Kampioenschappen KNHS 2003 geen B, geen L

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:29

Bij de NBVR werd er al geen B gereden op de kampioenschappen, maar wel L en die klassen waren de enige waar ruiters met een NHS startkaart niet mee mochten rijden. In de hogere klassen deden de amateurs al lang niet meer echt mee (uitzonderingen daargelaten), dus wordt het een onderonsje van de broodruiters. Daar is niks mis mee, maar verdient een andere naam.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:28

Ja sorry, maar ik win pas van Sander Marijnissen als hij tijdens zijn proef van zijn paard klettert (wat ik hem niet gun hoor), hij tot drie keer toe de ring onvrijwillig verlaat, 6 keer verkeerd rijdt en op een shetlander zit. Tot die tijd acht ik de kans zeer gering. Sander is een voorbeeld, er zijn er wel meer hier hoor. Zij moeten hun werk doen en paarden in de kijker rijden, dat is allemaal bekend en ik gun ze hun prijzen heus wel, ze rijden er toch echt wel voor. Toch is het jammer dat de B en L ruiters nu geen uitzicht meer hebben op een kampioenschap, echt jammer en het lijkt mij geen goeie stimulans voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:41

Het grootste punt vind ik dat een bond die probeert zich in de breedte te profileren, de lagere klassen op deze manier op achterstand zet. Want kennelijk tel je bij deze nieuwe bond pas mee als je in de hoogste klassen van de basis meerijdt en dat mag niet de bedoeling zijn bij een breedtebond.

Antoinette, ik heb een keer het omgekeerde gehad, namelijk dat ik het te heet vond om 4,5 uur te moeten wachten op een eventuele overkamping. Het zou meer dan 30 graden worden en het werd 35 uiteindelijk. Toen ik die selectie afbelde werd er ook al zo raar gereageerd, ik snap dat niet. Mijn paard was toen pas 4 en ik vond dat ik hem dat niet aan kon doen, hij moest nog langer mee; het secretariaat dacht daar heel anders over. Later heb ik eens een kampioenschap gereden in Kootwijk, met op dezelfde startlijst samen met mij alle bekende namen. Leuk om mee te rijden, maar echt meedoen is niet aan de orde.

Het idee om iemand met 3 of meer startkaarten de profstatus te geven, wel een goeie, de meeste amateurs hebben er niet zoveel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:57

Fabienne, die regel was er altijd al, ik heb me alleen afgemeld voor de selectie nadat ik de voorselectie gereden had, het was dus niet het kampioenschap.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 40 bezoekers