Wel eens mensen zien vallen in dressuurproef of ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30682
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:30

Ik heb er ook een keer naastgelegen met losrijden. Ik had een minstreekwedstrijd. Ik stapte op, en het enigste wat mijn pony deed was bokken. Ik bleef wel even zitten, maar na een poosje lag ik er toch naast. Behalve dat mijn rijbroek zwart was, verder geen probleem, dus weer opgestapt. En de wedstrijd gewoon gereden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:51

Ik heb het redelijk vaak gezien dat er iemand op z'n plaat ging tijdens het losrijden, ook tijdens dressuurwedstrijden.
Wel opvallend vaak op het terrein waar de trailers geparkeerd staan trouwens.
Paard wordt opgezadeld, ruiter/amazone stapt op en paard knettert er tussenuit.
Ik schat dat ik zo toch al een keer of 10 iemand heb zien zandhappen, maar dan moet ik er ook bij vertellen dat ik toch al een jaar of 20 regelmatig wedstrijden bezoek, dus dan loopt de score automatisch wat hoger op.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:29

Ik heb het nog nooit gezien op wedstrijden of tijdens de proef.
Het is mij zelf ook gelukkig nog nooit overkomen!

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:38

Yep, is me weleens overkomen, 4 x achterelkaar op de provinciale kampioenschappen, toen ik reserve was voor het viertal. Toen was ook nog iedereen kwaad op me omdat toen m'n rijbroek groen was (best een trauma, op zich)

In een proef heb ik nog nooit gezien, trouwens. Weleens met lossrpingen, verder kan ik me zo niets herinneren.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:48

Ohw! Ik moet er niet aan denken!
Tijdens een proef, je schaamt je rot!

Ik heb het weleens bij het jachtspringen zonder zadel gezien, in breugel.
Maar daar doen ze het erom om eraf te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:25

Naz schreef:
Afgelopen zaterdag knalde iemand flink van zijn paard met losrijden, of eigenlijk, ze was onderweg naar het losrijden. Ambulance erbij, ze was ook nog een minuut of 10 buiten bewust zijn. Best ff schrikken, weet dus ook niet of ze wel of niet een cap op had.


Kan melden dat het met haar een stuk beter gaat, na een nachtje in het ziekenhuis te hebben doorgebracht. (ze is een stalgenoot van mij).

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:08

Zelf nog enkele weken geleden meegemaakt! De bedekking van de bak was zo slecht (allemaal kuilen erin en veel te veel zand)dat mijn paard over de kop sloeg tijdens het verruimen in galop. Een voordeel was wel dat het leek alsof we op een dekbed vielen! En we beiden dus ook helemaal niks hadden. Ik trok het hele hoofdstel tijdens de val eraf dus mijn paard rende daar "los" rond.
In mijn boosheid riep ik wel tegen mijn groom; "Als mijn paard los alle oefeningen perfect gaat tonen doe ik hem wat aan" (Nee hoor, was al gelukkig dat ie niks had!) Het meest genate vond ik persoonlijk wel dat je in de rubriek na mij nog steeds de plek kon zien waar mijn paard gevallen was. (Over slechte organisatie gesproken!!!!)

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:05

Ik kan mij niet herinneren dat ik iemand op wedstrijd er af heb zien storten (op officiƫle wedstrijden dan, want bij onderlinge wedstrijden genoeg). Zowel in de ring niet als tijdens het inrijden.

Wel een aantal keer zo'n 'net niet' geval...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:37

Ik ben ook wel eens gevallen, maar ik kan me maar 1 keer goed herinneren, ow nee 2 keer. De eerste keer was op de ponyhengst (yago) hij was continu aan het klieren met losrijden (zat iets in zijn oor) en ik floepte me er af (maar ik hield hem wel vast *LOL* ). De andere keer was met Komiek, toen ie jong was schrok ie van een bepaald persoon en hij vloog zo richting een weiafzetting, waar we dus ook in belanden Frusty Of ik het tijdens een proef meegemaakt heb weet ik niet meer Tong uitsteken Zal wel niet dan Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:43

Ik ben nog maar een keertje naar een wbedstrijd wezen kijken (moest schrijven) en daar heb ik nik gezien.
Bij ons op de manege vallen er wel best vaak ruiters af in de [roef, omdat de ponys niet gewent zijn alleen te rijden en de (vooral kleine) ruiters geen steun hebben van de andere ruiters in de bak. Dan mogen ze gewoon opnieuw beginnen.
mag je bij officiele wedstrijden dan ook weer opnieuwe beginnen?

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:54

Ik heb het toch al een aantal keren zien gebeuren, ook in de hogere klassen Knipoog
Op het kringconcours is er met losrijden nog iemand heel lelijk gevallen. Die heeft een hele tijd in het ziekenhuis gelegen en het paard inmiddels verkocht...

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:10

Ik heb het 1 keer in de B gezien ook een paard dat bokte en de ruiter lag er meteen naast.Bij het losrijden heb ik het eigenlijk nog nooit gezien soms wel op buitenwedstriujden dat er een paard heel fris is te hard gaat en de combi samken onderuit glijd.
Het is mij 1 keer overkomen
Paard gleed weg bij het losrijden en toen lagen we samjen dat was trouwens ook toen ik B reed.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:25

Stalgenootje is tot 2x toe met de ambulance van het wedstrijdterrein afgevoerd. Waarvan ze 1x in de ring heeft gelegen en de hele wedstrijd zo ongeveer een uur heeft opgehouden...
Is overigens helemaal goed gekomen, rijdt nu Z1, met punten.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:18

nog niet veel zien vallen. zelf wel een paar keer. onder andere dat ik een minuut lang op de nek van de pony bleef hangen 'ik wil er niet af, ik wil er nit af!' Haha!
en mijn vriendin eens met haar hoofd tegen de staanders... was echt eng. maar verder niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:26

Teovallig afgelopen week nog, bij het losrijden.
Het was de 1e buitenwedstrijd en een erg koud windje.
En dan zijn veel paarden toch net wat frisser.

Diegene die eraf was gevallen had heel erge last van haar rug, haar hoofd niet gestoten.

Dus hoedje of niet, dat had hier niet gemaakt Lachen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:17

al vaker meegemaakt, vooral op buitenconcoursen met een groot terrein erbij dat er paarden vandoor gaan en dat ze dr dan afvallen.

ook een keer in de proef op een NCB kampioenschap, ik was mn proef aant rijden en in de ring daarnaast viel iemand van dr pony af, had ut alleen niet gemerkt omdat ik geconcentreert was Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:32

met losrijden moeten ze vaak in de zomer enkele paarden weten te 'vangen'.

eentje viel tijdens z'n proef van z'n paard. het was te warm voor die man. last van de zon.

wat ook heel gevaarlijk is: na de proef nog even 'ons peutertje voor papa in het zadel zetten en mee tot aan de trailer stappen'.

Bloos

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:32

Heb er zelf een keer naastgelegen in een proefje Ja erg is dat!!! Inde galop.. Bok bok bok.. Boem! Tegen de bakrand (was indoor). Ik was blij dat ik een veiligheidscap op had anders had ik echt wel een hersenschudding... En dan denk je dat je met een SGW een bodyprotector aan moet.. Wat is eignelijk gevaarlijker?? Met Dressuur kan je er dus ook erg fijn afvallen!!!!

En met inrijden is er altijd wel 1tje die er afvalt. Met springen vaak eentje in de hindernis of eroverheen en dressuur als er eentje vandoor gaat of een bok geeft. dat soort dingen doet mijn pony Lars dus alleen onder een proef of in een springparcours!!

Groetjes hester

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:45

Met inrijden regelmatig gezien, ook tijdens een proef wel eens (niet vaak.), vaak op buitenwedstrijden, gewoon omdat dep aarden fris zijn.
En nog 160 punten halen en dus een wp met val is wel heel erg knap, of niet? Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:25

Niet gezien, maar het deed wel pijn. Haha! Er landen een paar zwanen in de sloot naast de (wedstrijd) buitenbak. Paard was niet zwaanproef Frusty. Ik had blauwe billen Huilen en had een 0 voor het uitvoeren van een volte. Was niet getoont volgens de jury Verward .

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:27

och, loop ook al wat langer mee... en heb er ontelbare keren mensen onvrijwillig van rijdier gescheiden zien worden... Tijdens een proef, met losrijden en zelfs in een achttal en viertal.... Heb ook nog een leuk filmpje van de kampioenschappen van een aantal jaren terug waar tijdens de proef van mijn buurmeisje een gezadelde pony voorbij komt op de voet gevolgt door de onfortuinlijke amazone.... Had helaas het moment zelf niet gefilmt anders had ik hem op kunnen sturen naar "de leukste thuis". Meeste stappen zo weer op met alleen een deuk in hun ego....

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:05

en nog een keer iemand van onze club tijdens de NCB kampioenschappen bij het losrijden met het 4tal. Paard bokt weg, glijdt uit en rolt dwars over zijn rug (en amazone) heen. Ik zie het nog voor me, en zij had een hersenkneuzing (met cap op).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:04

Iemand die bij mij ook op de vereniging rijdt heeft een keer in haar L wedstrijd gehad dat ze echt van het paard af vloog. Dat paard moest je echt op safe rijden, en dat deed ze dit keer niet. En *plof* daar lag ze op X!!!

Verder heb ikhet een keer meegemaakt in een losrijdterrein. Tijdens het losrijden was het gruwelijk druk, je kon niet fatsoenlijk even flink naar voren rijden, want dan zag je al een kont van een ander paard. Ik reed aan de linkerkant, iemand in het midden en een andere fries aan de rechterkant. Wat deed die middelste paard? Haalt uit en met zijn achterbenen ramt hij zo dat meisje van het paard af .
Dat soort losrijdterrein zal een maximum aan het aantal ruiters gesteld moeten worden op het losrijdterrein. Erg gevaarlijk...

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:13

Ik loop ook al heel wat jaartjes mee, annegti maar ik heb het toch niet zo vaak meegemaakt (behalve bij het springen).

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:26

Dressuur heb ik het nooit gezien maar in mijn oude carrouselgroep, tijdens NK: 1e pony struikelde en ging dus onderuit, pony erachter schrikt zich half dood en maakt een noodstop. Oftewel tijdens de proef 2 mensen gelanceerd...
Ik geloof dat we 1 na laatste waren Haha!