starten jullie als het slecht gaat met rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

starten jullie als het slecht gaat met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 16:23

dat vraag ik me wel is af.

bij mij gaat het rijden nu ook niet zo goed, ik reed eerst in een les op zaterdag, maar nu heb ik afgelopen week priveles gehad en dat gaat een stuk beter, ben nu veel bezig met rust en daarna als dat goed is aan de teugel weer te krijgen, het is me gelukt maar ben dat nu ff helemaal kwijt.. Verward ..
we hebben nu ff 2 maanden niet gestart, haar moeder was op vakantie enzo..en we hadden de laatste paar maanden best veel gestart,dus nu wij en de pony natuurlijk ff rust. nu over 2 weken hebben we weer wedstrijd op manege Waalzicht in Ridderkerk. en dan gaan we het weer is proberen.
nu vraag ik me af of jullie alleen starten als het goed gaat met rijden, of proberen jullie het ook gewoon als het wat minder gaat met rijden.

groetjes daniella

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:29

Ik start gewoon 1x in de maand, je moet je tegenwoordig zo ruim van tevoren inschrijven dat je dat toch niet kunt plannen. Ga gewoon, gaat het slecht is het pech. Toch weer ervaring.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:32

Bij iedereen gaat het helaas weleens wat minder met rijden.
Nadeel van wedstrijden rijden is dat je al ruimschoots vantevoren in moet schrijven, dus je loopt altijd de kans dat het net in de periode dat de wedstrijd valt wat minder gaat.
Ik denk dat er wel een verschil is tussen "even wat minder gaan" en "chronisch in een dip zitten".
Bij even wat minder gaan zou ik toch gewoon starten, bij een langdurige dip zou ik een pauze inlassen totdat het weer wat beter gaat.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:39

bij een groot deel van de wedstrijden die ik rij schrijft heel de club zich ruim van te voren in, dus mocht het dan slecht gaan met rijden, ja das dan jammer, dan ga ik het toch gewoon proberen, ben nou eenmaal al ingeschreven.

maar ik weet van mezelf dat mn paard&ik beter op buitenwedstrijden rijden dan binnen, dus heb me voor deze winter heel weinig ingeschreven, en dan van de zomer gaan we er weer tegenaan!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:46

Je weet nooit in wat voor bui je paard is op zo'n dag misschien rijdt hij de hele week beroerd en met de wedstrijd juist goed. Dat hangt in het begin veel al van z'n bui af en hoe meer ervaring je paard heeft des te stabieler hij zal lopen op wedstrijden.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:09

maverick loopt thuis meestal slecht,maar zodra ie op wedstrijd mag loopt ie de sterren van de hemel

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:16

Dat hangt er een beetje vanaf. Als het een hele tijd slecht gaat dan is er een kans dat ik thuis blijf om nog wat te oefenen.

Maar niet weggaan omdat mn paardje dr week niet heeft, dat doe ik niet. Wie weet leeft ze wel weer helemaal op van een wedstrijdje, weer eens iets anders.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:44

Ik start gewoon als Jur me een slecht gevoel geeft. Je probeert er toch altijd het beste van te maken...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:48

Met mij en Renske is het echt slecht gegaan, Ik heb in die tijd ook niet gestart. Ik moet gewoon zeker weten dat ik met een te vreden gevoel af kan stappen. En ik ga zeker niet voor het winnen, maar wil wel mijn wp's kunnen rijden. Op het moment dat het gewoon niet lukt, dan start ik ook niet.
Dan jaag ik niet alleen mij zelf over de rand maar mijn paard net zo goed !.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:44

jahoor ik start gewoon, het gaat op het moment ook niet echt lekker in de dressuur, ben nog lang niet klaar voor de M maar iks tart lekker! zit een stijgende lijn in haha, moet je natuurlijk niet gaan vragen hoe mijn punten dan zijn hiuhi

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:47

Ik start dan ook gewoon hoor. Melano kan zich zo erg anders gedragen op concour, echt dan herken ik der helemaal niet. Ze kan thuis zo vervelend doen en de volgende dag op wedstrijd loopt zo super.. Bij Melano kan je dus niet voorspellen hoe de dag gaat, ook al heb je een dga van te voren heel slecht gereden. Dus daarom ga ik altijd, hoe dan ook..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:51

ik heb in heel mijn 'wedstrijdcarrière', die toch al bijna 20 jaar beslaat maar 1 keer niet gestart omdat het absoluut niet ging, en dat was afgelopen januari met Pablo. Hij liep met losrijden alleen met zijn neus in de lucht, en het werd met de minuut erger. Dan start ik dus niet, ik ga niet voor schut staan in een proef, ook al kost het me 10 euro. Als het thuis niet zo lekker gaat, ga ik meestal toch, en zie ter plaatse wel wat het wordt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:26

Als ik 1 keer op concours ben, dan start ik, of 't beest moet kreupel zijn ofzo.
Ik heb nog nooit afgezegd omdat het niet ging, volgens mij...(of ik heb het verdrongen:)) wel een aantal keren omdat Amiga heel stijf was (en nu ook is, m'n wedstrijd van over twee weken gaat vast ook niet wat worden).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:02

Ja hoor, ik start zeker als het rijden ff niet lekker gaat. Met mn protocolletjes kan ik weer verder en ben ik meer gemotiveerd en geprikkeld om er weer voor te gaan.
Vaak zijn ze op ene wedstrijd toch anders dan thuis.
Viv

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:03

Ik ga altijd, tenzij het 'niet lekker gaan' te wijten is aan een ziekte of het tijdelijk niet lekker voelen van een paard. Justa kan bijvoorbeeld een week lang niet lekker zijn van een enting....stijve nek en zo.....dan heeft starten echt geen zin.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:24

ja, ik start altijd. Je leert er altijd wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:43

No Way!
Als mijn paard niet lekker loopt zou ik nooit starten. Ik vind dat zonde van mijn tijd en energie want die kun je dan beter besteden aan je training of een goede les.
Maar gelukkig heb ik om die reden nog nooit een wedsrijd aan me voorbij hoeven laten gaan. Je moet je ook zo vroeg van te voren inschrijven dat je behoorlijk wat weekjes hebt om je gedegen voor te bereiden op de wedstrijd.