Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:25

Die ervaring heb ik inderdaad ook Daffodil! Soms voelt het helemaal ruk of chaotisch en dan valt het voor het oog reuze mee. En fijn dat je mee mag met ponykamp! :D

Ik ben mij nog aan het bedenken wat er allemaal niet goed was zaterdag :')

De jury die ik had heeft ons al vaker in de ring gehad en die punt echt heel fair in mijn ogen. In januari reed ik daar nog bijna 210 punt in het L1 met naar mijn mening een rommeltje van een proef. Ook weer iets met het bovenstaande _O- Maar ik was nu een beetje in shock dat ik bijna 30 punten lager zat.

Dus misschien was het toch niet zo fijn als dat ik mij er bij voelde.. of het L2 is gewoon mega streng _O- Ik merk wel dat ik echt een duik in mijn motivatie heb nu, maar we gaan zaterdag nogmaals proberen en dan zien we wel verder!

Demisisa: Fijn dat je toch nog winst hebt gereden, soms valt het met omstandigheden net allemaal niet lekker kwa gevoel. Maar ik vind het toch een mooie proef die je rijd!

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:24

Disco, wat jammer van je punten! Had je wel bruikbaar commentaar op je coupon?

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:31

Demi en DD (toch) gefeliciteerd met de punten! Al is het in het geval van DD ook niet waar je op hoopte. En Getup, wat balen zeg, zonde dat je door zo'n regel gewoon niet fijn je paard kan voorstellen. Zeker met de afstanden die jullie ervoor moeten rijden.

Daf, lekker dat je toch mee mag, haha.

Hier zaterdag ook ruk. Had voor ons te weinig ruimte met losrijden, daardoor te voorzichtig gereden en had d'r er net niet fijn aan. In de ring prima drafgedeelte en toen ging in galop alles mis, vooral dus doordat ze te weinig aan m'n been op achter was. Toen werd ze pissig op mij doordat ik zat te klungelen, mega storing en volte.. afijn... om vervolgens ook een protocol terug te krijgen die kant nog wal raakte, ook met de film erbij niet. Vieren voor niet scharen in de appuyementen terwijl je haar duidelijk ziet scharen, 4 voor niet diagonaal achterwaarts wat wel diagonaal is, een 2 voor verzet terwijl er in die lijn nergens verzet was. Laat dat grotendeels dubbeltellers zijn, dus dat ging heeeeeel hard. Laat ik voorop stellen, dit was verre van mijn beste proef, maar dit klopte gewoon echt niet.
Maar de boodschap is sowieso dat ik gewoon scherper moet losrijden :+ komende tijd even locaties zoeken met wat meer ruimte

Ook licht irritant, 2 mei was de wedstrijd afgelast vanwege noodweer, maar ik had al betaald. Moment zelf was ik bij de trailer en mochten we ook niet meer over het terrein lopen, dus toen t officieel afgelast was naar huis gereden. 7 mei mailtje gestuurd over het startgeld, nu nog niks gehoord. Toch €30 en de mensen die toen het losbrak bij het secretariaat stonden hebben wel hun geld teruggehad. Snap dat het vervelend is en gedoe voor de organisatie hoor, maar even reageren op mail met wanneer je eea kan verwachten kan toch wel?

Apple

Berichten: 76240
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:51

Wij zijn dit weekend ook op pad geweest.

Zaterdag ik. Losrijden ging echt helemaal prima. Wedstrijdbak in de zon zakte we helaas helemaal terug in tempo dus geen punten gereden.
Zondag wederhelft ook geen punten.

Maar wel twee dagen achter elkaar hele brave paarden die ook alletwee van mening waren dat ze een prima dagje uit hebben gehad dus op naar de volgende keer :-)

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:34

PSvanLot schreef:
Disco, wat jammer van je punten! Had je wel bruikbaar commentaar op je coupon?



Ja wat erop stond klopte wel hoor. Bijvoorbeeld het halthouden en achterwaarts. Ze stopte heel netjes actief, netjes naar achter en weer voorwaarts in draf. Ze stond alleen met 1 achterbeentje niet helemaal vierkant. Dan krijg je dus meteen een 4..

Kan aan mij liggen hoor, maar het is de eerste klasse waarin halthouden in de proef gevraagd wordt, als ze dan wel super netjes achterwaarts gaat en weer voorwaarts en ze staat gewoon stil. Dan vind ik een 5 ook streng zat.. maargoed dat ben ik haha!

Autumnn

Berichten: 8106
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:50

Dat is dan in de L2, DiscoDipp? Ik snap de 4 dan niet.
Je voert je oefening toch wel uit, (halthouden, achterwaarts, voorwaarts in draf). Vanwaar dan de (in mijn ogen) dikke onvoldoende?
Is er een jurylid die dit kan verduidelijken?

Bowo
Berichten: 2857
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:52

Had je paard wel gewicht op alle benen of stond dat 4e beentje er naast zonder gewicht? En stond je lang genoeg stil?

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:38

Welke proef heb je gereden?
Want in de 1e L2 proef van deze maand zijn het 3 losse onderdelen, HH, AW en weer aandraven.

Niet geheel vierkant is in de L2 echt niet erg.
Hoe het AW en aandraven daarna gaat maakt voor het punt voor HH niet uit.

Vaak zie je een paard halthouden en meteen zonder op een hulp te wachten achteruit gaan, dat zou een 4 kunnen verklaren. Het halthouden is dan niet getoond.

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:01

En het ligt er ook nog wel aan hoe het halthouden is. Is het ene been maar klein stukje of is de balans ook weg en blijft de aanleuning netjes tijdens het halthouden. Of is het te abrupt op de voorhand.
En was het gevoel dat ze zo netjes stond of had je het ook op video?

Er zijn nog wel wat mogelijkheden waarom het ook in het L2 een 4 kan zijn net zo goed als dat het ook wat te streng kan zijn. Maar zonder beeldmateriaal kan je er niks over zeggen, want ook dan geldt dat het beter kon voelen als dat het eruit zag. Vooral als je normaal andere punten kan halen bij deze jury, hoewel het L1 wel echt anders is idd.

Babootje

Berichten: 26565
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:28

DD Ik kan de oefening natuurlijk niet zien, maar als er echt alleen maar "niet vierkant" op je protocol staat vind ik dat eigenlijk wel te laag gepunt. Voor L2
Demi Sisa, jammer joh maar volgende keer weer beter. Zo zie je maar hoe belangrijk het is om focus te kunnen houden in je proef.
Balen GetUp. Soms zijn uitslagen ook echt niet te snappen.
Noukie Ik denk dat we hier en daar dezelfde dingetjes tegenkomen. Grappig is dat ook.
MwM: hoop dat je snel je zadel goed kan krijgen.

Hier 1 WP gereden. 215 en 1 geen WP met 189. Wel 1 x eerste en 1 x derde Ik vond de 2e proef iets beter gereden op zich qua impuls en hoe de oefeningen waren uitgevoerd. Maar wat meer fouten. 1 x uit de galop vallen. In slangenvolte contra ging hij bijna over het hekje (omdat Mexx iets teveel alleen gelaten werd, cq niet goed voorbereid was) En een x naast de AC lijn binnenkomen. Moet je ook echt niet meer doen op Z-niveau :D :D
Verder echt goed commentaar gekregen waar we wat mee kunnen.
Bv voor de uitgestrekte stap moet hij meer in het frame verlengen. Hij heeft een heel goede stap. In het M kregen we daar goede punten voor maar in het Z moet hij meer reiken dus meer in het frame verlengen. Dan loopt hij eigenlijk een beetje van het achterbeen af. En dan is het een 6 terwijl het een 9 kan zijn.
Voor het geheel zie je dat hij soms wat balans mist; een klein slingertje op een onderdeel. Dan heeft hij net wat te weinig impuls. Appuyementen gingen ook maar zozo. Ook door de voorbereiding want thuis rijden ze ze beter.

Verder - heel grappig - ik zocht een lezer. Die vond ik in de eigenaresse van de stal. Had ik helemaal niet zo door; ik ken haar ook niet zo goed. Zij gaf ook nog een paar heel fijne tips.

En tenslotte moet mn dochter toch echt de proeven nu beter voorbereiden. Vroeger kwam ze er met een halve voorbereiding nog wel mee weg. Maar ze is nog teveel bezig met het rijden van de proef in plaats van het rijden van het paard. Dus nu verplicht de proeven uit t hoofd leren zodat je daar niet meer aan hoeft te denken en je oefeningen beter kan voorbereiden zodat je in je hoofd meer kunt bezig zijn met de rijtechnische kant.
Het losrijden ging eigenlijk heel fijn eigenlijk meestal wel, maar zodra ze dan de ring ingaat is stopt ze een beetje met rijden van het paard, is ze bezig met de proef. En dat zie je meteen in het aan het been zijn / de scherpte in de proef die er dan niet is, bv in het markeren van de onderdelen. Dan zijn het allemaal 6jes, terwijl dat echt hoger kan. Dus daar gaat aan gewerkt worden. :D

xxxmh

Berichten: 3549
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:15

Ik mag zondag weer op pad, ben benieuwd. Heb geloof ik een leuke jury dus dat is al fijn!

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:17

Even @iedereen die erop gereageerd had:

Ik ben niet zo van de filmpjes plaatsen maar ik heb hem zelf wel even nagekeken.

Ze stond met de achterbenen met iets meer dan een voet (mensenvoet) lengte ertussen maar wel netjes stil. Ik tel 1..2 en dan pas achterwaarts. Blijft ook gewoon op de loodlijn met stilstaan, achterwaarts en weg draven. Maar er stond op mijn staatje alleen ‘ niet 4-kant’ bij het halthouden.

Ben helemaal niet te groot om fouten toe te geven en ik had ook beter door kunnen zitten in de proef. Wellicht waren de punten dan wat hoger geweest. Ze komt dan net wat meer van achter en hoger in de hals, maar ik hou dat gewoon niet vol nu en dan wordt het een rommeltje want dan heb ik geen tempo controle meer :') Achja het is en blijft een moment opname én jurysport, wellicht hebben we komend weekend weer heel wat anders.

Ik ga dit nu gewoon oefenen en oefenen en oefenen. Dan gebeurd het mij niet meer haha! Dus als iemand nog tips heeft hiervoor, graag! :D

Dee_Es

Berichten: 3683
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:30

Mag ik hier ook weer mee kletsen? Heel fanatiek in het B-topic gepost maar met maar 3 wedstrijden in heel 2023 had ik niet zoveel te vertellen.

Apple, blije baasjes, blije paarden. Volgende keer weer punten ;)

DD en Noukie, op naar de volgende. Mij helpt het trouwens ook weleens om een protocol een paar dagen weg te leggen en dan nog eens te kijken. Dan kan ik er vaak wat objectiever naar kijken, maar onder in de la schuiven en niet meer naar kijken komt ook voor :')

Babootje rijdt je dochter Z1? Wel goede informatie gekregen dus ;)

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst sinds een jaar op pad geweest na een hoop medische ellende. Sinds 2 weken begint hij weer een beetje te lopen dus snel ingeschreven en gewoon 4 winstpunten en een 1e plaats behaald. Nu Z start gerechtigd. Nooit gedacht dat ik dat zou bereiken met dit paard dus echt super blij mee :o

DD, aanvulling: voetje idd vragen bij te zetten maar een 4 klinkt wel wat overdreven hoor. En je kan beter 21-22-23 tellen, bij 1 2 3 gaan we vaak een beetje te snel.

Babootje

Berichten: 26565
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:05

Dee_Es schreef:
Babootje rijdt je dochter Z1? Wel goede informatie gekregen dus ;)


Klopt :D

Dee_Es schreef:
Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst sinds een jaar op pad geweest na een hoop medische ellende. Sinds 2 weken begint hij weer een beetje te lopen dus snel ingeschreven en gewoon 4 winstpunten en een 1e plaats behaald. Nu Z start gerechtigd. Nooit gedacht dat ik dat zou bereiken met dit paard dus echt super blij mee :o

DD, aanvulling: voetje idd vragen bij te zetten maar een 4 klinkt wel wat overdreven hoor. En je kan beter 21-22-23 tellen, bij 1 2 3 gaan we vaak een beetje te snel.



4 wp en eerste in het M2 is een mooi resultaat waar je wel mee over kan. Ga je gelijk door naar Z?

melis_93
Berichten: 92
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:31

Even een snelle bijlees gedaan, ik ga het vanaf nu weer beter bijhouden :+

Zie mooie resultaten voorbij komen :)

Noukie wat balen dat het protocol totaal niet overeen kwam met je gevoel..
Het was inderdaad wel netjes geweest om even wat te horen van de organisatie..

discodip als paard wel op 4 benen stond maar niet helemaal 4-kant vind ik een 4 wel mega streng..

Babootje het klinkt als een hele leerzame wedstrijd! Mooie punten in de 1e proef, jammer van de 2e..

Welkom Dee-es! Gefeliciteerd met je resultaten :)

Wij gaan komende donderdagavond weer op pad :D

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:37

Ik heb altijd geleerd 4 seconden stilstaan,DD. Misschien net iets langer staan ook, want 2 seconden wordt vaak iets gehaast. Maar dat staat los van de 4, die klinkt gewoon streng. Vandaar de vraag of je het op film had, niet dat je het moet plaatsen maar gewoon terug kijken met protocol zoals je gedaan hebt.

Wel dee_es! En gefeliciteerd
Jullie ook babootje! En paard blijven rijden is idd belangrijk

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:19

Ik vind 2 ook wel erg kort als jury, en als je snel telt echt veel te kort. Zeker als je bij het halthouden meteen 1 telt en dan 2. Ik wil als jury echt een duidelijk stilstaand paard zien voordat er achterwaarts gegaan wordt.
Dan kan ik een 4 toch wel begrijpen.

MyWishMax

Berichten: 25562
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:10

Werd er vroeger nou ook echt 4 seconden gevraagd? := Of werd dat aangeleerd omdat je dan zelf met snel tellen echr stil stond haha

Dee_Es

Berichten: 3683
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:11

Babootje schreef:
4 wp en eerste in het M2 is een mooi resultaat waar je wel mee over kan. Ga je gelijk door naar Z?


Ja, paard is 20 en de afgelopen winters heel ziek geweest dus het is afwachten hoe lang hij het allemaal volhoudt en leuk blijft vinden dus direct door.

MyWishMax schreef:
Wel dee_es!
:wave:

Melissa waar ga je starten?

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:58

MyWishMax schreef:
Werd er vroeger nou ook echt 4 seconden gevraagd? := Of werd dat aangeleerd omdat je dan zelf met snel tellen echr stil stond haha


Geen idee haha. Denk dat dat inderdaad trucjes zijn om werkelijk even stil te staan. Maar ik doe ook echt eeeeeeeen… tweeeee en dan pas achterwaarts. Ik weet niet hoe ik dat met vertraging moet typen _O-

Mijn instructie hamert er ook echt op dat we daadwerkelijk eerst halthouden dus dat heeft ze ook echt gewoon gedaan zaterdag :')

Maargoed ik ga zaterdag 21/22/23/24 doen! :D

@dee_es: Welkom, en dat zijn nog eens punten! Goed hoor *\o/*

Getup

Berichten: 8379
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:56

Als je telt, moet het ;
" eenentwintig, tweeëntwintig, drieëntwintig, vierentwintig " zijn :j

Tot zover mijn nuttige bijdrage

Enzo_Ollie

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:54

Oef veel te lezen, maar iedereen weer gefeliciteerd die tevreden is!
@DD klinkt idd wel streng, jammer idd dat er dan alleen maar staat niet vierkant, misschien dat ze bedoelde daardoor dat de aanleuning idd weg was? Ging het achterwaarts wel goed? das vaak wel aan elkaar gerelateerd.

Ik tel tot 3 met halthouden (en dan idd eenentwintig etc)

@dee_es dat is een super fijn begin weer!!

@xxmh alvast veel succes!

Ik heb mijn proef totaal verprutst donderdag. Losrijden was binnen en dat ging lekker, niet 100% aan het been maar daar zijn we druk mee bezig. We komen de ring in en alles is weg (ook een bekend 'probleem' bij hem, hij loopt dan heel braaf z'n rondje maar doet niks verder), wijken zetten we in en het is net alsof ie dat voor het eerst deed zo slecht dat dat ging :+ .Dus dat was 171 punten (dezelfde proef met een oefenrondje vorig jaar oktober nog 197.....)
2e proef ietsjes beter, daar was het 177.
Ben bang dat het ook een combi was van ineens warmte en ik ben al een hele poos heel moe, heb na die wedstrijd donderdag paar uur geslapen en vrijdag was ik ook niks waard. Loop daar nu voor bij een arts dus hopelijk gaat dat snel beter, maar het maakt het wel dat ik nu eigenlijk er tegenop zie om op te geven terwijl we juist ook weer in een ritme moeten komen.....

en ondertussen met de vos naar de dierenarts weer teruggeweest, zijn zooltjes voor de artrose waren eronder uit gehaald omdat ie zo verbeterd was maar daarna ging het weer slechter. Ging er dus vanuit dat die er weer terug onder moesten en verder nergens naar gekeken. Blijkt het het andere been te zijn en na goed de foto's van maart bekeken te hebben ziet de dierenarts op de andere voet dus dat 'het een beetje rommelt'. Nu op de metacam en over 2 weken weer terug en de zooltjes er weer onder. Hopelijk is het dan weer goed, weet niet of ik die ook zou laten inspuiten ivm combi leeftijd/kosten en andere voet op 2 plekken artrose. Maar we gaan er voor nu vanuit dat het zonder inspuiten kan

Maar verder gaat alles goed hier :Y)

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:33

Wauw wat een nieuwe namen allemaal!
Ik ben eventjes afwezig geweest, 3 maanden niet gestart.
Mijn vriend en ik kregen een huis dus heel druk met ‘grote mensen’ dingen haha :Y)

Inmiddels is mijn zusje 2 week geleden met onze alleskunner weer in de springring verschenen.
Eerste rondje maar vergeten, tweede rondje ging al stukken beter maar helaas een balk op de laatste hindernis.

Zaterdag mocht hij met mij weer mee, voor de 2e keer M1 en we hebben hard geoefend op de middengalop enz.
De dag ervoor was hij een beetje gassig sinds hij weer op het land staat, maar zaterdags was hij wel weer goed te doen.
Hij besloot om zijn trucendoos even te laten zien en had toch een vette 2 op het protocol en een paar 4en op de protocollen.
Toch nog 187 en 192 en een tweede plaats.
Nu even proberen door te pakken en iets regelmatiger weer op wedstrijd te gaan.
Hij mag nu de eerstvolgende wedstrijd weer de springring in.

Kleine recap van afgelopen 2 weekenden <3


Enzo_Ollie

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:35

@Deempje leuk! Ook een mooi kleur jasje! :) En gefeliciteerd met jullie huis!

DemiSisa

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:43

Balen Enzo_ollie! Lastige keuze inderdaad ook, je wil niet uit het ritme komen, maar tegelijkertijd ook niet over je eigen grenzen heen gaan.. Wat balen ook van je vosje! Duimen dat het gaat helpen en dat ie daarna weer goed loopt!

Wat een leuk en veelzijdig paard heb je toch Deempje! Alsnog nette punten!

Hier zojuist nog een wedstrijd opgegeven bij m'n oude vereniging. Na afgelopen zaterdag zat het me toch niet lekker, dus wilde graag nog een keer op pad voor de laatste selectie. En volgend weekend kan ik gewoon niet i.v.m. dat mijn verstandskies eruit gaat.. Dus dan maar dit weekend! Super leuke vereniging, dus even berichtje gestuurd wat er mogelijk was i.v.m. ik zo last minute waarschijnlijk geen lezer kon regelen en dat was geen probleem. Super tof, dus zaterdag gaan wij toch nog een rondje starten!