na verhuizing gem. 10 punten minder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

na verhuizing gem. 10 punten minder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 10:39

Na mijn verhuizing krijg ik bijna elke wedstrijd (L2) ongeveer 10 punten minder als vroeger..........
Vroeger standaard 160/165 nu 150/155. Het paard is absoluut niet slechter gaan lopen, maar ik krijg gewoon alleen maar 5jes en 6jes......in discussie treden over de proefonderdelen heeft weinig zin. Kijk ze mogen me best een 5 of een vier geven als ik niet op de letter rij, schuin ga bij achterwaarts en niet stil sta bij het halthouden. Maar mijn merrie is een Saros X Gondelier, dus een hete tante, ik kan nooit of te nimmer een 'braaf' proefje met haar rijden...ze is gewoon vlug...........en dat zien ze hier blijkbaar niet graag. Discussie is dus zinloos.

Ik snap alleen helemaal niet waarom ik tegenwoordig ook een 5 voor houding en zit krijg (vroeger 7/ 8) en een 6 voor de verzorging (vroeger ook 7/8). Ik ben niet anders gaan zitten, heb nog steeds hetzelfde zadel hoofdstel en paard. En wat kun je nog meer doen: het paard is geschoren, gewassen, en gevlochten. Alles blinkt, alles is wit....
Ik heb echt het idee dat ik niets kan veranderen of verbeteren, echt om moedeloos van te worden!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:46

waar woonde je eerst? In jouw (en mijn) regio wordt streng gejureerd, het niveau ligt hier erg hoog.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 11:20

Veldhoven, maar toen reed ik NBVR; dus eigenlijk overal van Vught tot Uden tot......wordt daar dan minder streng gejureerd? Maar dat mag dan eigenlijk niet uitmaken voor de verzorging! Of denk je dat ze zo redeneren: gemiddeld een 6 dan ook daar een zes?!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:25

Als ex-jurylid kan ik zeggen dat ik de verzorging nooit liet afhangen van de rest van de proef, maar kan natuurlijk niet voor de rest spreken. Overigens zou deze afstand niet zoveel moeten uitmaken, ik dacht meer aan Groningen - Eindhoven oid. Misschien een keer aan de jury vragen waarom je bepaalde punten krijgt.

PS Ik woon zelf ook in Veldhoven, paarden staan bij Den Bosch en ben zelf lid van De Vughtse Hoeve, waarschijnlijk zijn we elkaar wel tegen gekomen ergens.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 11:40

Dat moet haast wel, je legt dan wel behoorlijke afstanden af (tenzij je ook in Den Bosch werkt). Ik heb overigens over de Vughtse Hoeve gehoor (van een jurylid) dat dat erg goed aangeschreven staat. Maw dat het niveau daar hoger is dan van bijvoorbeeld de Kempen in Eersel. Denk je dat er verschillen bestaan tussen de jurering van de twee óude'bonden?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:46

Ik moet zeggen dat het niveau van de Vughtse Hoeve idd heel behoorlijk is, er zijn ook regelmatig ruiters kampioen. Verschil in jureren tussen NBVR en NKB weet ik eigenlijk niet, zelf heb ik die ervaring niet echt. Ik ben in 2001 bij beide bonden gestart met hetzelfde paard en scoorde toch meestal wel vergelijkbaar.

En nee, ik werk dus niet in Den Bosch, maar de paarden staan bij DEn Dungen dus aan de goede kant voor mij.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:00

Kijk hier eens:
http://www.dressuur.cjb.net/
Klik op 'wedstrijd' en dan op 'Waar let de jury op?'
Is wel interessant!
Soms staan er net wat extra dingetjes die in het dressuurboekje niet (duidelijk) staan.
Veel sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:32

in veldhoven heb ik ook gewoond!
maar ik heb ook wel eens NBVR wedstrijden gereden en serieus 194 punten voor een B-proef gekregen, terwijl ik bij de NKB nooit hoger dan 170/175 en ben gekomen!

dat was in de B, in de L heb ik geen NBVR gereden, toen in de M1 weer wel, en wat denk je, in t begin alle winstpunten in de M1 bij de NBVR wedstrijden gehaald!bij de NKB zat ik steeds tond de 150 en bij de NBVR tegen de 160

maar ik weet wel dat bij de NKB in brabant op de meeste plaatsen het niveau heel hoog ligt, en er ook streng wordt gejureerd!

maar blijf gewoon vol goede moed doorgaan!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:37

ik kom dus ook uit jou regio
En voorheen werd hier op NBVR hoger gejureerd.
Wilde je snel punten scoren ging je NBVR rijden. Lachen
Nu is alles samen, dus denk dat dat al meer scheelt dan je verhuizing.

Heb je je paarden thuis staan.
of staan ze bij van de boogaard of van bommel?
Gewoon ff nieuwschierig.
En zit je ook bij Aarle rixtel bij de club?
Dan heb je eergister in De mortel moeten rijden
Dan zie ik je ook wel eens Lachen

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 14:50

Heb de paarden thuis staan, en ik zit inderdaad in Aarle Rixtel bij de club. Ik heb eergister alleen niet in De Mortel moeten rijden maar in Mariahout.....
Dit is wel helemaal off-topic, maar gezien je springfoto's in je profiel; van wie heb je springles? Of wie geeft er bij ons in de buurt goede springles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:58

Ik heb momenteel geen springles meer.
maar ik had toen les van Hein van de mortel uit Meijel (limburg)
persoonlijk vind ik die erg fijne les geven.
Goede dresuur vooraf en fijne springles, met duidelijke uitleg.

Maar er gaan ook veel mensen lessen bij George Remmen.
maar of die op het moment les geeft weet ik niet omdat die ziek is.

En was gister dat concours in Mariahout ook voor de kring?
In de Mortel iig wel Lachen

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:49

Ik kom niet bij jullie uit de regio, maar heb wel bij verschillende bonden wedstrijden gereden, met name NBVR (was ik zelf lid van) en KNF, maar dat maakte voor mij echt niet uit in punten. En bij ons is het zo, dat de meeste jury's best een grote regio tot hun vaste jury-stek hebben en dus ook al ga je verder weg starten, je toch bepaalde jury's ook weer tegen komt. Dus dan blijven in principe je punten ook wel ongeveer hetzelfde lijkt mij.
Wat mij wel opvalt is dat ik gedurende het oputdoorseizoen heel vaak een 8 voor de verzorging had en nu steeds een 7. Ik heb ook hetzelfde tuig, poets hem nog net zo netjes en vlecht hem ook net zo netjes. En hij heeft ook geen enorme berenvacht ofzo, dus daar ligt het ook niet aan. Ach ja, het blijft een jurysport he?