Welke cap met dressuur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:25

Heel graag Scheve mond
En graag alleen ontopic reacties...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:30

Nathalie schreef:
Nou ik rijd ook gewoon met een ouderwetse engelse cap en ik zie ook nog ontzettend veel mensen met zo'n cap rijden. Dus het is echt niet verplicht en ze kunnen je er dus ook niet op diskwalificeren.

Dat wil nog niet zeggen dat het niet verplicht is,
zo zie je ook nog zat mensen rijden zonder plastron...

Of het verplicht is weet ik verder niet, per 1 april zijn er wel rare dingen gewijzigd waar de meeste mensen (incl. KNHS) nauwelijks van op de hoogte zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:38

Uit de reglementen van de KNHS voor de dressuur:

KNHS schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften
...
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.
Voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.
...
Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit
toegestaan.



Hieruit maak ik op dat een 'ouderwets' model ook nog steeds toegestaan is in de dressuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:14

Sjuimpje"]
[quote="Nathalie schreef:
Nou ik rijd ook gewoon met een ouderwetse engelse cap en ik zie ook nog ontzettend veel mensen met zo'n cap rijden. Dus het is echt niet verplicht en ze kunnen je er dus ook niet op diskwalificeren.

Dat wil nog niet zeggen dat het niet verplicht is,
zo zie je ook nog zat mensen rijden zonder plastron...

Of het verplicht is weet ik verder niet, per 1 april zijn er wel rare dingen gewijzigd waar de meeste mensen (incl. KNHS) nauwelijks van op de hoogte zijn.
[/quote]

Maar wanneer het verplicht is, dan wordt daar toch wel wat van gezegd wanneer je met een engelse cap rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:07

afgelopen brabantse kampioenschappen was het officieel nog niet verplicht met een veiligheidshelm bij de paarden te springen. toch stond er een bondsvertegenwoordiger mensen erop attent te maken dat ze per 1 april verplicht waren met een goedgekeurde helm te rijden. ook moesten daar de mensen met een ouderwetse cap hun bandje omer hun kin doen. nou dat was wel 100x meer voor schut dan eeen veiligheidshelm