als eerste starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jetzelover

Berichten: 63
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: emmer-compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:56

kan ik nog een startkaart aanvrage met een 23 jarige fjord is dat een goed idee Wow! Nerd

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 13:07

jetzelover schreef:
kan ik nog een startkaart aanvrage met een 23 jarige fjord is dat een goed idee Wow! Nerd


Euh..zet dit maar in een ander topic Lachen

jetzelover

Berichten: 63
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: emmer-compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:19

talented schreef:
Euh..zet dit maar in een ander topic Lachen
oke maar hoe haal ik hem weg

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:12

nou om nog even verder over het onderwerp van dit topic te gaan, ik vind het ook veel fijner als ik als een van de laastste mag, en als het voor mijn gevoel goed gaat, dan ziet de jury dat ook en dan kunnen zijn vergelijken met al die andere voor mij.. ik denk dat dat soms in mijn voordeel is. maar ik heb ook wel eens gehad dat ik in beide ringen als 1e moest starten en dat ik 2 keer eerste werd.. ik denk ook (weet ff niet meer wie het gezegd had) dat het meer voor je gevoel gaat... en idd.. dat wachten vind ik een heel groot nadeel...

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:20

Het moet eigenlijk niks uitmaken! Een jury heeft al zo veel combinaties gezien dat ie toch wel voort weet waar het niveau ongeveer moet liggen. Slecht is slecht en goed is goed zou ik zo zeggen Lachen

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:23

ik moet bijna altijd als 1e starten waarom weet ik ook niet maarja...
Het maakt bij mij niet uit... meestal krijg ik gewoon de punten die ik verdien

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:26

jipkip schreef:
ik vind het ook veel fijner als ik als een van de laastste mag, en als het voor mijn gevoel goed gaat, dan ziet de jury dat ook en dan kunnen zijn vergelijken met al die andere voor mij..


Als ik jureer vergelijk ik niet, maar becijfer ik wat ik zie, dit gaat dus niet helemaal op. Het is misschien wel een klein voordeel als je direct na iemand start bij wie het heel slecht ging en jij doet het stukken beter.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:26

Ja, laatst schreef ik weer eens bij een Z jury, die man had al 7 combinaties in de Z2 gezien, waarbij het echt heel slecht ging, grote fouten, onzuivere gangen enz. het waren overigens wel stuk voor stuk vreselijk mooie paarden, toen kwam nr. 8 binnen ( de laatste) ,
het was een gewoon paardje, maar de gangen waren goed, er zaten geen fouten in en die man was zo blij dat hij eindelijk eens iets goeds zag dat hij boijna alleen maar 7-ens en 8-ten gaf, terwijl deze combinatie als ze als eerste gestart hadden, waarschijnlijk wel winst hadden gereden, maar niet met allemaal 7-ens en 8-ten Haha!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:28

Ook schrijf ik vaak bij het ZZGP, toch merk je daar dat er weer hele andere dingen meespelen...... je naam, dat maakt daar echt veel verschil Bloos!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:14

Ik moest vrijdag als tweede starten en ik was derde (van de 15).

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:25

Op een buitenconcours heb ik wat minder moeite met wachten. Meestal heb je dan ook meer te doen. Nog springen erna, of met een ander paard dressuur rijden. En als het niet te ver is breng ik het paard gewoon alvast naar huis.
Indoor vind ik het vervelender. Dan is het gewoon dressuur rijden en als je als eerste bent wachten. Geen springen erna. En als je een ander paard in een andere klasse rijdt is dat altijd veel later of zelfs op een andere dag.
Sommige organisaties hebben dan gelukkig wel het fatsoen om tussenstanden op te hangen. Als je dan meteen ziet dat het niks is kun je lekker gaan.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:36

Ja starten als ( een van de) eerste is misschien toch zo gek nog niet, wat ik ook een heel groot nadeel van als (een van de) laatste starten vind, is dat je vaak toch met het losrijden in de knoop komt, pas geleden moest ik als laatste starten om half 1, de dag daarvoor nog even gebeld of er veel uitvallers waren, niet dus, was ik keurig om half 12 op het los rijd terrein, dan kan ik nog wat rond stappen, ik doe liever rustig aan dan dat ik me moet haasten, wat denk je, zaten er nog maar 3 voor me, er waren er 6!!!!! van de 26 niet op komen, zonder zich af te melden, of ik even mijn paardje in een kwartier los kon rijden , je zou kunnen zeggen dat je dan je starttijd mag aan houden, maar als de jury dan 3 kwartier op jou moet wachten daar wordt hij ook niet blij van Boos! en de mensen voor jewaren ook blijkbaar allemaal eerder gestart, als je een hitte petitje hebt waarbij je wat langer moet los rijden is dit echt een groot nadeel, dan kan je nog maar beter als eerste stappen, dan is je voorbereiding in ieder geval optimaal.

fidootje
Berichten: 58
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:17

Moet zondag als eerste starten, het is ook de eerste keer M1 en ik heb een half jaar niet gestart vanwege een blessure, dus extra spannend.....
Ik ben vaak als eerste aan de beurt en merk daar eigenlijk niet veel van, als hij mee wil werken en goed loopt heb ik eigenlijk altijd wel goede punten en als hij echt vervelend is lage punten, zoals het hoort.
Dus ik ben benieuwd zondag.....

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:02

Moet op zich niks uitmaken.

Maar ik heb wel eens geluk gehad toen ik als 4de ofzo moest Tong uitsteken In het begin waren er vet hoge punten (begin 170, eind 160) en op het einde allemaal 140'ers. Ik weet niet of dat nou kwam doordat er slechter gereden werd of niet...

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:15

Ik vind wel dat het wat uitmaakt.
De eerste wordt vaak gebruikt als vergelijking voor diegene die daarna komen.
Het is dus behoorlijk moeilijk jureren.
Maar ik merk vaak dat het wel strenger is.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:31

Ik start liever als een van de laatsten, ook al heb ik nog maar 1x benadeeld gevoeld toen ik als eerste moest starten, maar verder nog nooit. En ik heb al vaak als eerste gestart.

Over t algemeen vind ik dat de jury's gewoon 'constant' punten, maar als je als eerste moet, dan duurt t zolang tot de prijsuitreiking Knipoog

fidootje
Berichten: 58
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:01

Vandaag als eerste gestart en in de 1e proef 156 punten en 3e plaats,
in de 2e proef 159 punten en 1e!!!!!
Dit was voor mij de eerste keer starten na een half jaar door blessure en ook nog eens de eerste keer in het M1.
Wat mij betreft maakt het dus niet veel uit of je als eerste start of niet.... Lachen

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:36

Ik heb al best vaak als eerste moeten starten en kreeg gewoon de punten die ik verdiende Lachen Het enige waar ik moeite mee kan hebben is dat ik dan eerder op moet staan Schijnheilig

texje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:43

een goede jury moet de laatste net zo punten als de eerste. maar ik denk dat de meeste jury's (op basiswedstrijden) bij de eerste combinaties de kat uit de boom kijken, en zodoende de laatste hoger punten.

het is niet eerlijk, maar zo werkt het vaak wel volgens mij.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:57

Och heb ook heel vaak als eerste moeten starten en tot nog toe had ik altijd goede punten. Sterker nog, mijn eerste officiele wedstrijd in Waspik moest ik als eerste van de 30 en toen werd ik eerste Haha! Op de selectiedagen in Woudenberg moest ik als 1 van de eerste en werd ik 3e, dus volgens mij maakt het geen ene bal uit Knipoog

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:13

Ik moet over een paar weken ergens als 2e starten, dus weet ik nou al dat ik als eerste moet. Nummer 1 komt bijna nooit opdagen of is al van tevoren met een of anders smoesje afgemeld.

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:07

Ik moest zaterdag(selectie) als 1e starten om half 9 smorgens(gaaaap). Ik hou er zelf ook noooit van om als 1e te starten maar ag ik dacht ik bekijk t maar positief en mn vader had gezegt de 1e de beste. Naja.. daar ging ik dus maar niet van uit. Maar ik dacht ag wat maakt het ook uit. En de jury zei tegen mij'' ben jij de eerste in deze baan.'' Ik ja. hij'' oh die eerste die ik altijd moet jureren in de baan die mag de baan even verkennen alvast een hoeslag maken Haha! Dus ik dacht gelukkig een jury met een goed zin:P. Het ging opzich wel goed. En had stiekem wel gedacht op een klein wp.. Maar toen later heb ik gehoord dat het een strenge jury was. Dus ik dan zou ik wel geen wp hebben Tong uitsteken. Later krijg ik mn punten 162-2=160:) had mn zweep nog in de proef vast (dommdomm) Ik weet t. en ik hoorde dat er maar 1 in het hele m1 een wp had. Naa ik had een wp maar ik dacht dat er wel meer zouden zijn. Maar neej ik was 1e en als enigste een wp in de M1:p... En nou mag ik naar de fk. Want vorige selectie was ik 2e en nou 1e Lachen en de hoogste punten van de M1...over 2 wedstrijden(k ben zo blij ) op mn eigen beleerde pony):P:P:) had mn vader toch gelijk de 1e de beste Tong uitsteken ahhaha

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:10

Tja het grootste nadeel is dat je heel lang op de prijsuitreiking moet wachten Scheve mond Ik had laatst wel mazzel, ik moest als één na laatste van de 27, stel je voor als je als eerste moest *LOL*

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:55

Ik heb nooit problemen met als eerste starten gehad...

Wel dat er bijvoorbeeld de eerste groep (15 combinaties dus daar moet op de Amev Hippo Cup wel een paar winstpunten tussen zitten niet? Scheve mond ) bijna geen 60% was gevallen.. krijg je de pauze, jury´s kletsen met elkaar, "ja de punten zijn toch wat laag he", wat krijg je??? Na de pauze alleen maar boven 60% Verward Heel raar... en het was niet dat de beste als laatste zouden starten...
Bij de zzgp moet ik stiekem ook opmerken dat de naam er toe doet, de stap van mijn paard is niet denderend, in het begin was dat dus terecht een 5. Maar mijn paard is toch echt beter gaan stappen, internationaal Ita en UK (andere jury´s die mijn naam niet kennen) kreeg ik de laatste 5 proeven allemaal 6en (van ±8 verschillende jury´s) voor de stap. In nederland kreeg ik daarna geen 6 dominique komt in de ring, dus dat is een 5 voor de stap.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:29

Het maakt mij niet uit. Voor 2 weken terug starte ik als eerste, en vorige week als laatste. Het heeft allebei zijn voordelen. Als je als eerste start is het meestal nog vrij rustig, maar als je als laatste start is er meestal geen druk meer en is de jury nog bereid om je enkele adviezen te geven. Ook hoef je dan niet lang te wachten op de prijsuitreiking. Hogere punten geloof ik niet zo in. Je zult het toch zelf moeten doen!