hun leven uit (anders kan je niet trainen, verzorgen en bokken Haha! )

Het wedstrijdbeeld wat jij schetst is iets wat ik voornamelijk herken van de jeugd, waar door de ouders een dure pony/paard aangeschaft is en waar derhalve gepresteerd MOET worden. En wat het huilen op je paard betreft, ik kan me best voorstellen dat je je ontzettend hebt verheugd op een wedstrijd, het de hele week goed gaat, en dat er in je proef iets gebeurd waardoor je zo teleurgesteld bent dat de tranen ervan in je ogen springen. Ik kan het me zo snel niet herinneren maar ik herken het wel dus het zal mij ook wel eens zijn overkomen. En ik heb nog steeds geen brommer gekocht. Lachen

Maar we gaan weer helemaal off topic....