Niet starten, toch betalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: Niet starten, toch betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:43

Ook al ben je niet ziek maar heb je gewoon geen zin, als je je 24 uur van te voren schriftelijk afmeld hoef je niets te betalen.

Suzanne37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:39

Lielle schreef:
Suzanne37 schreef:
Ik vind het niet terecht om ruiters/amazones te laten betalen als ze een goede reden hebben om niet te starten. Een ruiter kan er ook niets aan doen als zijzelf of hun paard een blessure oploopt. Daar vraag je niet om. Wij laten zulke combinaties nooit betalen als ze netjes afmelden maar helaas is dat zeker niet overal zo.

Maar het secretariaat kan daar toch ook niets aan doen en heeft wel de moeite ervoor gehad.

Zoveel moeite is dat nu ook weer niet en er staan ook regelmatig mensen op de reservelijst die dan weer kunnen starten dus dan heb je daarvan het inschrijfgeld. Je moet ook bedenken dat als je als secretariaat soepel omgaat met alles dat ruiters dan een volgende keer ook sneller terugkomen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:56

Citaat:
Ik vind het niet terecht om ruiters/amazones te laten betalen als ze een goede reden hebben om niet te starten. Een ruiter kan er ook niets aan doen als zijzelf of hun paard een blessure oploopt. Daar vraag je niet om. Wij laten zulke combinaties nooit betalen als ze netjes afmelden maar helaas is dat zeker niet overal zo.

Maar het secretariaat kan daar toch ook niets aan doen en heeft wel de moeite ervoor gehad.

Zoveel moeite is dat nu ook weer niet en er staan ook regelmatig mensen op de reservelijst die dan weer kunnen starten dus dan heb je daarvan het inschrijfgeld. Je moet ook bedenken dat als je als secretariaat soepel omgaat met alles dat ruiters dan een volgende keer ook sneller terugkomen

Dat is nu net hetgene waar bij mij de nekharen recht overeind gaan staan; Ik kon zelf om een knullige reden een wedstrijd niet starten; daar kwam ik 3 weken van tevoren achter. Heb contact op genomen met het betreffende secretariaat, tevens een vervangende ruiter geregeld maar zowel zij als ik moesten startgeld betalen. Op die manier wordt er mooi twee keer geld gevangen voor 1 startplek. Eigenlijk vind ik dit ook niet kunnen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:59

Het kan ook niet. Sla ze gewoon om de oren met het artikel nummer van het regelement, en als ze daar niet naar willen luisteren bel je gewoon het knhs. Betalen hoef je zeker niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:42

Kokomo schreef:
Het kan ook niet. Sla ze gewoon om de oren met het artikel nummer van het regelement, en als ze daar niet naar willen luisteren bel je gewoon het knhs. Betalen hoef je zeker niet.

Dat is echt pertinent onwaar. Ik heb nu geen tijd om het artikel op te zoeken, maar als je je afmeldt na sluitingsdatum moet je ALTIJD inschrijfgeld betalen. Als je je niet tenminste 24 uur vooraf afmeldt, komt er een boete e.d. bij.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:09

Sleutelwoord is vraagprogramma In de vraagprogramma's die naar de knhs zijn verstuurd voor het aanmelden van de wedstrijd staat een sluitingsdatum. Die is bij mij 10 dagen van tevoren omdat ik dan een startlijst ga maken. Op papier dan want ik maak ook gewoon een reservelijst. De meeste ruiters die bij mij starten weten dat ook dus tot ik een startlijst ga maken hoeft men geen startgeld te betalen. Is de lijst al af en gepubliceerd dan moet men wel betalen als ik geen vervanger heb weten te vinden. 24 uur van tevoren is vet lastig dan. En bijna alle ruiters die dan toch onverwachts niet kunnen bieden vanzelf aan om startgeld te betalen ongeacht de reden van afzegging. Er wordt wel soepel omgegaan mocht er sprake zijn van rhino/droes want dat is een vorm van overmacht.
Dus heb een beetje respect voor het secretariaat als je op vrij korte termijn niet mee kan doen en betaal je startgeld mocht er geen vervanger zijn.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:04

Ik heb de regel verder hierboven letterlijk overgenomen uit de regelementen van KNHS. Als je die regelementen niet geloofd heeft het verder weinig zin nog verder te discussieren want wie geloof je dan wel??

Speciaal voor jou nog een keer de letterlijke tekst uit de regelementen van de KNHS gecopieerd, dus niet overgetikt en ook niet zelf verzonnen.

HOOFDSTUK 18 - INSCHRIJFGELD DEELNEMERS DRESSUUR EN SPRINGEN
Artikel 36- Inschrijven voor wedstrijden

Artikel 5.

Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven. Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden,
waarborgsommen en opslagen verschuldigd. Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:30

En speciaal voor jou pak ik deze zin er uit.

Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven

Dus als het vraagprogramma iets anders zegt dan dien je je daar aan te houden. Bijv. sluitingsdatum is 10 dagen voor wedstrijd dan hoef je tot 10 dagen ervoor niks te betalen. Daarna ben je het gewoon verschuldigd. Zo zit die regel in elkaar.
Het secretariaat kan deze regel wat versoepelen als ze coulant zijn met bepaalde situaties. Of verscherpen als ik lees dat sommigen echt lang van te voren alsnog moeten betalen.

Voor je verdere informatie:
De knhs bezit ook een kopie van het vraagprogramma met de sluitingsdatum er in. Voorbeelden van deze formulieren staan op de site van de knhs. Die vlieger van 24 uur gaat dan ook niet op als je belt.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:14

Dat stond al te lezen in het door mij gecopieerde artikel.
Er zijn echter nog zat verenigingen die daar geen aparte regel in hun vraagprogramma hebben staan.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:48

Citaat:
Ik heb de regel verder hierboven letterlijk overgenomen uit de regelementen van KNHS. Als je die regelementen niet geloofd heeft het verder weinig zin nog verder te discussieren want wie geloof je dan wel??

Hetzelfde reglement dat jij aanhaalt, alleen moet je het beter lezen.

Citaat:

Artikel 5.

Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven.
Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd.
Oftewel, als je je niet zo afmeldt krijg je een HEFFING OP HET INSCHRIJFGELD Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden,
waarborgsommen en opslagen verschuldigd.
Afmelden voor de sluitingstermijn is geen inschrijfgeld betalen!Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:45

Hoezo moet ik het beter lezen. Ik heb het hele regelement gecopieerd en hier geplaatst. Dus alles wat er toe doet staat erin. Ik heb dit in het geheel geplaatst zodat ieder alles kan lezen en dus dan ook kan weten wat er in staat.
Hoezo heb ik het dan niet goed gelezen?? Waar baseer jij je beschuldiging op dat ik het niet goed gelezen heb als ik alles hier plaats??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:48

Niet als beschuldiging bedoeld. Maar zie de vette stukken en mijn rode commentaar erachter.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:52

Dat staat toch volledig in de post die ik heb gedaan. Ik heb juist alles gekopieerd om er zeker van te zijn het niet op een manier er neer te zetten dat iemand iets anders er uit op maakt. Door de letterlijke tekst te plaatsen he ik dit mogelijke misverstand voorkomen. Als iemand anders dan de tekst niet goed leest is het aan die ander. Ik heb een volledige en correcte informatie gegeven. Het rood gedrukte stond er toch al dus wat heb ik dan fout gedaan ??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:55

Nee, dat rood gedrukte is mijn commentaar op het reglement. Het vette deel komt wel letterlijk uit het KNHS document, het rode erachter legt uit wat dat betekent. Volgens jou hoef je geen inschrijfgeld te betalen als je tenminste 24 uur van te voren afmeldt, en dat staat er dus niet. Als je afmeldt NA de sluitingsdatum en wel 24 uur VOORAF betalal je alleen het inschrijfgeld. Meld je minder dan 24 uur van tevoren af, kan het OOK nog zo zijn dat je een boete betaalt.

zamzam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:59

Lielle schreef:
Citaat:

Hetzelfde reglement dat jij aanhaalt, alleen moet je het beter lezen.

Citaat:

Artikel 5.

Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven.
Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd.

Oftewel, als je je niet zo afmeldt krijg je een HEFFING OP HET INSCHRIJFGELD
Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden,
waarborgsommen en opslagen verschuldigd.
Afmelden voor de sluitingstermijn is geen inschrijfgeld betalen!Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Het roodgearceerde van Lielle klopt helemaal.
je ben na sluitingsdatum ten alle tijden je startgeld verschuldigd.
Laatst bijgewerkt door zamzam op 03-05-06 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:59

Kokomo schreef:
Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt hieromtrend. Als je je 24 uur voor aanvang van de wedstrijd schriftelijk afmeld hoef je niets te betalen. Daar hoef je helemaal geen been voor breken, het hoeft niet
tenzij in het vraagprogramma een andere regeling wordt genoemd
. En dat doet vrijwel geen enkele vereniging. Vrijwel allemaal hebben ze gewoon de standaard regeling van de KNHS. Dat is allemaal na te lezen op hun site. Maar voor het gemak hier even de regeling .

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:01

waarop baseer jij dat dan? In het reglement (dat is dus de standaardregeling) staat wat ik hierboven nog een keer heb uitgelegd (afmelden na sluitingsdatum is betalen).

zamzam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:02

@ Kokomo Als je het niet geloofd bel dan de KNHS dan krijg je hetzelfde antwoord.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:03

Als in het vraag programma een regeling daarover staat geldt die vermelde regeling. Als dat niet het geval geldt de regeling zoals genoemd in de regelementen van het KNHS en die regeling is dat Als je je 24 uur van tevoren schriftelijk hebt afgemeld hoef je het startgeld niet te betalen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:05

Dat staat er niet, je hoeft geen heffing te betalen maar wel gewoon je inschrijfgeld.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:07

Citaat:

Artikel 5.

Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een
heffing

conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden,
waarborgsommen en opslagen verschuldigd. Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

zamzam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:08

Kokomo bel aub de KNHS op want dit gaat helemaal nergens heen telefoon 0577- 408242 anders blijf je aan jou niet kloppende standpunt vasthouden.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:34

Ik heb de KNHS gebeld, en die was het met mij eens dat de manier waarop ik de regelemnten lees kan leiden tot verwarring en niet duidelijk staat naar welke richtlijnen wordt verwezen. Jullie hebben gelijk, de regelementen worden bedoeld zoals jullie ze lezen. De KNHS zal naar het ertikel gaan kijken en de tekst aanpassen zodra dat mogelijk is.
Wel geldt, dat als er een geldige reden is( en dat wordt bepaald door de Federatievertegenwoordiger), en er wordt niet schriftelijk afgemeld, dat er dan geen heffing hoeft te worden betaald als men zich niet conform de richtlijnen afmeld.
Amen

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 15:36

Hahaha jeetje dit was niet mijn bedoeling van dit topic
Maarrr ik weet nu iig wel zeker hoe het zit

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:43

Heb me net voor 2 wedstrijden afgemeld door een blessure van m'n pony. Bij een organiserende vereniging krijg ik netjes het geld terug
Bij de andere vereniging moet ik wel betalen. Ligt er inderdaad dus maar net aan hoe coulant een vereniging is.