Overzicht afgelaste wedstrijden ivm vogelpest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:52

Geldrop 4 mei + Neunen 4 mei gaan niet door.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:23

Zucht.

Weet er iemand dan nog iets van Riel, op koninginnedag ?

Kleine hoop dat dat wel doorgaat, gaat er nog iets door van mijn 3 wedstrijden die week Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:06

Endurance Kootwijk 26 april gaat NIET DOOR!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:31


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:41

Biebel schreef:
Ik hoop idd wel dat Almelo doorgaat, ik heb alles al geregeld....Op hun site melden ze nergens iets van, dusssss.


Antwoord van het secretariaat van de Almelose Ruiterdagen:

Citaat:
Wij zien tot op heden nog geen enkele aanleiding om de Almelose Ruiterdagen af te lasten. Wij zitten nog ver buiten het gebied.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:37

[OFFtopic] Wat is de internetsite van de Almelose Ruiterdagen ?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:19

Nuland gaat het komende zondag niet door 27 april.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:44

Franske schreef:
[OFFtopic] Wat is de internetsite van de Almelose Ruiterdagen ?


http://www.almelose-ruiterdagen.nl/html/main.htm

Officiele internetsite.
Volgende keer gewoon bij Google op 'zoeken' Almelose ruiterdagen zoeken.

Maar uh... deze dagen zijn toch pas midden juni en eind juni?
Dan is nu nog lang niet bekend of er tegen die tijd alweer wedstrijden georganiseerd mogen worden in bepaalde gebieden, en waar wel en waar niet, en wanneer...

Hopelijk is de Vogelpest gauw voorbij, maar het kan net zo goed zijn dat we een half jaar verder zijn voordat in sommige gebieden weer wedstrijden zijn toegestaan. Verdrietig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:02

Eerste selectie WK Jonge Dressuurpaarden afgelast
4/22/2003




Op donderdag 24 april zou de eerste selectie voor het WK voor jonge dressuurpaarden in Ermelo worden gehouden. Door de aanhoudende beperkingen opgelegd door de situatie rond de vogelpest, gaat deze eerste selectie niet door. De KNHS en het KWPN zullen zich beraden op de te nemen vervolgstappen in het kader van deze selectie; betrokkenen worden hier persoonlijk van op de hoogte gesteld.



Bron: KNHS

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:14

Antwoord van het secretariaat van de Almelose Ruiterdagen:

Citaat:
Wij zien tot op heden nog geen enkele aanleiding om de Almelose Ruiterdagen af te lasten. Wij zitten nog ver buiten het gebied.


Pffff, opluchting voor nu....misschien dan mijn debuut in de M2?

Citaat:
Maar uh... deze dagen zijn toch pas midden juni en eind juni?
Dan is nu nog lang niet bekend of er tegen die tijd alweer wedstrijden georganiseerd mogen worden in bepaalde gebieden, en waar wel en waar niet, en wanneer...


Zelhem is ook afgelast...valt in juni, dus met grotere concoursen zouden ze best het zekere voor het onzekere kunnen nemen, vandaar mijn ongerustheid!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:55

Het is weer allemaal mooi klote. Straks is heel het zomerseizoen voorbij en hebben we misschien 1 concoursje kunnen rijden.
Ik had ook nog gebeld met pve en favv (belgie) en daar weten ze zelf niet meer wat wel en niet mag. De concoursen waar ik me heb ingeschreven de komende maanden zijn tot nog toe niet afgelast maar de vraag is of dat zo blijft en of ik uiteindelijk wel mag gaan.
Zal je zien dat je straks in het winterseizoen pas weer kan starten, mooi K.U.T. dus.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb ten zeerste te doen met de kippenhouders en het verlies dat zij nu moeten lijden is enorm!
Maar het hele sociale leven wordt op deze manier ontregeld.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:56

ZZGP te Roosendaal op 26 en 27 april:

ATTENTIE:

Vanwege de huidige toestand i.v.m. de heersende vogelpest geldt deze wedstrijd vooralsnog niet als een selectiewedstrijd echter als een “normale ZZGP-wedstrijd”.

De toestand op dinsdag 2203 is als volgt dat alleen paarden uit de

compartimenten C en D mogen deelnemen aan deze wedstrijd.

U dient zelf te bekijken of deelname voor u is toegestaan.

Gaarne per omgaand een telefoontje als u niet kunt deelnemen.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:15

27 April Ospel + 3 en 4 mei Baexem gaan ook niet door

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:14

Biebel, dan hoop ik wel voor jou dat je paarden in C of D staan en niet net als ik 2 km binnen E Frusty

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:19

In verband met de klassieke vogelpest zijn er tot op heden 2 evenementen afgelast waar een kwalificatiewedstrijd in het kader van de AMEV Hippo Dressuur Cup zou worden verreden.
Het betreft het Concours Hippique Nuenen (Nuenen, 4 mei 2003) en de Achterhoekse Paardendagen (Zelhem, 7 t/m 9 juni 2003). Zodra meer zicht is op de situatie rondom de vogelpest zal de Begeleidingscommissie Dressuur Cup zich beraden over het aanwijzen van 2 nieuwe evenementen.

Wijziging in Uitvoeringsreglement AMEV Hippo Dressuur Cup 2003

Om alle combinaties evenveel kansen te bieden is dit jaar de volgende wijziging opgenomen in het Uitvoeringsreglement. Combinaties die zich reeds gekwalificeerd hebben voor de halve finale zijn terstond niet meer startgerechtigd voor deelname aan nog een kwalificatiewedstrijd van de AMEV Hippo Dressuur Cup.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:46

Onderstaand bericht inzake het afgelasten van de NK Carrousel 2003 werd gisteren verzonden door de VCN.
Ook dit jaar dus geen Nationale Kampioenschappen....... Lips are sealed

Afbeelding

V.C.N. - Belangrijke Mededelingen

Ontwikkelingen mbt Klassieke Vogelpest in Nederland

24/04/03: De Nationale Kampioenschappen Carrousel 2003 worden allemaal afgelast i.v.m. de heersende Klassieke Vogelpest in Nederland en België


PERSBERICHT

Het bestuur van de Verenigde Carrouselclubs in Nederland heeft besloten om de geplande Nationale Kampioenschappen Carrouselrijden 2003, welke op diverse locaties in Nederland verreden zou worden, af te gelasten.

De reden hiervoor is dat, na eerder geconfronteerd te zijn geweest met de varkenspest en de MKZ, in vele delen van Nederland op dit moment de klassieke vogelpest heerst. Vervoersverboden zijn ingesteld en evenementen met dieren zijn aan banden gelegd. Dat houdt in dat het deelnemen aan landelijke hippische evenementen zeer discutabel wordt. Het afgelasten van onze Nationale kampioenschappen is met pijn in het hart genomen, maar het bestuur is van mening dat zij, net zoals bij de reeds eerder vermelde catastrofes, mee moet helpen de risico's van verspreiding van de vogelpest te beperken en dat het kampioenschap ongeloofwaardig wordt als vele groepen daar niet aan deel kunnen nemen.

Wij zijn dan ook van mening dat we tegenover de vrijwilligers, de deelnemers, de sponsors en de agrarische sector, op tijd duidelijkheid moeten verschaffen om te voorkomen dat de kosten gaan oplopen en we toch op het laatste moment de kampioenschappen zouden moeten afgelasten.

Het is jammer dat deze beslissing genomen moet worden, maar op deze manier zijn we in ieder geval in staat om volgend jaar weer het Nationaal Kampioenschap te organiseren.

Fred van Opstal
Voorzitter van de VCN.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:14

o> Tuigpaarden, Fries Ras: De Bilt 30 april
o> NK Jachtpaarden: Soestdijk 26 april
o> AMEV Hippo Dressuur Cup 2003: Nuenen 4 mei
o> AMEV Hippo Dressuur Cup 2003: Zelhem 7 juni
o> Achterhoekse Paardendagen: Zelhem 7-9 juni
o> Eper Paardenvierdaagse: Epe 10-13 juni

Fitzroy

Berichten: 25169
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:10

ZZGP wedstrijd dit weekend ook in Roosendaal afgelast vanwege de laatste richtlijnen van het ministerie!!
Lees ik net op de ZZGP site. Ik zal direct de stal inlichten. En ze wisten dus nog van niets en hadden op zijn zachtst gezegd ongelooflijk de pest in!
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 25-04-03 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:14

Waarschijnlijk geen NK dressuur dit jaar .......

Zonnetje81
Berichten: 18706
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:27

Bijons in de krant stond dat het vervoersverbod opgeheven is. Dus ik ga even kijkenop de site van het Ministerie van Landbouw.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:12

Jippie schreef:
Waarschijnlijk geen NK dressuur dit jaar .......


Daar zijn ze al druk over aan het overleggen.............voorlopig lijkt het er niet in te zitten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:21

Boos! Boos! Boos! Boos! Frusty Frusty Frusty Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Frusty Frusty Frusty Boos! Boos!

IJSSELSTEIJN , CROSS 10 EN 11 MEI GAAN NIET DOOR !!!!!!!!

ik kan wel janken dus! ik wens de organisatie heel veel sterkte en hopelijk kan het cc verzet worden ?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:29

De geplande ZZGP-wedstrijden op 26 en 27 april + 3 en 4 mei aanstaande vinden geen doorgang vanwege de recente richtlijnen van het Ministerie van Landbouw en Visserij.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:30

Lielle schreef:
Biebel, dan hoop ik wel voor jou dat je paarden in C of D staan en niet net als ik 2 km binnen E Frusty


Ikzelf woon volgens mij in D, maar mijn paard staat helaas zover ik weet ook NET in E Boos!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:30

SGW Ysselstein 10/11 mei is ook afgelast. Boos!