gereden zijn in het algemeen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

gereden zijn in het algemeen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 21:19

Wie snapt dat onderdeel en kan mij uitleggen wat het precies inhoudt?? Weet het zelf wel maar soms snap ik er helemaal nix van.

Zo vind ik dat als je een 7 of een 8 hebt voor gereden zijn in alg. je een winstpunt hoort te krijgen. Een 7 of een 8 betekend namelijk voldoende, dus moet je ook een winstpunt krijgen.
Van de andere kant vind ik dat als je een 4 of een 5 je eigenlijk geen winstpunt kan krijgen. Over het algemeen onvoldoende, hoe kan je dan voldoende uitkomen?
Dat je soms net wel of net niet een winstpunt haalt terwijl het toch (on)voldoende heb gehaald voor gereden in algemeen, OK, begrijp ik. Maar een 7/8 voor gereden in algemeen en totaal op 145 uitkomen, of voor gereden in algemeen een 4/5 halen en dan in totaal 160. Dat snap ik NIET. Wie wil dat mij uitleggen?????

Heel erg bedankt!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: gereden zijn in het algemeen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:55

haike schreef:
Maar een 7/8 voor gereden in algemeen en totaal op 145 uitkomen


Lastig, angstig, kijkerig etc. paard, dan kun je er heel goed aan gereden hebben, alles aan gedaan hebben, maar toch komen de onderdelen niet zo goed uit de verf, dan kun je dus goed scoren voor het 'gereden zijn', maar toch uiteindelijk niet zo hoog uitkomen.

Of zit ik er nou helemaal naast?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:22

ik gaf vroeger (toen ik nog officieel jureerde) het gemiddelde cijfer van alle onderdelen ook voor het "gereden in het algemeen" en als er iets speciaal is opgevallen (kijkerig paard netjes rond gereden of zo) levert dat wat extra's op. Precies wat Margreet dus zegt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:36

Lielle schreef:
ik gaf vroeger (toen ik nog officieel jureerde) het gemiddelde cijfer van alle onderdelen ook voor het "gereden in het algemeen" en als er iets speciaal is opgevallen (kijkerig paard netjes rond gereden of zo) levert dat wat extra's op. Precies wat Margreet dus zegt.


Of wat minder als er storende factoren zijn Knipoog
Bijv. een paard dat constant de hoeken afsnijdt, dat komt vaak niet in de punten per onderdeel tot uiting, maar kan wel meegenomen worden in dit onderdeel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:00

Klopt, Oscar.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 08:50

Of je krijgt juist een net cijfer omdat je het paard 'slim' gereden hebt. Zo heb ik dus eens een 7 of 8 gehad met de opmerking slim om om de plas heen te rijden bij punt....
De hele B-E-B volte stond blank, en als je dan de volte aan 1 kantt iets ruimer zou nemen, dus niet over G dan hoefde je net niet door het water. EN het paard had geen ijzers, dus ik wilde niet uitglijden en reed dus een ovaal als volte, maar niet door het water.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:09

ja ik merk ook dat meestal mn cijfer voor het gereden zijn soms iets hoger ligt ook als ik bv niet lang het juryhokje kwam(afgelopen zaterdag 146 punten, wel een 7 voor algemeen gereden, knap doorheen gereden stond erbij, jammer van aanhoudend verzet korte zijde C)

en wanneer ik bijvoorbeeld wel een winstpunt had, maar wel tussen de oefeningen door vrij slordig had gereden. dan stond er wel een een 5 of 6 en dan stond er:goede onderdelen, maar afwerking gehele proef kan beter.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 14:30

ok, bedankt!!