Ingevlochten staart tijdens wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:12

Een geschoren staart kan mooi zijn vind ik, maar ik vind het absoluut niet mooi bij paarden die al een dunne staart hebben.

Zelf vlecht ik de staart in tijdens de dressuur en SGW wedstrijden. Ik vind het wel heel erg lelijk als een staart scheef is ingevlochten of heel erg los.. dat staat gewoon niet mooi..

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:51

Ik heb het wel altijd ingevlochten en ik vind het ook wel mooi Lachen

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:39

Ik vind scheren niet mooi. Nu scheelt het dat ik nu vooral in de pony's zit. Ik vind het het mooiste om de vlecht er boven te laten liggen. Het verschilt per beest of dat wel of niet lukt. Het verschilt ook per beest of ik grote of kleine plukken gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:02

Ik vind bij paarden met een dunne staart geschoren ook niet mooi


Kawa heeft ook een penny staart Lachen
(Maar ik ben te zuinig op elk sprietje haar wat hij heeft Lachen )
Gevlochten dus

Ik vind het juist weer onverzorgd als er niets aan gedaan is.
Dus smaken verschillen.

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:16

Hahaha, hier ben ik weer met mijn grote mond Schijnheilig

Kom ik gisteren op stal, hebben ze Fitz onder handen genomen met toiletteren! En wat hoorde daarbij: jawel, een opgeschoren staart. Dus ik vroeg nog: hoe kunnen jullie dat nou doen?
Dat staat toch veel mooier was het antwoord en nadat ik aan de kant had gekeken met rijden moet ik zeggen dat het er toch wel erg verzorgd uit zag zoals hij zijn staart draagt }>

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:20

Ze lijken veel meer kont te hebben met een geschoren staartje tussen die mooie ronde billen Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:10

Ik vind gevlochten mooier, maar dan wel mooi gevlochten. Dus niet van die hele grote plukken in een losse vlecht, maar kleine plukjes, strak gevlochten vind ik toch best wel mooi Haha! Hmmm toch een pony-meisje Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:26

Ik scheer de staart zeker niet, en hij heeft zeker geen pleeborstel.
Laat mij dan ook maar een ponypennymeisje van 36 zijn want ik vind een vlecht ook netjes staan, eigenlijk best een leuk vooroordeel Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:32

Ooooooo, wat zonde Fitz met een opgeschoren staart. Daar zouden ze mij woedend om krijgen als iemand Pablo zijn staart zou opscheren. Nee ik ben en blijf ene pony meisje van 24 die keurig de staart invlecht. Echt, veeeeeel en veeeeeel mooier dan een opgeschoren geirriteerde plee borstel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:43

Fitzroy schreef:
Hahaha, hier ben ik weer met mijn grote mond Schijnheilig

Kom ik gisteren op stal, hebben ze Fitz onder handen genomen met toiletteren! En wat hoorde daarbij: jawel, een opgeschoren staart. Dus ik vroeg nog: hoe kunnen jullie dat nou doen?
Dat staat toch veel mooier was het antwoord en nadat ik aan de kant had gekeken met rijden moet ik zeggen dat het er toch wel erg verzorgd uit zag zoals hij zijn staart draagt }>

Hahaha,
ik vond het al apart dat ze daar nog niet over begonnen waren Haha!
Ze hebben groot gelijk, de achterhand komt zo veel beter tot zijn recht!

Gefeliciteerd met zijn strakke staartje Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:56

Hij begint nu op een echt dressuurpaard te lijken Knipoog: zijn oren zijn ook helemaal uitgeschoren en hij heeft ook geen baard-, snor-, kin- en 'noem maar op"-haren meer Haha!.
Beentjes opgeschoren en hij kan zo de vrachtwagen op!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:58

Fitzroy schreef:
Ik vind het zelf een beetje 'ponymeisjes-achtig'. Ik doe helemaal niets aan de staart. Dan lijkt hij nog het meest vol.
Punten voor de verzorging krijg ik toch niet.


Ik doe er ook niets aan, ja wassen en spul er in en netjes uitkammen.

Zonde van Fitz zijn staart!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:59

fabienne schreef:
Ze lijken veel meer kont te hebben met een geschoren staartje tussen die mooie ronde billen Haha!


Oh nee, en dan kijk je zo in hun gat....gruwel Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:01

En toch vind ik het zonde dat het gedaan is. Oren knip ik netjes bij, snor haren gaan er echt niet af! De baard wel (dus onder zijn kaaklijn). Benen hou ik ook netjes bij. De haren in zijn oren en om zijn neus zitten er niet voor niets en zoals je al eerder zei, je punten worden er niet horen van zonder die haren. Jammer hoor....

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:07

Ik schrok ook wel toen ik hem zo kaal zag, maar bij nader inzien vind ik het toch wel toppie! Met name die oren, dat staat echt super verzorgd ...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:18

Strak in het pak!
Ik zie niets liever, hoewel ik zelf de oren nooit helemaal leeg haal, ik scheer ze altijd iets 'hol' naar binnen toe. Mijn paarden staan de hele dag buiten en dan is het risico groot dat er een keer een beestje invliegt...
Verder gaat alles eraf, snorharen, die lange haren boven en onder de ogen, baardharen, 3e oor, voeten etc.

abby
Berichten: 1666
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:30

Fitz, hadden ze je niet gevraagd of ze dit mogen doen, of hoort dat ook bij het in training geven? Ik geloof dat ik uit mijn vel gesprongen zou zijn als ze mijn paard onder handen hadden genomen zonder dat van te voren aan mij te vragen!

Ik heb drie paarden die gewoon puur natuur rondlopen. Het is ten strengste verboden om met een schaar of scheerapparaat bij ze in de buurt te komen!

Wel heb ik pas Meagan's staart iets geknipt omdat hij te lang werd en het gevaar bestond dat ze er op zou gaan staan. Bij Abaigeál heb ik ooit haar oren iets uitgeknipt omdat die vol haar èn oorsmeer Misselijk zaten...

In het werk heb ik Meagan haar manen wel altijd gevlochten, anders zit ik continu -letterlijk in dit geval- met mijn handen in het haar!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:34

Fitzroy schreef:
Ik schrok ook wel toen ik hem zo kaal zag, maar bij nader inzien vind ik het toch wel toppie! Met name die oren, dat staat echt super verzorgd ...


Oren doe ik wel dat staat idd wel heel netjes....

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:58

abby schreef:
Fitz, hadden ze je niet gevraagd of ze dit mogen doen, of hoort dat ook bij het in training geven? Ik geloof dat ik uit mijn vel gesprongen zou zijn als ze mijn paard onder handen hadden genomen zonder dat van te voren aan mij te vragen!



Uhm Abby, zij gaan hem voor me uitbrengen op wedstrijden en ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dan dat zij de paarden toiletteren zoals hen dat goed dunkt.
Maar ik schrok wel. Overigens had degene die Fitz rijdt het wel aan mij willen vragen maar de ander was zonder zijn medeweten aan de slag gegaan.
Nou ja, aanplakken kan niet meer en achteraf is het toch wel een netter gezicht dan die uitstekende plukken.

abby
Berichten: 1666
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:07

Fitz, ja natuurlijk moeten ze toiletteren zoals zij denken dat het goed is, maar het blijft natuurlijk wel jouw paard en als jij liever geen opgeschoren staart had gehad maar een penny-vlecht Haha! , dan zou ik het normaal vinden dat ze dat wel respecteren... Nu heb je niets meer te kiezen door een voortvarend (eh voortscherend) persoon. Gelukkig vind je het zelf ook mooi, want je kunt het er inderdaad niet meer aanplakken (optie: tail- extensions).

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:19

alleen de staart invlechten als je het echt heel netjes kan, Op mn werk worden ook alle paarden die meegaan op wedstrijd opgeschoren. ook als ze er echt niet uitzien gaat het scheerapparaat eroverheen en meestal is dat een hele verbetering. Maar bij Ailin blijft alles erop en eraan begin nu wel steeds meer te twijfelen of ik voor de keuring toch de oren en de baard bijknip. maar ben er nog niet helemaal uit

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:27

Mijn ongeschoren staart van Pablo heeft geen lelijke plukken. De haren vallen allen netjes naar beneden en ik krijg vaak complementen over zijn staart. Scheren heeft ook een nadeel dat het geschoren deel vaak irritatie veroorzaakt waardoor het paard gaat schuren en zo de bovenkant van de staart ruineerd en straks een dun staartje aan over houdt. Blijf het jammer vinden en bij mij moeten ze dit absoluut nooit doen, iksleep ze bij wijze van spreken nog voor het gerecht als het gebeurd. Verder is het ieder voor zich.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:31

Ik heb nu 4 paarden welke allen met opgeschoren staarten, de warmbloedpaarden die ik hiervoor had waren ook allen opgeschoren en GEEN van allen heeft ooit geschuurd.
De enige paarden die schuren zijn de Friezen met ONgeschoren staarten.

Verder vind ik het dus lelijk als die plukken naar beneden vallen, ik heb in mijn profiel nog een paar foto's van Ozep staan waarbij die plukken dus netjes naar beneden hangen, maar de achterhand lijkt daardoor heel puntig en dus heb ik het er bij hem ook afgehaald.

Marije_jiplover

Berichten: 25374
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:26

Estor had een mooie volle staart en ik vond het dan eigenlijk wel zo makkelijk om die te scheren (en zijn baasje ook, dus dat gebeurde ook altijd). Duvel heeft lang zo'n volle staart niet en als ik dan ook nog de zijkant er af ga scheren, dan blijft er helemaal niets van over. Maar helemaal los vind ik ook weer niet mooi, dus tegenwoordig vlecht ik (althans, ik laat hem meestal vlechten door een meisje bij ons op stal, die kan dat echt supernetjes en vind het heel erg leuk om te doen).

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:34

Ik vind beide mooi.
Soms ligt het inderdaad aan wat voor paard het is.. en natuurlijk hoe mooi de staart ingevlochten is.