Voorpluk WEL of NIET invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voorpluk WEL of NIET invlechten

Wel
95 (70%)
Niet
39 (29%)

Totaal aantal stemmen: 134


riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:03

Nathalie schreef:
Waarom laat je de staart dan niet loshangen?
Ik vind zo'n vlechtje ook vreselijk. Dan is los nog mooier..


loshangen is ok,maar dan wel bij de staartwortel geschoren of de haren getrokken.

Dit alles is volgens het regelement.

blz 35 dressurproeven boekje.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:02

Ik vlecht de voorpluk ook in. Dat staat bij Risco veel mooier. Krijgt hij een chique koppie van en het staat ook verzorgd.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:05

Ik heb NIET gestemd.. dit eigenlijk omdat Cinzano haast geen voorpluk heeft Scheve mond

Als hij een hele volle voorpluk zou hebben zou ik het ook niet doen, maar als hij een matig voorplukje zou hebben wel. Tong uitsteken

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:13

Ik heb wel invlechten gestemd. Vind ik mooier staan... is bij Obsession (en vroeger bij Cindy) wel een enorm gepriegel aangezien ze haast geen voorpluk hebben..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:32

Ik vind het mooi, maar ik kan het niet, want ik vind t namelijk alleen mooi als je het invlecht bovenop.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:15

Invlechten! Zowel voorpluk, manen als staart.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:24

Ik vind de voorpluk invlechten zeer mooi staan!
Maar bij mijn paardje (beetje het zwaardere type) ,die overigens een gigantisch mooi koppie en bles heeft,vind ik los toch mooier.
Ze heeft een net ietsie te grof koppie om hem in te vlechten vind ik.
Ze heeft ook een super mooie volle golfende voorpluk,dus ik laat hem lekker los Haha!

Bij andere paarden (met uitzondering,zwaardere types en koudbloedrassen) vind ik toch wel dat die voorpluk ingevlochten moet zijn.Het geeft gewoon net dat beetje extra vind ik,het is gewoon ook wat chiquer

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:26

Wel, 't staat gewoon mooier vind ik, behalve bij koudbloeden, daar vind ik het mooier als die gewoon lekker loshangt, b.v bij een haflinger met een hengstenvlecht staat het veel mooier als de voorpluk gewoon los hangt.

fique

Berichten: 2504
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:03

ik vind het wel netter staan zo'n ingevlochte voorpluk.hangt er alleen wel vanaf wat voor paard of pony t is. Vingers aflikken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:08

Ja, ik ga toch voor invlechten.
Maar er zijn natuurlijk weer uitzonderingen. Paarden met een wat groot hoofd en een grote dikke voorpluk hoeven van mij niet gevlochten te worden. Dan staat de voorpluk ook wel stoer.

Maar bij de meeste paarden 'gewoon' vlechten.
Helaas kan ik het bij mijn eigen paard niet doen. Haar maantopje is ooit gescalpeerd geweest, waardoor het maar een heel dun stukje is (ik heb wel al een stukje manen naar voren gehaald Schijnheilig ). En ook zit er een litteken onder. Dus ik laat het plukje maar voor wat het is.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:15

ligt er per paard een beetje aan, bij mijn pony doe ik het wel want dat vind ik mooier staan maar sommige paarden krijgen er dan een heel lang hoofd van en dan vind ik los mooier, net als bij friezen en shetlanders en hafligers enzo

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:54

Invlechten! Dat staat veel verzorgder.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:33

Ik vind ingevlochten ook veel netter en verzorgder staan! En ik vind dat mijn paarden er ook wel een mooi hoofd van krijgen Ook al staan ze totaal niet stil als ik de voorpluk invlecht dat heb ik er wel voor over Schijnheilig Natuurlijk vind ik bij Friezen het mooier als de voor pluk los is

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:36

Ik heb op WEL gestemd maar ik rij zelf een fjord en die vlecht ik niet in! Vind ik niet mooi bij een fjord. En hij heeft zo'n mooie lange dikke voorpluk dus die wil ik natuurlijk even showen KnipoogO:)

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:50

Nou zoals je op me profiel kan zien heeft me paard een vrij grof hoofd en een hele grote witte bles, ik vind het geen porum om er dan een knotje te maken. Ook vind me paardje het helemaal niet leuk als ik aan zijn voorpluk kom en kom ik er nooit bij omdat ie zijn hoofd zo hoog doet! :s

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:57

TIP voor paarden met een DUNNE voorpluk:

knip een stukje van de staart af, zo lang als de voorpluk(of van een ander paard, ik gebruikte altijd desire dr staart voor destiny's voorpluk als destiny had geschuurt en knotjes moest hebben)

maak een staartje van de voorpluk, en doe bij dat staartje dat plukje staartharen
maak daar een vlechte&knotje van, heb je toch een mooi knotje

het wordt dan wel wat lastiger om het bovenop mooi in te vlechten, maar als je paard een dunne voorpluk heeft, en je wil dat plukje voor plukje invlechten, zie je dat toch haast niet, kan je er net zo goed een strak staartje van maken zonder eerst het bovenste stukje in te vlechten.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:04

Renske20 schreef:
Invlechten en zorgen voor een hele chique frontriem, dat maakt het plaatje helemaal af

ik heb dan ook een uitgebreide collectie frontriemen, met goud, met steentjes, met goud&steentjes enz enz Haha!

wel invlechten, niet gewoon vlechten, maar bovenop plukje voor plukje invlechten, niet heel de voorpluk pakken en vlechten alsof je een gewoon knotje maakt, dan zit dat haar bovenop zo los, als je t invlecht, dan zit t het mooiste, zal wel ff een foto zoeken

Afbeelding

helaas wel een foto van mn oude hoofdstel+frontriem, heb inmiddels een mooiere, ga ff verder zoeken voor een nieuwe foto


Hee Leuk! Ik had dezelfde frontriem, dat was ook de reden voor mij om het voorplukje te gaan invlechten. Ik vond eerst dat mijn paard zo'n maf hoofd kreeg maar sinds ik die frontriem had ben ik ook gaan vlechten!
Ik heb nu ook een nieuwe frontriem, een mooiere ( Schumacher Wave )! Ik blijf dus ook invlechten, het staat ook netter!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:18

hier een nieuwe foto. kan je het ingevlochten stukje bovenop beter zien, (en mn andere hoofdstel, met mooiere neusriem, al had die andere ook wel wat)

Afbeelding

Javmo heb je een foto van je nieuwe frontriem?ben altijd nieuwsgierig naar mooie frontriemen Haha!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:37

Ja, ik heb even gezocht op internet. Dit is een klein stukje van de frontriem:

Afbeelding

Lekker veel geglitter! Haha! Ben ik gek op haha! Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:40

moooooi! daar hou ik wel van ja Haha!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:43

Op www.os-sattlerei.com onder Zubehor en dan Stirnbander daar vind je een heleboel mooie frontriemen!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:07

Voorpluk invlechten!

Het is echt een storend gezicht (vind ik) als een paard de ring in komt met mooie witte beentjes, staart netjes, manen mooi gevlochten en dan de voorpluk los...

Voor mij is het een soort idee van:

1. Ik wil wel maar ik kan niet Bloos!
2. Tijd was op
3. Geen zin om er moeite voor te doen

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:43

riccardo"]
[quote="Nathalie schreef:
Waarom laat je de staart dan niet loshangen?
Ik vind zo'n vlechtje ook vreselijk. Dan is los nog mooier..


loshangen is ok,maar dan wel bij de staartwortel geschoren of de haren getrokken.

Dit alles is volgens het regelement.

blz 35 dressurproeven boekje.
[/quote]

Is dat verplicht? Mijn pony heeft een super dikke volle staart die ik dus niet ga scheren/trekken aan de bovenkant, en invlechten doe ik ook nooit... Nog nooit commentaar op gehad Verward
Over de voorpluk: Ik heb gestemd op wel invlechten, vind ik er veel verzorgder uitzien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:07

Wel, maar niet altijd.. Bv bij een Fjord ofzo niet, of als een pony dikke manen heeft ook niet, maar anders wel.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:13

Ik vecht de voorpluk van mijn paard niet om, omdat hij een mooie volle voorpluk heeft en ik vind dat hij een super groot hoofd krijgt als zijn voorpluk is ingevlochten.
Maar ik heb ook alweer een opvolger klaar staan en ik denk dat ik bij haar wel d'r voorpluk invlecht want het is maar een heel klein zielig plukje