[JV]Verschil tussen jureren bij pony's of paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:39

Ik heb met Marco bij de pony's en de paarden wedstrijden gehad. En ik moet zeggen dat ik het makkelijk vond om bij de pony's een winstpunt te halen dan hier.
Dat hoeft niet aan de jury te liggen, het is ook een heel verschil in deelnemersveld. ZO gaat er bij de paarden veel meer geld om en moet je, vooral met een pony, al erg goed rijden om je ertussen te rijden Knipoog

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:57

Op een pony rijden bij de paarden vind ik sowieso een verhaal apart. Waar je bij de pony's zo door de L1 stoomt met punten richting en in de 170 kom je bij de paarden (L2 dan) jezelf toch hard tegen.
Daar wordt toch veel meer op takt gelet. En de zijgangen en dingen als uitstrekken moeten bij de paarden ook veel regelmatiger en vooral duidelijker gereden worden.

Ook denk ik dat het bij de pony's minder uitmaakt wat je onder je kont hebt (om het even grof te zeggen Lachen ) Als je daar een nette proef rijdt op een pony met matige gangen kun je toch hoger scoren dan een matige proef op een betere pony.

Kan ook zijn natuurlijk dat dat inmiddels anders is. Ik vind het moeilijk om de manier van jureren van nu te vergelijken met bijvoorbeeld zo'n 7 jaar geleden.

Een van de dingen die ik de laatste tijd vaak tegenkom is het positief beoordelen van achter de loodlijn lopen. Jury's, zeg het eens......
Waarom wordt dat steeds meer beloond?
Of is dat gewoon toeval?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:30

het gaat me er ook niet om dat ik geen wereldproef had gereden dat had ik ook niet verwacht. maar dat (lang nie alle natuurlijk) zich laten lijden door wat ze zelf mooi vinden..ik heb welleens bij iemand geschreven en als hij helemaal niet keek zegt hij bijvoorbeeld nog als het heel slecht was doe maar een 7...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:41

Bij ons werd er laatst gejurierd, en toen werd ene meisje van 7 op een pony van 1.10 eerste, niet dat ze goed reed(degene die 2de werd reed naar mijn idee netter) maar ook omdat ze toch zo klein is, ik vind dat ze dara eerlijk gezegd geen verschil in mogen maken..

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:28

Ja maar wat is nu doorstromen naar n hogere klasse voor de
A/B pony's.Ze mogen na het L niet meer promoveren en het L
voor a/B pony's is hetzelfde als het B voor C D en E pony's en paarden.
Het blijven dus beginners.
En om dan zo'n guppy lager te laten scoren als 150 p.
dat vind ik eigenlijk wel sneu.
Zij zijn eigenlijk nog een van de weinigen die voor de lol
meedoen en gewoon een leuk dagje uit willen hebben.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:42

AB pony's gaan tot M2! Althans vorig jaar nog

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:07

kadans16 schreef:
Ja maar wat is nu doorstromen naar n hogere klasse voor de
A/B pony's.Ze mogen na het L niet meer promoveren en het L
voor a/B pony's is hetzelfde als het B voor C D en E pony's en paarden.
Het blijven dus beginners.
En om dan zo'n guppy lager te laten scoren als 150 p.
dat vind ik eigenlijk wel sneu.
Zij zijn eigenlijk nog een van de weinigen die voor de lol
meedoen en gewoon een leuk dagje uit willen hebben.


het enige wat de A/B pony's niet hebben is de Z, M1 en M2 word gewoon gereden.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:19

Oh sorry ben van het oude NKB gebeuren.Hier mocht je niet hoger als L2
met een B pony.Bij de andere bonden idd wel ja.
Maar ik dacht dat dat sinds de nieuwe bond niet meer mocht A/B tjes in het M en Z?

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:24

Volgens mij gaan de A/Btjes idd maar tot de L. Maar ik geloof dat dat pas sinds dit jaar is?? Jammer hoor want die kleintjes kunnen best wel wat!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:21

ik heb pas geleden nog A/B pony's M1 en M2 zitten jureren!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:34

En hoe deden ze het ,kunnen de groten er nog wat van leren?? Slim

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:35

Jollybollie schreef:
Volgens mij gaan de A/Btjes idd maar tot de L. Maar ik geloof dat dat pas sinds dit jaar is?? Jammer hoor want die kleintjes kunnen best wel wat!


M1 A/B = L2
M2 A/B = M1

A/B pony's gaan idd tot M2. M1 voor cat A/B = proeven L2 voor overige categorieën en de A/B M2 = proeven M1 voor overige categorieën

snappen we het nog Haha! (ik moest namelijk 2x lezen voor ik het snapte Bloos )Zag het laatst toevallig in het proevenboekje staan (bij inhoud)

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:27

kadans16 schreef:
En hoe deden ze het ,kunnen de groten er nog wat van leren?? Slim


redelijk wel, wat ik alleen wel jammer vind is dat je heel weinig combinaties hebt in deze klasse.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:32

B ponys mogen M2 starten A ponys mogen t/m L2.Mijn zoon rijdt M2 met een B pony.Ik zou zeggen juryleden gewoon net als de rest behandelen waarom een andere behandeling als ze straks op een cde pony gaan starten en dingen verkeerd doen komt de klap alleen maar harder aan. Bloos!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:17

hoera schreef:
B ponys mogen M2 starten A ponys mogen t/m L2.Mijn zoon rijdt M2 met een B pony.Ik zou zeggen juryleden gewoon net als de rest behandelen waarom een andere behandeling als ze straks op een cde pony gaan starten en dingen verkeerd doen komt de klap alleen maar harder aan. Bloos!


hoe verklaar je dan dat afgelopen weekend op de hippiade een combinatie van onze vereniging een A pony heeft en de M-kampioenschappen heeft gereden?

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:20

judithh schreef:
hoe verklaar je dan dat afgelopen weekend op de hippiade een combinatie van onze vereniging een A pony heeft en de M-kampioenschappen heeft gereden?



Geen idee hoe hoog is de pony??Anders had het niet gemogen volgens mij *gaat heel snel de regelementen nakijken* Knipoog

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:23

Het is toch gewoon de categorie A/B? Of ben ik nou blonT? Verward Haha!
En de A/B tjes gaan inderdaad tot het M2

Citaat:
KNHS Kampioenschap Individuele Dressuur
klasse M1/M2 categorie A/B

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:40

Nou niet dus ik heb het even opgezocht !!!
Het was altijd de cat a/b .Maar is in feb 2003 cat a en b geworden.
A pony zijn tot 117
B pony 117 t/m 126,5

Ik citeer :

Ponyruiters, die rijden met een pony behorende tot de cat B mogen niet promoveren naar de Z1 en Z2 dressuur.

Ponyruiters die rijden op een pony behorende tot de cat A mogen niet promoveren naar de klasse M1 of hoger

Bron ,

KNHS Disiplineregelement dressuuur 2003

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:43

Vreemd..
Waarom is met de Hippiade de A/B dan telkens samen verreden? Zowel dressuur als springen...

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:59

Hoe bedoel je?
In de L2 a en b zou dat kunnen maar in de M1 en M2 zouden alleen B ponys mogen rijden .Alleen worden M1 en M2 wel in handicap verreden . Verward

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:02

Nou, zoals ik al gequote heb.
het kampioenschap M1 en M2 dressuur categorie A/B
en het kampioenschap L springen categorie A/B
Kijk maar bij de uitslagen

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:41

Ja dat heb ik gezien maar in de M zullen vast geen A pony`s meegelopen hebben anders moet de KNHS zijn eigen regeltjes nog maar eens nalezen.

Bij het springen is het idd ook tot de L Cat A en B

spicy_l0ver
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:18

h0oiii...

Nee ik vind niet dat een jury 0nderscheid mag maken maar t0ch gebeurd het helaas veel...
0ok d0ordat de p0ny bijv. de kleur heeft waar de jury niet van h0udt, 0f 0mdat de ruiter/amaz0ne die er0p zit ze niet aanstaat...
0ok bij de verz0rging wil ik zeggen dat bijna de hele ring hetzelfde cijfer krijgt dus heeft de eerste een 8 dan heeft de rest bijna altijd 0ok een 8..!!
Dat weet ik 0mdat ik een jury aardig g0ed ken en 0mdat zij dat tegen mij zei..! Scheve mond

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:31

spicy_l0ver schreef:
h0oiii...

Nee ik vind niet dat een jury 0nderscheid mag maken maar t0ch gebeurd het helaas veel...
0ok d0ordat de p0ny bijv. de kleur heeft waar de jury niet van h0udt, 0f 0mdat de ruiter/amaz0ne die er0p zit ze niet aanstaat...
0ok bij de verz0rging wil ik zeggen dat bijna de hele ring hetzelfde cijfer krijgt dus heeft de eerste een 8 dan heeft de rest bijna altijd 0ok een 8..!!
Dat weet ik 0mdat ik een jury aardig g0ed ken en 0mdat zij dat tegen mij zei..! Scheve mond


Je o doet het wel! hij zit er niet voor niks op.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:58

hoera schreef:
Hoe bedoel je?
In de L2 a en b zou dat kunnen maar in de M1 en M2 zouden alleen B ponys mogen rijden .Alleen worden M1 en M2 wel in handicap verreden . Verward


deze pony is 114cm dus wel degelijk een A-pony en heeft in de catagorie M1 gestart wel inderdaad in handicap aangezien deze klasse een L2 proef rijd wat gezien wordt als M1 bij de A/B pony's