[quote="Yvonnelind"] Oja; houd er wel rekening mee dat je dan dus alleen kringwedstrijden kunt rijden in de regio van de vereniging en niet in je eigen regio. Dat is wel een vrij groot nadeel vind ik!
????? Leg het verschil eens uit als je wilt? Ik kan nl gewoon lid worden van de KNHS met een startkaart,net zo als bij mijn huidige vereniging. Als je een startkaart hebt kun je toch landelijk starten? Waarom is het anders een landelijke rijvereniging? Of zie ik het helemaal verkeerd???
Nee, dat ben je nooit. Je kunt je opgeven voor alle wedstrijden in het land. Behalve natuurlijk voor regiokampioenschappen ofzo. Sterker nog; ik rij meestal buiten mijn eigen provincie.
Ik ben ook lid van een vereniging die geen lessen organiseerd en verder ben je ook vrij om alles op eigen houtje of via de vereniging te regelen (opgave wedstrijden, aanvragen coupons enz enz) Ook geen verplichting om bij wedstrijden te schrijven of helpen enzo... Vanalles mag maar niks moet --> Lekker goedkoop lidmaatschap en geen verplichtingen
Ch (concour Hipique) mag je in heel Nederland starten, net als indoor wedstrijden. Kringwedstrijden zijn regio gebonden. De regio van de vereniging waar je lid bent dus, niet waar je zelf woont.
Ik woon in Friesland en als ik lid word bij de vereniging in Maastricht, dan kan ik ook alleen maar regio kampioen worden in Maastricht en Limburgs kampioen i.p.v. Fries Kampioen dus(om even een voorbeeld te noemen).
Wij hebben hier elke zomer zo'n 6-7 kringwedstrijden in de regio, o.a. de selectie wie er naar de provinciale kampioenschappen mag (is in elke regio). Ik zou het jammer vinden als ik ze zou moeten missen of er ver voor zou moeten rijden.
Dat is dus een nadeel als je bij een goedkope club ver weg gaat... Misschien is het het handigste om de goedkoopste club bij jouw in de buurt te zoeken.
Oh, dat valt wel mee dus. Zo fanatiek met kring wedstrijden ben ik toch niet. Ik vind het rijden voor puntjes gewoon een kick. Het maakt mij zelfs niet uit welke prijs ik heb. Ik wil steeds beter/meer punten rijden en mocht ik toevallig hoog scoren en ook nog een prijs winnen is dat natuurlijk heel leuk.
Bij onze vereniging is beide mogelijk en nog meer zelfs! Je kunt alleen wedstrijdlid zijn, wedstrijd en clubles rijdend lid en je kunt ook lesrijden als je geen eigen paard hebt (geen officiele wedstrijden dan). Ikzelf rijd clublessen en wedstrijden en zit in het bestuur en help mee met organiseren van wedstrijden en wedstrijdgerichte activiteiten. Wat helaas wel opvalt is dat het vaak allemaal op dezelfde mensen neerkomt en dat is erg jammer, want met meer mensen heb je minder werk en het is nog gezelliger ook!
Dat het altijd op dezelfde mensen neer komt is denk ik verenigingseigen... Het maakt niet uit of het de postzegelclub is of een rijvereniging.... Wel jammer, maar dat is een stukje houding van mensen in het algemeen.
Je vereniging klink top, jammer dat Friesland een beetje uit de richting is. haha!
Onze vereniging heeft ook geen clublessen, dus wij hebben zat leden die we bij wijze van spreken nooit zien. ( Alleen een mailtje af en toe om coupons te bestellen ). We organiseren wel 6 dressuurwedstrijden (KNHS ) per jaar, waar je als lid voorrang hebt bij het starten. Sommige ruiters zijn ook alleen lid van de vereniging, en hebben ergens anders een startkaart, zodat ze bij ons op concours kunnen starten. De organisatie komt ook bij ons altijd op dezelfde mensen neer, maar dat is bij elke vereniging zo, als ik het om me heen hoor