ik ben uit mijn rijvereniging gezet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

ik ben uit mijn rijvereniging gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 19:36

Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel op Bokt wilde zetten, maar ik doe het toch maar.

Ik rijdt dus in een RV op een manege. Elke dinsdag is er RVles en mijn vriendin reed ook in die les met haar eigen pony. Die pony kreeg hoefkatrol en moest afgemaakt worden. Ze kon op de manege niet meer terecht, ook niet in een gewoon lesje. Ze had eigenlijk helemaal niks meer. Toen heeft ze aan mij gevraagd of ze misschien op een ponietje bij ons kon rijden, dat hebben wij goedgevonden, omdat ze dan toch nog wat met een pony kan doen.

Een ander meisje dat ook bij mij in die les rijdt, wilde al heel lang stoppen met de RV, omdat ze in 4 jaar tijd nog niet verder was gekomen dan B met 6 winstpunten. Ze wil dus heel graag een eigen paard, maar ze wil hem dan niet op die manege neerzetten, omdat ze dat te duur vind. Haar ouders hebben toen mijn vader opgebeld of ze een keertje mochten komen praten over een paard bij ons stallen.

Donderdagochtend worden we ineens om 9 uur opgebeld door mijn instructrice(ook de baas van die manege) en ze heeft mijn vader uitgescholden voor klootzak en dat we achterbaks bezig waren om op haar terrein klanten voor onszelf te werven. Dit is dus absoluut niet zo, want die mensen bellen ons zelf op om dat te vragen, terwijl zij denkt dat wij op haar terrein die mensen lopen te vragen of ze aub naar ons willen komen.

Ze was dus vreselijk nijdig met als gevolg dat ik niet meer daar mag komen, ook niet met de wedstrijden. Ik had al voor 17 nov. daar ingeschreven voor een landelijke wedstrijd, maar ik mag dus gewoon niet komen. Ik heb toen gelijk het wedstrijdsecretariaat gebeld dat ik niet meer mee kon doen aan de wedstrijd, omdat ik het terrein niet op mag.
Ik heb ook gelijk mijn lidmaatschap opgezegt en ik ga per januari voor een ander vereniging rijden.

Wat vinden jullie hier nu van? Het lijkt mij dat ze mij niet zomaar mag weigeren (ze zit niet in het wedstrijdsecretariaat) op die wedstrijd. Weet iemand hier wat meer over?

Ik vind het echt vreselijk jammer omdat het IMO niet terecht is, wat vinden jullie ervan?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:28

Belachelijk!
Die eigenaresse is dus gewoon een geldwolf...
Het lijkt mij dat jij daar gewoon mag starten, als zij niet in het secretariaat zit wie is ze dan om je te weigeren?

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:43

En als je haar nou eens uitlegt (als je de kans krijgt) dat je die mensen nĂ­et op de manege hebt aangesproken om een paard bij jullie te komen stallen maar dat ze zelf hebben gebeld? (als je die kans krijgt voordat ze begint te schelden dan he.. Schijnheilig )

Wel een vervelende situatie zeg...Maar je wil dus wel graag die wedstrijd rijden begrijp ik? Tsja, het lijkt me niet dat ze je kan weigeren, maar aan de andere kant, het is wel haar terrein, hoewel.. een wedstrijd is toch een openbare gelegenheid, daar kan je weer geen mensen weigeren toch...
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met het wedstrijdsecretariaat.
Succes!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 21:55

Die eigenaresse wil dus niet meer praten, althans voorlopig niet.
Die wedstrijd heb ik inmiddels al uit m'n hoofd gezet, want dan wil ik ook niet met de nek aangekeken worden.

Het wedstrijdsecretariaat vindt het geloof ik wel prima. Ik kon mijn coupons terug krijgen en dat was het.

Ik vind het zelf echt een rot situatie, daarom heb ik het op Bokt gezet, ben ik het toch ff kwijt. Scheve mond

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:47

BELACHELIJK, meer heb ik er niet over te zeggen. Een paard bij een particulier stallen mag gewoon, en als ze willen dat je die op de manege stalt, nou dan jammer, andere vereniging. Het lijkt wel een amateuristsich zootje daar.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:59

Als je verhaal klopt, want dat is moeilijk te beoordelen als je het verhaal maar van 1 kant hoort, en je bent werkelijk de benadeelde partij hier, dan is het aan degene die als klant bij de manege weg wou lopen naar jou toe, om de boel weer recht te praten. In feite is diegene dan de veroorzaker van de problemen, dus dan moet die ook maar zorgen dat het weer goed komt.
Hoe is de manegehouder er eigenlijk achter gekomen?

De titel van je stukje klopt trouwens niet; je bent niet uit de vereniging gezet; Je hebt opgezegd.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:54

IJsselsprong of De Volte?

Je kan makkelijk lid worden van de Rijnruiters of de Voornruiters. Die zitten niet zo ver weg.

Wat een rot situatie. Kun je haar niet gewoon een brief sturen? Met daarin het verhaal. Misschien was ze op dat moment te boos om normaal te reageren. Succes met dit probleem.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 14:38

fabienne schreef:
1.Hoe is de manegehouder er eigenlijk achter gekomen?

2. De titel van je stukje klopt trouwens niet; je bent niet uit de vereniging gezet; Je hebt opgezegd.


1. Ik zou het echt niet weten. Daarom vat ik het ook niet? Er kan toch gewoon over gepraat worden lijkt mij? Verward

2. Mee eens. Maar ik mag daar dus niet meer komen, niet op wedstrijden, niet op les, dus eigenlijk ben ik er uitgezet, ik kan eigenlijk niks anders dan opzeggen.

Merilyn:
Het gaat om De Volte. Maar ik heb al besloten dat ik bij de West Stichtse Ruiters ga rijden. En die brief, ik weet het niet meer. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, maar de manier waarop is gewoon rot.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:49

Hoi Manon, stuur me eens een e-mailtje? Ik heb daar ook gereden (toen ze net begonnen waren), kunnen we even bijbabbelen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:36

Echt ronduit belachelijk en het getuigt niet van enig respect. Dit kan ze absoluut niet maken en ik snap ook wel dat je er per direct weg bent gegaan. Zo moet je je niet laten behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:34

Wat een idioot gedoe zeg.
Maar goed, je kunt zelf nog wel 1000 keer gelijk hebben je schiet er niets mee op. Het komt voorlopig niet meer goed tussen jou en de eigenaresse van de stal en dus wordt jij met de nek aangekeken en dus trek je altijd aan het kortste eind.
Verstandig dat je een andere rijvereeniging hebt gekozen! Ik hoop dat je daar meer plezier zult hebben.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:00

wat een belachelijk gedoe!!! Ik zou denk ik een brief sturen naar die eigenaresse van stal waarin je alles uitlegt. Als ze niet met je wil praten moet t maar zo

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:13

Sjonge, das l*llig voor je. Ik zou ook idd zoals maaike al zei, een brief sturen waarin je ff verteld hoe het precies zit. Ik zou wel gewoon naar een andere rijvereniging gaan, als ze alleen maar denkt aan geld schiet het denk ik niet echt op

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:49

Ik vraag me dus af of dit zomaar mag.
Heeft de vereniging geen bestuur? Moet dit niet volgens regels???

Succes in ieder geval en veel plezier op een andere vereniging!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:42

JA Kleintje, ik geloof niet dat het hier echt reglementair is toegegaan Verward
Maar dat is altijd het gevaar als een vereniging niet onafhankelijk is van bijvoorbeeld zo'n manege, waarvan dan ook nog eens de eigenaar iets heeft in te brengen in de vereniging.

Overigens kan het iemand natuurlijk altijd overkomen dat na een onenigheid wel eens de toegang wordt geweigerd op een complex........maar daar staat in principe de vereniging buiten!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:42

fabienne schreef:
Als je verhaal klopt, want dat is moeilijk te beoordelen als je het verhaal maar van 1 kant hoort, en je bent werkelijk de benadeelde partij hier, dan is het aan degene die als klant bij de manege weg wou lopen naar jou toe, om de boel weer recht te praten. In feite is diegene dan de veroorzaker van de problemen, dus dan moet die ook maar zorgen dat het weer goed komt.
Hoe is de manegehouder er eigenlijk achter gekomen?

De titel van je stukje klopt trouwens niet; je bent niet uit de vereniging gezet; Je hebt opgezegd.


HIer ben ik het mee eens, kunnen die andere mensen niet eens met je instructrice gaan praten? Misschien weet ze het wel door hun, omdat ze hadden opgezegd op de manege ofzo.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 16:48

Kleintje schreef:
Ik vraag me dus af of dit zomaar mag.
Heeft de vereniging geen bestuur? Moet dit niet volgens regels???



De vereniging heeft wel een bestuur, de details bespaar ik jullie liever, maar helemaal goed zit het in het bestuur niet. En het wedstrijdsecretariaat vind het wel best, dus ja, wat doe je ertegen Verward ?

Iedereen bedankt voor de steun Haha! , want dat had ik wel even nodig, ik baalde er echt flink van dat het zo gelopens was.